Be2Gether 2008 @ Norviliškės

Daug diskusijų sukėlęs, trijų dienų festivalis Be2Gether baigėsi.
Trumpi asmeniniai įspūdžiai:

Kelias iki festivalio vietos, nežinia kada greideriuotas, pakratė atsakančiai.

Bilietų-apyrankių išdavimo vieta  siaubingai atstumianti ir iš kart atbaidanti keliauti toliau.

Įėjimo kontrolė „dėl vaizdo“: neleidžiama įsinešt plastikinių mineralinio vandens buteliukų, bet viduje voliojasi nemažai stiklinių butelių ir atvirai geriama „iš kakliuko“.

Smagu, kad buvo didelis įvairių virtuvių, kavinių, vyninių pasirinkimas, skirtingai nei pvz. Lenkijos „Openeryje”, kur keturias dienas,  vienintelis maisto tiekėjas visoje teritorijoje siūlo tik tas pačias dešreles ar dešrainius.

Pliusas ir tai, kad nuo didelio karščio, dienos metu buvo galima atsigavinti specialiais purkštuvais bei išsimaudyti tvenkiniuose esančiuose „pilies teritorijoje“. Be vandens, vos ne karščiausią vasaros dieną, ten būtų buvę galima nutrokšti.

Dar užskaityčiau kaip privalumą daugybę įvairiausių papildomų veiklų: pradedant palapines su loginiais žaidimais, purvo baseinu, indiškų šokių pamokėlėmis ir t.t., baigiant įrengtu ekranu stebėti Olimpiados transliacijas. Tai kas, kad rezultato skaičių nėjo įžiūrėti skystųjų kristlų ekrano fone.

Dienos karštis metė prie žemės, ir stebėti su dviem suknelėmis ir stambiais karoliais pasipuošusią Aistę bei Skylę su „Povandeninių kronikų“ programa buvo vienas vargas, nors ir teigiamas parinkimas užsieniečio ausiai (jei ten tokių buvo).

„Baka Beyond“ viena vokalistė savo balsiniais sugebėjimais tikrai prilygo, jau minėtai, Aistei ir klausėsi puikiai, bet muzika buvo gana eilinis folkas.

„Clan Of Xymox“ atrodė techniškai-gotiškai, bet, jei nebūčiau programoje perskaitęs, kad tai olandai, man sėkmingai tai galėjo būti ir kokie Mesh, Cruxshadows, Front Line Assembly ar panašios beveidės muzikos pasirodymas. Piguma jaunimėliui. 

„Antro galo“ grupė „My Baby Wants To Eat Your Pussy“ ilgokai vėlavo dėl techninių nesklandumų, bet kai išėjo tai išėjo visame gražume: stilingu raudonu katiliuku ir švarkeliu pasipuošęs vokalistas dirigavo kitiems grupės nariams bei miniai, muzika klausėsi įdomiai (patiko tas klasikos, folko, roko ir viso kitko lengvas mišinys), reginys akiai nesibodėjo, bet vokalinė partija buvo klaikiai prarūkyta ir netempianti iki vidutinės.

Teritorijoje pagrinde slankiojo jaunimas ir tik vienas kitas brandesnio amžiaus pilietis. Negerai, kad organizatoriai nesugeba pritraukti brandaus klausytojo. Matyt, to pasėkoje „Stearica„ nepelnytai sulaukė tik kokių dviejų dešimčių klausytojų padrikų plojimų ir parodė, kokiai muzikai lietuvaičiai dar nepasiruošę. Nors tai galėjo būti pasekmė to, kad italai ne taip seniai Lietuvoje jau svečiavosi.

Poprokeriai „Fools Garden“ sutraukė didžiulė krūva gerbėjų, bet atsidavė praeito amžiaus naftalinu.

Vieni laukiamesnių „Clinic“ skambėjo nuobodžiai ir atrodė perdėm statiški. Negelbėjo čia nei medicininės marlės ant veidų, nei tobulai atliekami gabalai, kurie skambėjo analogiškai albuminėms versijoms, nors pirmą kartą girdėjusiems indie rocko gerbėjams privalėjo patikti.

30 minučių vėlavimas ir „Groove Armada“ scenoje pasirodė su visais atsivežtais šviesos efektais. Nemanau, kad LT buvo kažkas panašaus, bet GA skambėjo perdaug elektroniškai: nežinia ar čia toks jų pasirodymas buvo pritaikytas sumokėtam honorarui, ar dabar visur rodo tokią programą, bet gyvo atlikimo koncerte buvo ne daugiau kaip 40 proc.. Tad apturėjom tiesiog gerą diskoteką, su retais paraginančiais intarpais. Žinoma, viskas buvo atlikta aukščiausios kokybės lygmeny ir sielą suvirpino ne vieną kartą.

Islandas Valgeir Sigurdsson papuolė į „Stearica“ situaciją ir sulaukė tik padrikos grupelės klausytojų (bent pradžioje), kuri paprašė pagarsinti muziką, nes Sobieski Uogos angaras nustelbė visus islandiškos magijos garsus. Tokią muziką būtina klausyti kamerinėje aplinkoje ir be abejo tai reikia padaryti, kai tik pasitaikys proga.

