Gotan Project „Lunatico Tour“

gotan project

Po Astor Piazzolla mirties, tango ir latin jazz muzikos stilius buvo kiek primirštas ar tiesiog tapo nebeįdomus, tačiau prieš penkis metus, pasirodžius pirmąjam Gotan Project albumui „La Revancha del Tango“, viskas pasikeitė iš esmės ir su dideliu triukšmu. Tango aistrą sujungę su elektronine muzika, trys prodiuseriai iš Prancūzijos tapo tikromis Europos žvaigždėmis. Tiesiog dar niekas nebuvo girdėjęs tokios tikros, jausmingos ir emocionalios muzikos. Rezultatas: daugiamilijoniniai „La  Revancha del Tango“ pardavimai, koncertai prestižinėse Europos ir Amerikos salėse bei gerbėjai visame pasaulyje. Gotan Project pasirodymai – tai ne tik įspūdinga muzikos žanrų sintezė, bet tuo pačiu lyg kelionė po Pietų Amerikos istoriją kartu su spalvingomis vizualinės medžiagos genijaus Prisca Lobjoy video projekcijomis.

2006 10 16, 20:00. Utenos pramogų arena. Vilnius
Bilietų kainos: 60 Lt, 80 Lt, 100 Lt, 120 Lt, 140 Lt.

2006 10 17, 20:00. Sapnu fabrika. Ryga
Bilietų kaina: 20 Ls.

Smulkiau

29 thoughts on “Gotan Project „Lunatico Tour“

  1. jo, sita naujiena gera. reiks lekt. ir jau beveik galima skustis, kad per daug renginiu nusimato… na bent spali tai tikrai:
    10.06 – apparat@gravity
    10.16 – gotan project@utenos pramogu arena
    10.17 – seal@utenos pramogu arena
    10.18 – underworld@litexpo
    10.19 – kenny garret@forum palace
    10.27 – ltj bukem & mc conrad@gravity
    10.30 – ursula 1000@gravity
    jau nekalbant apie dima bilan :)

  2. jo, geras, galvojau jie tik rygoj bus, bet kadangi tai buvo darbo diena, tai ir uzmeciau, o dabar vilniuje, je.

  3. Temoje nėra įvardinta, jog Lunatico – vieno iš tango atlikėjų-klasikų ŽIRGO vardas ;)

  4. Gotan Ptoject koncertas buvo puikus, išskyrus nesėkmingą prancūzų garso operatorių darbą su Lietuvos firmos Eurostar garso pultu. Neadekvatus buvo garsas stiliui. Ką padarysi – prie visko pratusi ausis iškentė, nes apipavidalinimas ir visa kita buvo cool. Vėliau, jei kiti nepasakos, išdėstysiu įspūdžius.

  5. na va, atejo eile ir sitai temai vel islyst i naujienas :) manau yspudziu netruks. kol kas galima pasakyti tiek, kad buvo tikrai fainai. labai siltas koncertas.

  6. jo, labai super koncertas – jaukus, isjudinantis ir mielas. garsas labai nedziugino, bet man koncerto nesugadino. gaila tik, kad per velai publika pakviete prie scenos, nes jau po 3 dainu nebegalejau nutrepset vietoj. siandie seal’o eile (toks jausmas, kad g-taskistai neis ten), rytoj underworld, poryt kenny garrett, uzporyt – steve reich. ziuresim, kaip kas apie ka. bent i neporiniu dienu koncertus ketinu nueit.

  7. o rasyt bandei? :) jeigu ka, tam yra sukurtas atskiras puslapis. jauciu (ypac ilgainiui ismokus puslapius perkelti i paprastu post’u vieta) reikia kiekvienam rimtesniam/ilgesniam renginiui kurpti po atskira puslapi, ar ne?

  8. nezinau, kai vilniuje, bet rygoje (sapņu fabrika) zmoniu buvo tiek, kad pasisokineti-pastripineti nelabai buvo vietos. maloniausia, kad publika tikrai susirinko kulturinga (isskyrus viena girta snuki bemosikuojanti alaus bokalu). jei imant bendrai renginius (kuriuose teko sudalyvauti), koncertas tikrai geras. malonus piano-violanceles-smuiku-gitaros-byto-vokalo derinys. zmones trepsejo (kiek buvo imanoma) jau nuo pat pirmos dainos. koncerto pabaigoje scenos link pasipyle rozes, atlikejus iskviete i scena atgal kokis 3 kartus. malonu ir silta.

