[kinas:] STRAIGHT OUTTA COMPTON (2015, rež. F.Gary Gray)

Šiandien Komptonas (Compton), miestas Los Andželo apygardoje, nebėra laikomas pačiu pavojingiausiu Valstijose, bet prieš trisdešimt metų niekas kitaip nekalbėjo. Žmogžudysčių skaičius dėl nusikalstamo pasaulio gaujų karų čia buvo pasiekęs piką. Bet tai nesutrukdė čia susiformuoti gangster repo vėliavnešiams N.W.A. (Niggaz Wit Attitudes), tarp kurių kaip žinia (ar kažkieno , kaip, pavyzdžiui, mano iki filmo, nežinia) buvo Dr. Dre, amžinatilsis Eazy-E ir Ice Cube. Sava muzika jie darė revoliuciją ir pateko į istorijos puslapius.

Apie visą tai filmą, pavadintu kaip ir debiutinis N.W.A. albumas, „Straight Outta Compton“ susuko F. Gary Gray’jus, kuris savo karjerą pradėjo režisuodamas hiphopo ir R&B žvaigždžių (Ice Cube, Usher, Cypress Hill, Dr. Dre) vaizdo klipus.

Pustrečios valandos muzikalaus vaizdo apie muzikos gimimą prarijau vienu kvėptelėjimu. Scenarijaus kūrėjai tikrai pasistengė ir visos jų pastangos ne veltui įvertintos Oskaro nominacija.

Chronologinius kadrus galima žiūrėti keleriopai: kaip pažintinę juostą apie grupę N.W.A. ir jos narių muzikinę pradžią, kaip gangsta repo esmės analizę, kaip hiphopo karų dainų tekstais gimimą, kaip devintojo dešimtmečio Komptono svarbiausių įvykių suvestinę, kaip kovos su rasizmu per muziką dramą, kaip amerikietiškos svajonės paradigmą, kaip to laikmečio muzikinio pasaulio užkulisių kaleidoskopą. Arba kaip viską viename. Aš siurbiau į save viską, ir ką nepadarė su manimi „8 mylia“su Eminemu, tą lengva ranka įstengė „Straight Outta Compton“ – niekada nebuvau didelis hiphopo fanas, o jau kelinta diena mano grotuve sukasi N.W.A., Dr. Dre, Ice Cube, Ice-T, Wu-Tang Clan ir tikrai jais šis atradimas nesibaigs. Muzika su tekstais ne apie saulę ir debesėlius, o apie tikrovę gatvėje, apie realybę be cenzūros liko įrašuose kaip gyvas istorijos liudininkas. Klausai ir lyg iš naujo išgyveni.

Ruthless… (N.W.A. leidybinė kompanija) is the way to go they know / Others say rhymes that fail to be original / Or they kill where the hiphop starts, forget about the ghetto and rap for the pop charts / Some musicians curse at home but scared to use profanity / when up on the microphone. Yeah, they want reality.

Filmas įdomus, intriguojantis, dramatiškas, galingas, vietomis nepatogus, kai kurios scenos kelia žiūrovui šiurpą, kai kurios pakylėja. Pavyzdžiui, scena Detroite, kai vietiniai pareigūnai sako, jog čia neleis atlikti „Fuck tha Police“, o N.W.A. elgiasi lyg Morrisonas per Edo Sullivano šou Stone’o filme „The Doors“. Tobula scena. Gaila, kad iki šimtaprocentinės realybės netempia. Vienok, meninis kinas lieka menu ir nepretenduoja į dokumentiką, o kaip meninis „Straight Outta Compton“ yra tobulas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.