Organizatoriai nuorodomis iki festivalio vietos pasirūpino, bet naktį važiuojant atgal, tarp miškų ir vieškelių, kelią jau reikėjo ieškotis patiems, nes nuorodos buvo sustatytos tik į vieną pusę, „į festivalį“, o po jo, kaip ten sako „nors ir tvanas…“

Matėte, girdėjote, patyrėte kažką daugiau – pasidalinkite…

fb-share-icon

120 komentarų apie “Be2Gether 2008 @ Norviliškės

  1. Jurgai

    Metallica, Coldplay, Mika, Cohenas, Muse, Sigur Ros gal kokie, nu dar Madonna arba U2 – ne taip sugrupavot
    Metallica, Madonna, U2 (pamirsot dar Rolling Stones, RHCP ir AC/DC : ) surinktu, bet jie net 20.000 auditorijai brangoki
    Coldplay, Muse – gal po 10.000, bet varge, greiciau 5.000
    Cohenas, Sigur Ros – vel primenu Bjork koncerta!!

    pasiulymas del rusisku grupiu – nepagristas, i jas sunkiai Galaxy uzsipildo

  2. Jurgai del b2g

    manau, kad pagrindines nepopuliarumo priezastys yra:
    – prastas ivaizdis ir beviltiska komunikacija
    – saviveikline rinkodara ir ypac kainu/bilietu politika

  3. Na as negrupavau, surasiau tik popuri atlikeju, kurios mano manymu sutrauktu daugiau zmoniu. Kazkaip keista, kad Coldplay manot jog nesurinktu, man tai atrodo jog yra viena is tu grupiu kuri turi labai platu sios muzikos gerbeju rata. O del visu kitu grupiu, jausdama Jusu kompetencija ir patirti sioje srityje, nesigincysiu :) Tik dar galvoju ar nebutu naudinga kokias tai apklausas uzsakyti, tyrimus padaryti po festivalio? tiek apklausti dalyvavusius, tiek tuos, kurie nevaziavo del kokiu tai priezasciu. Na ir zinoma del grupiu, kokiu reikia Lietuvai. Savanoriu gi turi pakankamai :) Nžn gal tai ir daroma ..

  4. Aktualiai čia užsiginčijote. Bet kaip sako p, naivumo yra…

    Tarp kitko, alus irgi yra pagrindinis krepšinio rėmėjas. O kad kašės ne visai apsimoka remti, įrodo MAXIMA. Visiškai atsisako RIMTAI investuoti į krepšinį (na didžiulį NORD LT kamuolį prie Akropolio neskaitykim kaip rimta akcija). Kodėl Mineraliniai vandenys nenupirko Žalgirio, jei taip jau gerai. Paskaičiavo…

    O naivumas prasideda, kad jums jau atrodo, kad visuomenė žino apie ką nuolat kalba g-taskas. Muse, Sigur Ros ltu sutrauktų tūkstančius?? Nejuokaukit. 2% visuomenės juos žino. Ir ne visuomenė (turiu galvoje ta, kuri moka pinigus už brangius bilietus) kalta.
    Žiniaskliada.
    Tos kartos atlikėjai neegzistuoja masinėje spaudoje. Egzistuoja Madona, Rolingai, tas pats Bocelli.
    Katie Melua absoliučiai nežinoma. Darau akcijas, dalindamas jos koncertų įrašus besidomintiems ir nueinantiems į sales pažįstamiems. Prakutę Norah Jones yra girdėję – kurgi per LTV rodė, kai gavo Grammy. Katie – jokiu būdu. Kaipgi ją pastebėsi per vaikų Eurovizijos svečių programą, jei reikėjo tuomet būtinai LTV reklamą rodyt (ją reikėjo rodyt net per mūšį su ispanais – juk nematėme 3 ar 4 Q pradžios)! Nežino Melua gana jauni žmonės, nekalbant apie vyresnius…

    Žinoma. Tos jaunos publikos, kuriai be2gether yra kaifas, atvykus Muse, susirinktų, žinoma, daugiau. Bet ar apsimokėtų kiekio/honoraro santykis organizatoriams, labai abejoju.

    P.S. Bilietai į Bjork koncertą buvo nerealiai brangūs. Neklysk p.
    140 Lt. be jokių išlygų. Dažnokai nueinu į koncertus Vilniuje. Nedažnokai patenku į tokią kainų politiką…
    P.P.S. Išankstinių pardavimų neminiu. Jais domiuosi, jei tokie renginiai kaip interest daro akcijas atiduodami bilietus už 20 Lt….

  5. Man jau gana buvo kai PLACEBO surinko 2 tukst., nors mano galva turejo net keleta placiu potencialiai skirtingo amziaus gerbeju ratu…

    Greit lietuviai turetu skurti koki nors muzikos vakaro, autorodeo sou ir saslyku kepimo cempionato hibrida, ir kad vyktu butinai prie ezero, na o kad nemokamas tai jau nereikia net kalbeti…

  6. metu gincas… o kame esme..? darykit jus savo derinukus, kas sukvies ir kas ne – snipstas – nesuveiks. is vienos puses -tiesa nezinau kaip yra dabar- LT tax sistema, is kitos -ir pati svarbiausia- zmoniu muzikine samone… jus verskites is kailiu, bet pries veja nepapusit… liaudziai reikia opiumo – tai ir duokit tai ko jai reikia… o jus tokiom salygom norit didelius kulturinius reikalus atlikti ir dar piniga is to pasidaryt – sakau is karto – nepaeis… vietoj vasko spaudimo is sudo, galvokit kaip organizuot geru grupiu koncertus mazoms auditorijoms, kurios gales padengti islaidas; ir be „navaro” visiems graziai pasidziaugti paturejus gera laika… nematau as kitokiu alternatyvu siam laikui. geriau galvokit ir kurkit kaip per medija gryninti tautos muzikini mentaliteta – bet cia maziausiai 5-mecio planai ;)