  9. Vilnius pranoko Rygą, kad „girto snukio“ nebuvo. Kitkuo, manu, nusileido…

    Tiesa, kaip rašoma ir spaudoje, matėsi, jog muzikantai laimingi, kad visai prie pat jų tryško džiaugsmu gerbėjai. Tiesa, jokių susigrūdimų čia nebūta – vangiai žmonės išsijudino. Kaltinu garsą, kuris „atbaidė“ nuo įsijautimo…

  10. Kadangi nieks neskuba pasakoti apie koncertą, o po Liudo parašymo atsirado naujų niuansų, man visai neliko abejonių dėl problemų UTENOS LEDO RŪMUOSE. Ir apmaudu, kad juos sukėlė personalinis grupės garso operatorius…
    Vis dėto reikia siek tiek papasakoti apie koncerto visumą ir atstoti fotografijas.

    Paskelbus apie turą „LUNATICO“, apėmė nerimas – ar tikrą produktą išvysime? Reikalas tame, jog grupės siela yra du prancūzų prodiuseriai ir elektronikos programuotojai, ėmę muzikuoti panašiai kaip garsusis PINK FLOYD garso operatorius [b]Alan Parsons[/b]. Jis dorai nemokėjo groti jokiu instrumentu, nekūrė dainų ir nedainavo. Bet jo grupė ALAN PARSONS PROJECT galingai išgarsėjo dėl puikios muzikos, kurią pateikdavo ir atlikdavo samdyti žmonės.

    Patekus į ne koncertams, bet ledo rituliui projektuotus sporto rūmus, įtarimas tik sustiprėjo – SCENA NEREGĖTO KEISTUMO. Kažkokios dvi baltos pakylos, panašios į tribunas ir kyšo tik mikrofonai. Net išlindusią fortepijono klaviatūrą iš po tribūnos ne iš karto pastebėsi. Dar keisčiau tapo, kai nustojus vaikštinėti po sceną rudiems, pilkiems tipams (jie kontrastavo su balta aplinka), pasigirdo elektroninis garsas bei šuns lojimo, karvės baubimo, automobilio garsų imitacijos. Tas truko neilgai.
    Ir abejonės ėmė radikaliai skalidytis, kai ėmė kilti į sceną net 10-*imt žmonių, nešinų styginiais, armonika. Tapo aišku, jog grynos elektronikos, įrašų nebus – tam nereikėtų 10-imt artistų.