  7. Šiaip iš tikro, kad ginčijamės, diskutuojame tai yra labai gerai, net gi noretusi, kad daugiau paciu melomanu išsakytu savo pozicija.
    Kaip tik vakar teko bendraut su vienos vezancios i Lietuva atlikejus bendroves atstovu ir ans papasakojo apie daryta tyrima del pasikeitusios ekonomines padeties, mol kam zmones pirmiausia prades taupyti ir t.t.. Na, kad visi siaurins „zaidimu”, o ne duonos biudzeta tai kaip ir aisku. ten kas man paciai buvo idomu, tai kurios pramogu sferos kentes labiausia ir pirmiausia.. Na ir rezultatai buvo tokie, kad zmones pirmiausian labai stipriai pradejo atsirinkineti i kuriuos uzsienio atlikeju koncertus gali sau leisti eiti ir jei apskritai rinktis is triju sferu: muzika, teatras, kinas, kuri kentes pirmiausia, tai buvo ryškiai išskirta muzika. Kodėl? Todėl, kad žmonės eidami po darbu i kina ar teatra, tikisi ten pamiršti bent valandai, dviems savo problemas, pasinerti i kita pasauli. Deja tai labai mazai kam pavyksta padaryti koncertuose. Tad gal cia ir nera labai didele naujiena, bet susikloscius dabartinei ekon. situacijai, apskritai su muzikineje rinkoje paklausos didejimu, nera ko deti labai optimistiniu lukesciu.

    Ka dar norejau pasakyti Ardo/Arunui, kad gal nera taip kaip tu išsireiškei, jog g-taškas mano/dedasi, kad visi supranta apie kokią muziką mes rašome. Mes iš tikro nerašome apie tai ką rašo delfi ar kita populiarioji žiniasklaida, todėl kad bet maža dalimi (kiek išgalime) norime prisidėti prie tos mažiau žinomos muzikos ir kitų kultūrinių reiškinių populiarinimo Lietuvoje.

    to Valdas,
    tu tikrai teisus, kad reikia grynint ta mentaliteta, bet kol radijo ir televiziju tinklu akcijos neprilausys Bluvšteinui, Užkuraičiui, Listopadskiui, Rymeikiui, Dobriakovui ir t.t.. tol tas sunkiai bus imanoma. Nors Opus radijos stotys jau puiki pradzia!

  8. Kai kurie išvardintieji aukščiau „radijo ir televiziju tinklu akcininkai” išties egzotiniai…

    Nuėjęs į kiną, tikrai greit pamirši išleistus 12-14 litų. Koncerte paliktus 120-140 Lt. – yra žymiai sunkiau pamirštami…

  9. Manau gana nebrangus, zinomi, galbut atsibode ir sutrauktu daug zmoniu Judas Priest, Motorhead, Heaven & Hell, Testament. Miniu konkreciai sitas grupes, nes buvau visu 4 ture (google: metal masters tour) – bilietai nuo $20 iki $150 (VIP). Visi grojo po 1 val, JP apie 1.5 Sprendziu, kad sitos grupes nebrangios, nes net koncerto diena galejai nusipirkti bilietu po $40. Koncerto organizatoriai galetu uzsidirbti is festivalio atributikos. Minetam koncerte grupu ir turo marskineliai po $35 buvo tiesiog sluojami.

  10. smagu, kad yra kur ir su kuo ramiai aptarti situacija
    bent tiek paguodos : )
    del mentaliteto ir media savininku laikaus kiek kitokios nei issakytos pozicijos. komercines radijos ir tv yra verslas, o verslo tikslas – uzdirbti pinigus. pinigai cia tiesiogiai priklauso nuo reitingu. 80% LT gyvena kaimuose ir mazuose miesteliuose, taigi i juos profesionalus media programeriai ir orientuojasi. nieko cia nepadarysi kol nepasikeis demografine situacija ir nesusiformuos vadinama didmiescio kultura.
    del prasidedancios krizes ir seimu biudzeto perskirstymo – bendrove galejo pataupyt, tai yra pradziamokslis : ) sia vasara berods nei vienas LT festivalis (gal isskyrus MJR) galu nesudure..
    del Bjork bilietu – mokejau 90Lt ir neirodysit man, kad kainavo daugiau. kai zmonem parupsta, nubega pirma diena ir nusiperka
    del HM – buvo gi Judas Priest Vilniuj. gal kas zino kiek ten buvo ziurovu? laukiu rimtesniu pasiulymu del repertuaro ; )
    kas vyksta pasaulyje galima pamatyt is pollstar.com/news/top50.pl
    as siulau vezt Cheech & Chong youtube.com/watch?v=4Q7bS2Wsz7M

  11. Cheech & Chong yra neblogai, bet nemanau, kad butu daug norinciu, nes jie skaldo bajerius angliskai, o ne tik dainuoja. Manau Lietuvoje per siauras kontingentas. Pagrindiniai ju klausytojai yra buve hipiai (kuriu LT labai mazai) ir naujieji zolininkai (kurie laiko Chech’a ir Chong’a dievais).

  12. :)

    bet cheech & chong’o filmai rulez, isskyrus corsican brothers

  13. aha, dabar apkaltinkime demografine situacija… Danija irgi kaimu salis pvz. bet rezultatai kitokie… prie esmes truputi eikime – kur jus vaikai matot rysi tarp rimto kulturinio reikalo ir „fanieros” kalimo? sakau, uz auksto kulturinio renginio lygio produkta jeigu sueis ant „0” ar bent jau mazo pliusiuko, tai plosit rankom, kad regejot ir materialiai nepraturtejot.

  14. Valdai,
    tai mes cia ir ieskome to optimaliojo varianto su kuriuo LT bent ant nulio galetum iseit, nes cia kai kurie dalyvaujantys sioje diskusijoje gali su tavim pasidalinti patirtimi, kiek kartu is savo kisenes padenginejo tokių koncertu organizavimo išlaidas. Kalba eina apie, kaip tu vadini „auksto kulturinio lygio” koncertus. Tai vat klausimas labai konkretus, kokia auksto lygio grupe reiktu tamstai atvezti, kad nepagailetum kokiu 80-100 Lt bilietui sumoket, kad deka taves ir dar kokiu 5000 samoningu muzikos myletoju istemptu ta grupe Lietuvoje ant nulio. (Net jei gyveni dabar Londone, svarstant tai, pabandyk prisiminti lietuviškus atlyginimus bei ekonomine situacija). Potencialūs organizotoriai bando susivokti Lietuvos melomanų poreikiuose, skonyje, muzikos vartojimo ypatumuose, nes yra giliai pasimetę kai mato kiek žmonių susirenka į Bjork, Stearica, Clinic, Gorano Bregoviciaus ir panašius koncertus.. Apie pelnus čia jau nekalbama.

    to p,
    tuos tyrimuose man buvo keista ne tai, kad seimu biudzetus mazins pramogoms, bet labiau pats prioritetu paciose pramogose paskirstymas. niekada nebuciau pamanius, jog žmonems svarbiau nueiti i kina, prisipirkti ten dar dezes popcornu su cocacolom, kai gali visus geriausius filmus parsipusti nemokamai ir ziureti savo namu kino teatre kiekviena miela vakara, negu nueiti i GYVA gero atlikejo koncerta. apie teatra irgi nebuciau pagalvojus, kad lietuviams jis toks pirmos svarbos pramogu srityje, jei ne paskutinius metus apemes Lietuva Urviniu moteru ir Dakaru bumas..

  15. vadinas viskas labai aisku: ne tik kad neturime islavinto muzikinio skonio, bet dar ir „zaliuojame” rinkoje bei nesugebame organizuoti…
    pilnai tikiu ir specialistu ismananciu sia virtuve realiai nera. tai ko ir tiketis

  16. Valdai, kokiu specialistu nera? koncertu organizatoriu išmanančių kokybiškoje muzikoje, o kartu ir vadyboje? Nesutikčiau, nes žinau, kad yra. Pabandysiu šitoje vietoje paatstovauti vadybininkų puse teigdama, kad be rėmejų pagalbos Lietuvoje, „egzotiškesnius” koncerus organizuoti yra žiauriai rizikinga. Vat todėl, kad Lietuvos melomanai mieliau gerą muziką klauso namie, negu eina į koncertus. Mieliau pabumba kokį š… veža organizatoriai negu pasako ką iš tikro jie norėtų matyti atvežtus Lietuvoje, festivaliuose ir t.t..
    P, nebereikalo nuolat diskusijoje primena Bjork atveji, kai rodos ir gera ir zinoma atlikeja ir bilietai nebrangus, o issipardave 5000 bilietu Lietuvoje. Kaip tu gali apibudinti tokia muzikine rinka?

  17. man atrodo kvaila LT orientuotis i melomanus, nes is ju LT tikrai sunku pelna pasidaryti. na kazi ar atsipirktu dabar kokiu ir taip populiaresniu Kentu, Madrugados, Arcad fire koncai, i kuriuos ateitu gera sauja ziurovu, o populiarios muzikos megejam tai butu dzin. i kokia populiarcika susirinktu daugiau veidu, tarp kuriu butu ir melomanu atejusiu del sportinio intereso, tik jie tikriausia po konco paburbetu apie vezama i LT suda.
    dar vienas dalykas, kad LT daznai paveluoja su geromis grupemis ir kol jos cia pasirodo, jau buni pamates svetur arba aktualumas ta grupe tiesiog jau buna isbleses. tokiu pavyzdziu imciau ir Placebo, pernai B2G dalyvavusius Morcheeba, nekalbant apie visus dinozaurus (ala status quo, nazaret, sandra etc) kur eina senimas is nostalgijos. gal yra tiesos ir kad HIM dabar jau nebesurinktu reikiamo paaugliu skaiciaus, kad issiasikinti paklausa reiktu sekti viva, m1, radiocentro ir kitu popradiju topus, ale tuo lai uzsiima tie, kieno tai yra darbas. o Mika iki kitos vasaros irgi manau taps atgyvena, tad nieko labai nepagelbes, nebent Ivaskevicius dar pašoks pagal ta muzikele kokiam 10uke.

  18. 90 lt tai dvieju vakaru maisto kaina, arba dvieju filmu paziurejimu dviems kartu su popkornu.
    va kai zmones moka po 800 lt uz bilieta į L.Cohena ir vyksta i sveicarija ar kitur, kad tik pamatyti gal paskutini tura daranti dieduka, tai yra brangu, bet ir negaila del to pinigu, nes yra del ko.

  19. 90Lt. galima lengvai maistui išleist ir per vieną vakarą…
    Dėl kino – pasirodo teisybė. Neskaičiavau. Mat reikalinga dalinti į kainą už krūvelę bilietų…
    Už Bjork 90 Lt. būtų PIGU, jeigu nebūtume savo mokesčiais pridėję beveik milijono prie tų bilietų kainos ;)
    Be to, ne salėje, koncertas primena gegužinę. Kada visi sklaidosi aplink, trukdo susikaupt. L.Cohenas abejoju ar Šveicarijoje tokioje aplinkoje koncertavo..