    Vyrų duetas užėmė vietą už didžiosios „tribūnos“, vienas užsidėjo ausines ir tapo aišku, jog šiedu ir atliks [i]elektroninį-kompiuterinį reikalą[/i], būtiną Gotan project muzikoje. Trys šauniai atrodančios smuikininkės įsikūrė už mažosios „tribūnos“ kartu su violančelininku. Už vos išlindusio fertepijono klaviatūros sėdo pianistas, vėliau paaiškės, kad argentinietis. Likusieji trys stilingais baltais rūbais vilkintys sustojo prieš „tribūnas“. Vienas visą koncertą turėjo stovėti ant vienos kojos, nes antra buvo pakelta ant didelio balto „pufo“ tam, kad laikytų tipiškos armonikos dumples. Tipiška todėl, kad kai reikia išgauti „a la akordeono muziką, naudojama panašiuose instrumentiniuose kolektyvuose, pvz. james last orkestras, būtent šis instrumentas BANDONIJA, mygtukus turintis abiejose pusėse ant korpuso (skirtingai nuo akordeono ar bajano, kur yra klaviatūros). Ir vyriausias pagal išvaizdą muzikantas buvo, akustine gitara skambinęs bei, kai reikėjo ir padainavęs, gitaristas. Ir paskutinė narė, matyt argentinietė, gražaus balso daininkė. (na, sudėtis vardijama pirmoje žinutėje. Dabar nesitikslinu…)
    Kad girdėsime GYVĄ koncertą, neliko jokių abejonių.
    Iš karto laukė ir „cimusas“, kuris man tebuvo matytas per ką tik pasibaigusį tarpt. TEATRO festivalį SIRENOS. Ten britai spektaklyje NE SU SIKALBĖJIMAS visiškai sinchronizavo dviejų aktorių nufilmuotus judesius, elgseną su tų pačių aktorių veiksmais scenoje. Čia gi, tuoj pat paaiškėjus, kodėl VISKAS TIK BALTA, ATSIRADO buvusio LIETUVOS k/t dydžio FILMAS už atlikėjų nugarų ant EKRANO. Ko tik ten nebuvo rodoma, kada skambėjo puikiausiai pažįstami Lunatico kūriniai – ir vaizdai su ristūnais, ir šėlstantis vėjas Argentinos prerijose, kažkokios kavinės ir, žinoma, tango šokėjai. Buvo originalių sinchroninių dalykų – štai nesantį būgniniką pakeitė grojantis ekrane absoliučiai sinchroniškai su grupe. Tas pats su dviem repuotojais…
    Atlikėjų atžvilgiu būta viskas [b]o’key[/b]. Vėlokai pakvietę šokiui, jie pakėlė žmones. Tiesa, dvi poros ypač ryškiai, kiti kukliau šoko jau senų seniausiai parterio prieigose. Džiūgaudamas priėjau visai per 3 metrus iki muzikantų. Jie neslėpė pasitenkinimo, jog taip karštai plojama, šūkčiojama. Patenkinti įteiktomis rožėmis. Atrodo, tik šiokančių entuziazmo dėka (ėmė švilpti ir diriguoti beisiskirstančiai publikai), jie grįžo atlikti dar vieną papildomą bisą…
    Furorą publikai sukėlė Gotanų surepetuotos improvizacijos – garsiojo įžanginio motyvo iš Michael Jackson „Thriller“ panaudojimas bei, atrodo, buvo pagal ABBOS „Money, money…“

    Tačiau…

    Koncertą stiprokai apkartino garso stiprinimas. Nežinau, ar pajutęs skardinės skarbonkės savybes, ar iš anksto užsidavęs nuostatą, atsistojęs už EUROSTAR garso pulto, perkelto iš Basanavičiaus g-vės po VILNIAUS JAZZ festivalio, operatorius įgarsino GOTAN PROJECT kaip GOTHIC ROCK GROUP. „Spaudžiama“ buvo atsakančiai – styginiai visai nepaaiškinamo skambesio, o žavios solistės solo smuiku užsimerkęs niekada nepasakysi, jog tai smuikas. Puikaus pianisto, akustinės gitaros aiškiai mažiau girdisi, negu armoškės, vokalistės balsas iškraipomas, kaip per patriotinį rėkiančio politruko šūkavimą.
    „UŽMUŠTAS SUBTIUMAS“, kurio taip reikalauja Lunatico, kurį taip šauniai sugebėjo išspausti LEDO RŪMUOSE iš garso operatorių griežtoji belgė Dani Klein (grupė Eik su Dievu – VAYA CON DIOS ). Tuomet trūko garso, bet buvo išlaikytas muzikos grožis, intymumas, lyrika. Dabar keturaisdešimtmetės mano kaimynės antroje eilėje, protestuodamos, visai neplojo. Pabėgo nepasibaigus koncertui. O JUK MUZIKA TAI JŲ BUVO !
    Mano ausis tai „atmušta“, galiu atmesti tą trūkumą, ir matyti koncerto lygį. O ką daryt žmogui, kartą į metus nuėjusiam į GERĄ koncertą ir taip apgautam už „GERUS“ pinigus?! Neiškentęs iš savo pozicijos nulėkiau prie garso operatoriaus pulto – tas pats velnias. Per stiprus, čaižus garsas. Po koncerto pagrindiniam operatoriui ėmiau aiškinti „reikalą“. Laimė, kad greitai šalia buvęs pareiškė, kad išaiškinau… prancūzui.
    Kodėl tokia taktika buvo dirbta, nesuprantu iki šiol…

    Vis dėlto koncertas liks atmintyje kaip l.geras. Nuotaika, atlikimas paliko kuo šilčiausią įspūdį

  11. man tai koncas labai patiko, ir manau kad gero garso kaltininkas ne garso operatorius ir visa audio technika, o patalpa. Juk ledo arena statyta ledo rituliui zaisti, o ne koncertui reikalaujanciam geros akustikos; }