  20. Kliuvini, kai pamatai kad uz Bocelli gali zmones moketi ir po pusantro simto ir susirinkti tris kartus daugiau ju, tai manai, kad visgi tu pinigu liaudis kazkiek turi, tik skirtumas kam juos išleidžia. Uz Bjork 80 -90 Lt oficiali kaina, tikrai yra nebrangi, jei megsti šia atlikeją. Nes pats zinai kokios kainos yra i kitu is uzsienio atlikeju koncertus, tai kas kad mes kai kurie jau esame atidirbe sistema kaip tuos bilietus nusipirkti perpus pigiau, nes dažnai vaikštom į koncertus ir t.t… Bet kalbam dabar apie oficialias rinkoje egzistuojancias kainas ir paklausą. Jei jau Mamontovo ar Šeidukytes koncertas mūsuose kainuoja po 40-50 Lt už bilietą, o lygis atlikėjų skiriasi tikrai ne per porą kartų ir ne per trejetą.. Tai ką jau čia verkti dėl 80 Lt už Bjork, kuri tikrai nėra panaši į kokią tai nugesusią, išsisėmusią ir visokią kokią kitokią ne pirmo ryškumo žvaigždę.. Tiesiog klausimas gal kitas, ar tai tavo muzika už kurią nori atiduoti savo muzikai skirta biudžeto dalį. Aš asmeniškai mačiau ją Lenkijoje prieš metus tad Vilniuje kai ji viešėjo nelabai ir veržiaus, nes manau kad ją reikia vieną kartą gyvenimą išgirsti/pamatyti gyvai, bet tiek ir užtenka, jei nesi didelis fanas.
    Ir tą patį darysim tikriausia su Cohenu, trenksimės į Varšuvą, Londoną ar dar kažkur, mokėsime penkis ar net septynis kartus daugiau negu už Bjork, kad tik jį apskritai spėtume dar gyvai išgirsti, nes organizatoriai neduoda vilties, kad jį kažkas ryžtųsi atvežinėti Lietuvon, o atlikėjo atstovai spaudai kalba apie apskritai paskutinius koncertiniu turus jo gyvenime. Tad gali skaičiuoti apsimoka ar ne, o gali spjauti į dešimtis bile kokių koncertų ir nuvažiuoti būtent į vieną, tavo manymu verta tokių pinigų.

  21. Cohenas – the must! galiu irgi paliudyt. atrodo, kad senukas palaipsniui virsta angelu, svyti tiesiog gerumu ir meile (kas netrukdo jam spoksot i back-vokalisciu papus : )

  22. skaiciuokit kiek norit, bet prosvaisciu vistiek nebus… geriau jau tada organizuot keliones i uzsieni: ir pakeliausi, ir isgirsi ir dar pilna koncerta, be jokiu apkarpymu kaip LT dazniausiai buna, pamatysi.

  23. Yra didžiulus skirtumas perkant 4 bilietus į kiną, ar už 40-50 į Mamontovą ar Jurgą. Mat į tuos gali nusipirkt kada panorėjęs. Radai laiko, – prieš renginį nulėkei ir laimingas…
    Į Bjork tai reikėjo daryt prieš porą mėnesių, nežinant, atsiprašant, kur tada likimas nuneš nuo Vingio parko ir ar išvis gyvas būsi. O jeigu viskas tvarkoj – apie jokiu 90 litų negali būt ir kalbos – 140-220 litų prie tarnybinio įėjimo. Teko stebėt, kada atėję pro centrinį įėjimą, turėjo apeidinėti parką, kad nusikąstų prie to šoninio įėjimo.
    Taigi, platinimo sistema nepadėjo gausinti žiūrovų skaičių…

  24. Jurga,

    noreciau tik ipilti siek tiek „savo teisybes”:
    – mika kainuoja apie 200K euru. prie 700K litu honoraro reiktu pridet „rider” – kas yra kruvos zmoniu pageidavimai + scenos reikalavimai paciam atlikimui.
    – Groove Armada festivaliui turejo kainuoti apie puse mln litu. su viskuo. grupe tikrai nepasenusi – reikia tik perziureti europos festivaliu sarasus, jei jie groja – headlaineriai. keista, kad mes sakydami „b2g – nera zhvaigzhdiu” tokie neobjektyvus. taciau sutinku, kad jie aktualus tik tam tikrai auditorijai. taciau sakyti, kad GA laivas „mazai gyvas” – nepadoru:). gyviau siuolaikines shokiu muzikos neimanoma groti.

    – nebulvarine spauda pranese, kad B2G symet gaus 300K LITU is URM. galbut gaus, nes dar negavo – svarstoma… ir kazkiek kapeiku ish kitu instituciju. =valstybine parama – maziau nei pagrindines grupes honoraras,

    – Coldplay: vienas ish aktualiausiu shiandieniniu live. Kiek tu manai jie kainuoja? nezinau, bet itariu – tikrai ne maziau nei MIKA :)

    as pats labai piktas kritikas paprastai, taciau lenkiuosi iki zemes uz jau ANTRA geros muzikos festa klimkeviciui. ir tikiuosi geriausia – ateity. labai noriu, kad lietuvoj butu idomu gyventi :)

    saliutuoju!

  25. Nors Pažaislio muzikos festivalio meno vadovas Petro Bingelio, greičiausiai, neskaitė šios diskusijos, bet jo mintis išsakyta interviu, man taip ir lieka viena stipriausių šiuo klausimu:

    „Lietuvoje pastaruoju metu milijoninėmis sumomis remiamas popsas – dieną ar tris trunkantys festivaliai, kur kartais muzika, kad ir kokia ji būtų, lieka masinių išgertuvių fonu.”
    http://www.lrt.lt/news.php?strid=5044&id=4821930

    Kas tikrai dažnai užkliūva – jog tie festivaliai retai lavina lietuvaičių skonį – dažniau jam pataikauja, o dar dažniau – atveža tiesiog tai, ką gali. Būtų nieko, jeigu tai vyktų už privačias lėšas.

    Man geras priešingas pavyzdys yra teatro festivalis „Sirenos”. Negaila, kad jis remiamas ir iš valstybės kišenės, nes organizatoriai atveža ne užsienietiškas „Žaldokynes”, bet tokius veikalus, kurie tikrai turėtų pažadinti Lietuvos kūrėjus. Aišku, čia su sąlyga, kad jie į atvežamus spektaklius nueis :)

  26. hey-hey

    smagu kad prie diskusijos jungiasi ismanantys zmones

    del Coldplay – primenu saltini pollstar.com/news/top50.pl
    pagal ji CP honoraras turetu buti nykaip ne maziau 500k eu

    del Sirenu – visiskai nesutinku su Paulium. nesu joks teatro zinovas, bet tai, ka pernai pamaciau sporto rumuose buvo KLAIKU!!! vieno tokio spektaklio pastatymas turi kainuoti tiek, kiek visas lietuviskos muzikos festivalis. o intelekto lygis ten zemesnis nei vidutinio goto.. labai primine Poe „Raven”o skaityma filme Ladykillers : )) tokia pat tustuma ir banalybe ir poza. kaip suauge zmones gali rimtais veidais toki paaugliska sh malt? ir dar uz tokius pinigus.

    siaip situacija ir artimiausios perspektyvos liudnokos.. prasidedanti krize nepalieka daug vilciu, kad LT taps normalia koncertine salimi. pasaulyje irgi visi pozymiai rodo, kad koncertine/festivaline banga silpsta. record industry paklausos krize mikliai sukele live industry perprodukcijos krize. gyvenam permainu laikais ; )

  27. p, na negražu apie festivalį spręsti iš vieno spektaklio. Bet, kad ir kaip bebūčiau keikęs Fabre „Rekviem metamorfozei”, nuo fakto nepabėgsi – tai plečia supratimo apie teatrą akiratį. Bent jau tiems, kas mato tik tai, ką jiems bruka Nacionalinis. Taip, daug pompastikos, daug bereikalingų dalykų, bet nevertinkim renginio pagal tai kiek jis apsimokėjo (ar buvo pakankamai ilgas, ar buvo gražių dekoracijų, ar buvo dvi ar penkios solinės gitaros, etc.) Profesionalumas turi kainą ir už ją mokėti (bent jau man) negaila.

  28. gal galima bent siek tiek pigiau ta supratima plest? ; )

  29. To Sondeckis,
    Groove Armada zinau, kad jie „ant bangos”, taciau jie tikrai aktualūs tik tam tikrai auditorijai. Mūsų muzikaliai „itin” išsilavinusiuoje tautoje, jie galejo sutraukti geriausiu atveju tukstantuka – du, artimiausio didmiescio melomanu. Is kuriu puse jau girdejo Groove Armados ta pacia programa pries metus jei ne vienam tai kitam Europos muzikos festivalyje.

    Del biudžetų iš valstybės Jūs suskaičiavote tik kiek jie gavo iš URM, bet smulkme nepvadinčiau kiek šimtų ktl daugiau negu URM dar skyrė VEKSas.

    Del Coldplay ar Mikos, ar Muse, ar Coheno, ar dar kazko, as gi suprantu, kad tai brangus variantai, bet as noriu pasakyti, kad jei susispaude, pasistengę stipriai pajegtume prisikviesti bent viena „toki” į festivali, sis igautu visai kita svorio kategorija ne tik Lietuvos, bet ir aplinkinių šalių kontekste.

    Aišku yra kitas variantas, kaip kad minėjo kolega Paulius.
    Del Sirenose rodyto Fabre, as pritariu P ir mano manymu tai buvo žiaurus babkių iššvaistymas, apie tai išsakiau savo nuomonę paskutinej pastraipoje ir komentaruose čia:
    http://www.g-taskas.lt/2007/09/22/rekviem-metamorfozei-arba-vardan-ko-buvo-sutrypti-37-tukstanciai-geliu-ziedu/

    Bet aš išskirčiau kaip pavyzdį ne Sirenas, o Naujosios dramos akciją. Kur festivalio organizatorius Audronis Liuga nepadlaižiauja publikos skoniui, ans susirenka iš fondų pinigų ir padaro festivali dviems šimtams ištikimiausių teatralų, pakviesdamas šiems stiprius, įdomius režisierius su savo darbais. Be jokios didelės reklamos, be jokios pompastikos, festivalis tampa kona prestižiniu, nes kainuoja didelius pinigus (aišu kelis kartus mažesnius biudžetus turi nei Be2gether) , o Menu spaustuves salėje sėdi koks 100 „išrinktųjų”, bet tų kuriems iš tikro rūpi teatras, jo raida, naujausios tendencijos ir t.t.. o ne tų kurie vaikšto po festivalius tik dėl „pasibuvimo” ar tik dėl to, kad turi pakvietimus.