  12. Pastaruoju metu šioje blogos akustikos arenoje įvyko gerai įgarsintų koncertų. Svarbus ir atvykėlių požiūris. Prieš užlipant į sceną penkiems Chris Rea grupės muzikantams, to jau laukė bene aštuoni britai, išsidėstę trikampiu prie grynai savo aparatūros(krovinio siuntimo adresiukų juk nenuklijuoja – iš to sprendžiu). Jokio lietuviško tame reikale akcento! Žinoma ne visi ten tiesiogiai buvo atsakingi už garsą, bet kibti prie rezultato netenka.
    Ogi Gotan project?! Pastatė vienintelį savo operatorių prie ką tik įsigyto naujo Eurostar pulto ir tas bandė įsavinti pirkinį…
    Jeigu atsidarysi gramofono svetainę, pamatysi, kad Dovydas Bluvšteinas patvirtina tą patį dėl gotanų garso…

  13. Džiugi naujiena!

    Gotan project koncertas Ūkio banko Teatro arenoje Vilniuje – jau pavasarį !!!

    Tikiuosi, jog jiems seksis geriau nei matėme Utenos pramogų arenoje.

  14. Taip. Mano ausyse reabilitavosi visiškai, lyginant su 2006 metais. Neįsivaizduojo, jog kas nors iš gausiai susirinkusių atsilieptų apie koncertą prastai…

    Parašinėjau šiek tiek bitėje +

  15. nu o aš girdėjau, kad nebuvo gerai. per garsiai, fonūškės leidimas ir krūva organizacinių nesąmonių

  16. Jeigu penktadienį buvo per garsiai, tai kaip pirmo turo metu vertint? :)

    Grupės toks stilius – leisti elektronizuotą ritmą garsiai, dengiant kai kuriuos subtilius instrumentus, pvz. akustinę gitarą. Tokį kelią jie pasirinkę. Tikrai gali nepatikti asabai, norėjusiai sentimentalaus tango.
    Įdomu bus išgirst daugiau atsiliepimų. Ant karštųjų išgirdau tik gerus.

    Nesutinku, kad didžiulis kiekis įrašytos iš anksto muzikos kažkaip disonavo su nuolatiniu gyvu grojimu. Gal kai kada prireikė pastiprint daininkės mikrofoną, nes įstojimo metu silpnai girdėjosi, gal nibimaliai galėjo sumažint negyvo garso takelio lygį, ir t.t.
    Žinoma, neatsakau už vietas iš kurių buvo klausomasi. Pvz. stovėjimo zonoje buvo toks susigrūdimas, kad, žinoma, ten nebuvau. O kai reikėjo, „išeidavo“ į pirmą planą ir gitara, ir smuikas. Aišku, dažniau vyravo bumčikinis ritmas…
    Tikrai būtų įdomu, kad praneštų savo įspūdžius kiti. Žmonių susirinko daug.

  17. Normalu, kad dauguma žmonių iš ten atėjusių tikrai net neįsivaizdavo ką ten tie gotan’ai (o tiksliau du iš trijų) veikė. O ir tiketa savo puslapy juk negali aprašyti visko (Nors peržiūrėjus youtube nuorodas galima vėliau įžvelgti bent jau kažkokį skirtumą tarp įrašo ir live’o). Bet vis tiek smagu išgirsti diletantiškų atsiliepimų apie „fonuškės leidimą“. ;]
    Nežinau kokios buvo tos organizacinės nesąmonės. Tik gal greičiau nustebino „apšildančioji“ grupė, nuo kurios kiek „vėsoka“ pasidarė..
    Su garsinimu irgi galima ieškoti kabliukų, bet bendro įspūdžio tikrai nesugadino.
    Man patiko.

  18. Vis dėlto, iš turimos patirties Lietuvoje, grupė yra linkusi koncerto metu iškelt į viršų ritminį piešinį, „nutildant“ ypač subtilių instrumentų (akustiniai fortepijonas bei gitara pavyzdžiui) girdimumą. Pianistas gerai girdėjosi, kada reikėjo – t.y. kada akivaizdžiai solines partijas varė.

    Nors man buvo komfortabilus garsas, bet daug kam elektroninė ritmika atrodė per garsi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.