    Tai vat čia gal ir slypi dilema, kokio muzikos festivalio Lietuvai reikia – pataikaujančio publikai ar edukacinio? melomanams ar masėms? Sakyčiau, kad dabar turim tarpinį variantą, nei stipru melomanams nei masovkei, matyt, kad kol kas tik tokį, orientuotą į plačią auditoriją ir išgalim Lietuvoje teturėti. Todėl ir manau, kad reikia stipraus populiaraus atlikėjo, kaip festivalio vinies, dėl kurio nezyztų nei viena, nei kita pusė ir kuri ištemptų festivalį į platesnius vandenis.

    Aš ir noriu, kad Lietuvoje būtų gera ir įdomu gyventi :) Bet jei sedeciau taryboje kuri skirstytu valstybes biudzetus Lietuvos festivaliams, duociau tokius didelius pinigus organizatoriui tik su viena sąlyga (ypac jau treciais metais) – kad maziausia tokia pat dalis turi buti pritraukta ir is privaciu remeju. nes bile kokio festivalio uz valstybes skirta (beveik) milijona melomanams nereikia.. Kaip ir nereikia man teatralei garsiojo Fabre uz valstybes „milijonus”.

  30. Naujosios dramos akcijos aprasymas skamba labai simpatiskai. o tas Fabre ar kaip ten jis tikrai nera geras : ) butu geras – netureciau jokiu pretenziju. man nepatinka tai, kad „teatras” pas mus automatiskai reiskia „menas”, nesvarbu koki meslina popsa ten stumtu, o muzikos festivalis – neisvengiamai „lieka masinių išgertuvių fonu.”
    ir vienas ir kitas yra visu pirma pramoga, labiau ar maziau intelektuali ir kokybiska. aisku, butu idealu, kad valstybe isvis neremtu jokiu pramoginiu projektu, nei supopsejusio teatro, nei susireiksminusios pop muzikos. ziurovas tada pats nusprestu ko jam reikia – bjork ar iglesias. ko gero jau nusprende : )
    Jurga, mes jau kartojames – neduoda LT privatus remejai muzikai pinigu. NE-DUO-DA. sioje srityje atkatu epocha pasibaige, o normalaus remimo – dar neprasidejo.

  31. Jurga,

    kiek man zinoma VEKSo remimas yra numatytas tik 2009. numatytas, bet ne „garantuotas”

    siemet dave (tiksliau – „turbut dar duos”) URM + kazkokios simbolines sumos is kitu instituciju (paslaugoms).

    bent jau man labiau patinka masiskesnis festivalio variantas. elitistai gali pasiimti savo 99 draugus ir nuvaziuoti i supuvusius vakarus koncerto pasiklausyti :)

  32. p, „Sirenose” dar buvo „Monologai Morė prie Ragiuzo” (paprastas, kaip trys kapeikos, bet nei matytas, nei girdėtas, nei įsivaizduotinas, kaip lietuvių darbas), daug ką papiktinęs Castellucci „Tragedia Endogonidia. IV Epizodas. Briuselis”, jau nekalbu apie prieš n metų matytus spektaklius, kurie ne tik vis dar sėdi galvoje, bet kai kurie net ir pakeitė gyvenimą. Fabre ir aš nepalaikiau (nors vis tik manau, kad spektaklis profesionalus ir geras), bet nors man tai ir nebuvo „Sirenų” topas, jis vis tiek aplenkė b2g topą (GA?).

  33. Nu nžn kaip ten tiksliai baigėsi su tais finansavimais be2gether iš valstybės biudžeto, nes kazkaip spaudoje ir pats Klimkevičius nenoriai duoda atsakymus apie tai. skaičiau tik tai, kad kitiems metams lyg duotu Veksas 1,5 mln jei festivalis vyktu Vilniuje, o ne Klimkevičiaus kieme Norviliškėse.
    del privaciu remeju tai lyg duoda kazkiek tu pinigu muzikai, tik klausimas kokiai ir kas, ir kaip to praso.

  34. Labai pritariu Pauliaus/Bingelio nuomonei.

    Visiškai nepritariu p dėl FABRE spektaklio. Jo jėga toje pompastiškoje didybėje. Ir sustygavimo rodant pragarus, ir scenografijoje/vaidyboje/šokyje/muzikoje.
    Gali ta pompastika asmeniškai nepatikti, bet meistrystės neįvertinti tiesiog neįmanoma. Milijonas sutryptų gėlių nėra didžiausiu pinigų iššvaistymu. Lietuvoje nesunku rasti pavyzdžių…
    O pragare ar skaistykloje ir ne tokių absurdų, matyt, kaip susiklostė režisieriaus vaizduotėje…
    Bravo SIRENOMS!

  35. Jurga,

    kai jau sutarem, kad b2g gaus maks apie 300K valstybiniu litu (uz ka galima viena antraruse grupe nupirkt), gal ne taip ir pikta? gal ir GA truputi graziau grojo? :) juokauju. bet siek tiek ir ne…

    tikrai nezinau tiksliu samatu, taciau uz 300 festo nepadare. ir uz bilietus nepadare. komerciniai remejai promo kampanijoj buvo, vadinasi kazkas su jais dirba. taigi remeju jie iesko ir, panasu, netgi ju randa. kiekis ir sumos – kita tema.

    na o bendrai del valstybes pinigu shvaistymo – esu tikras, kad siuos pinigus gave pvz Sattos vaikinai geresnio festo nepadarytu (apie satta lyg ir skaiciau labai positive atsiliepima jusu saite. su viskuo sutinku siaip, renginys geras) nes didejant masteliui DIY pionerisko entuziazmo nebeuzhtenka. reikia daug pastangu, ziniu, resursu. manau su klimkevicium viskas tikrai ok ir su laiku butu tvarka. tik pati vieta truputi uzhknisa:)

  36. as tai manyciau, kad tokios, atsiprasant, mazytes valstybes masteliais kaip lietuva i bjork koncerta 5.000 yra visai norma ir normalu. imkim kokia lenkija, kur grubiai 10 kartu daugiau gyventoju (na apie 40 mln gal), tai padauginam tuos 5000 ir ka gautum? teoriskai i bjork koncerta lenkijoje, jos mastabais turetu, ar galetu, ateit 50.000 – pasakiskas skaicius sakyciau, bet tai tik teoriskai, neisivaizduoju ar tiek realiai galetu ateiti. (gal buvo bjork lenkijoj? kiek i jos koncerta atejo? gal kas zino? lenku visiskai kitas muzikinis skonis. ten bumcikas nera masine muzika, o normali roku paremta muzika)

    cia buvo rasyta, kad radijo stotis orentuojasi i lietuvos kaimus, nes nera nedidmiesciu kulturos. nieko panasaus, kokie kaimai? jei vien vilniui sestadalis lietuvos gyena? tie kaimai ir yra miestai

    ir gan teisingas buvo pastebejas, kad tv ir radijo stotys yra tik verslas, kuriu tikslas pelnas… tad jose grojo, groja ir dar artimiausiu metu gros tik tokie kaip mikos, atsiprasant. jokio kulturos skonio lavinimo. o dauguma pasiima, tai kas jiem brukama i rankas. jei to pakanka, toliau groove aramados nieko ir nematai ir nezinai

    ir bilietai pas mus yra gan brangus. man pvz mazai kas domina, i ka butu galima ar verta eit paziuret. galeciau isvardint gal vos viena kita grupe. mieliau kokios indie grupes CD nusipirksiu dar negirdeta, nei eisiu ziuret i kokia jau nusidainavusia ir visu pamirsta bjork… na netraukia (bjork cia gal tarp kitko)

  37. To Sondeckis,
    šiaip iš tikro buvau isitikinus, kad jie ir šiemet gavo nemaža suma iš vekso, del ko ir kilo dideli triukšmai, atseit ar neturejo tam itakos asmeniniai interesai vekse dirbusios G.J. Kažkaip niekur neužfiksavau, kad eina kalba apie kitus metus. jei iš tikro is valstybes gavo TIK 300 k, tai ne juokais sakau, kad man tikrai ne taip ir pikta. Nors man niekada pikta labai ir nebuvo, jei ka.. ;) Ir bandykim tada isivaizduoti KA tokio atveztu jei visgi gautu ta pusantro milijono kitais metais is vekso, gal vardant jo (to 1,5 milijono) perkels festivali arciau Vilniaus :)

    Del to, kad kazkas kazkiek remia muzika, tai turejau omenyje ir tuos pacius džiazo ir akademines muzikos festivalius, turejau omenyje Palangoje džiazuojančios GALA gatvės rėmima, Kravitzo koncerta http://209.85.135.104/search?q=cache:ZHAGAf1EvK0J:www.vtv.lt/naujienos/muzikos-naujienos/naujasis-lenny-kravitz-albumas-ne-tik-muzikos-irasu-lent-3.html+Tele-2+r%C4%97m%C4%97jas&hl=lt&ct=clnk&cd=19&gl=lt
    ir pan. Bet aisku sutinku, kad sportas ypatingai siais olimpiadiniais metais, buvo visu prior

  38. ėėė, Kravitz – „Sony Ericsson“ sandėris nieko bendra su LT neturi

  39. dar viena smulkmena – yra teke siek tiek susidurti su valst. remimu. tokioj situacijoj labiausiai uzknisa, kad negali planuoti valstybes pinigu savo samatoj – neaishku ar jie bus. ir siuo atveju uzuojauta klimkeviciui:
    – del pernai. kazkokios dalies nuo remimo jiems nesumokejo, gavo likuti tik pavasari (beje, VEKSo ir pernai nebuvo)
    – del siemet. dar neaisku ar tuos pinigus ish URMo tikrai gaus
    – del kitu metu. pazadai, bet sutarciu, kiek man zinoma – ne.

    kaip tokiu atveju planuoti islaidas? pasikvieti Coldplay, o tada solidus dedes pasako: „sorry”. ir tu pusantro milijono minuse. labai ilgai tureciau dirbti, kad surinkciau tiek:) gal net visa gyvenima…

    zodziu pinigai nemazi, sutinku. bet sedyne turetu skaudet uz kiekviena lita.

  40. beje, man atrodo sutarciu del kitu metu neturi niekas is potencialiu VEKSo partneriu. tik „patvirtintus projektus” heh… sekmes ir stiprybes, shkias, jums, gerbiami kulturos vadybininkai. tikiuosi darysit ir padarysit.

  41. jurga-

    teoriskai senuose dokumentuose buvo itrauktas (tuose, kur kazkada skelbe savo puslapyje), taciau pernai reme kazkurios dvi ministerijos: URM ir Vidaus, jei gerai pamenu. Veks’o nebuvo. jei atkreipei demesi – siemet festivalio komunikacijoj veks’o aplamai nesimate. arba matesi labai labai mazai – tik tiek, kad nepastebejau (tingiu ieskot maketu inete dabar..)

  42. PS komunikacija ir „faktai” – kas cia bendra? :)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.