kino pavasaris ’07

kinopavasaris2007.JPG

Ką gi, iki kino šventės raginančios susiplanuoti atostogas lieka mažiau negu mėnuo. Tad nors organizatoriai delsia, jaučiu pareigą pasidalinti turima informacija ir paskelbti filmų, kurios pamatysime, sąrašą:

Lietuviškas pavadinimas / Originalus pavadinimas/ imdb lankytojų vertinimas/ televisor.gif – traileris
DRĄSI VIZIJA
� okiruojantys, neįprasti, drąsūs, egzotiški, kontraversiniai, diskusiniai filmai, pasižymintys originaliomis idėjomis, unikali ir išradinga vaizduote.

Vieno pabėgimo kronika / Crónica de una fuga [8.0/10 (215 votes)] televisor.gif
Versmė / The Fountain [7.7/10 (8,877 votes)] televisor.gif
Taksidermija / Taxidermia [7.7/10 (586 votes)] televisor.gif
Pilietis šuo / Mah nakorn [7.6/10 (297 votes)] televisor.gif
Javos opera / Opera Jawa [7.6/10 (33 votes)]
Laisva valia / Der Freie Wille [7.5/10 (218 votes)] televisor.gif
Smėlio namai / Casa de Areia [7.4/10 (452 votes)] televisor.gif
Sąmyšis priemiestyje / Suburban Mayhem [7.3/10 (501 votes)] televisor.gif
Dešimt kanojų / Ten Canoes Rolf de Heer [7.3/10 (396 votes)] televisor.gif
Mokyklinis autobusas / Shortbus [7.2/10 (2,613 votes)] televisor.gif
Vasaros rūmai / Yihe yuan [7.1/10 (96 votes)]
� imtmečio sindromai / Sang sattawat [7.0/10 (79 votes)] televisor.gif
Užtaisyta bomba / Sprængfarlig bombe [6.9/10 (86 votes)] televisor.gif
Už kadro / Offscreen [6.9/10 (67 votes)] televisor.gif
Knudo Rasmusseno žurnalai / The Journals of Knud Rasmussen [6.4/10 (86 votes)] televisor.gif
Prezidento mirtis / Death of a President [6.3/10 (1,510 votes)] televisor.gif

NAUJI ATRADIMAI
Ryškiausi 2006-ųjų debiutai, vien tik pirmieji arba antrieji jaunų režisierių filmai, nauji pasaulinio kino veidai, specialių prizų ir žiūrovų simpatijų nusipelnę laureatai.

Kitų žmonių gyvenimai / Das Leben der Anderen [8.4/10 (4,115 votes)] televisor.gif
Smuikas / The Violin [8.0/10 (59 votes)] televisor.gif
Kadakas / Khadak [7.8/10 (26 votes)] televisor.gif
Keturios minutės / Vier Minuten [7.6/10 (101 votes)] televisor.gif
Pusė Nelsono / Half Nelson [7.5/10 (3,404 votes)] televisor.gif
Ką aš veikiau per pasaulio pabaigą / Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii [7.5/10 (470 votes)] televisor.gif
Sapnuoti Singapūrą / Mei man ren sheng [7.5/10 (51 votes)]
Grbavica / Grbavica [7.4/10 (742 votes)] televisor.gif
Menas verkti / Kunsten at græde i kor [7.2/10 (31 votes)] televisor.gif
Moterys / Das Fraulein [7.0/10 (49 votes)]
Elektroma / Electroma [6.2/10 (87 votes)] televisor.gif
Viskas, ką aš žinau apie Lolą / Lo que se de Lola [5.5/10 (25 votes)] televisor.gif
Regėjimo pojūtis / The Sensation of Sight [……..] televisor.gif
PRIPAŽINTI MEISTRAI
Nusipelnę milžiniško ažiotažo, labiausiai pasižymėję, didžiausio dėmesio užsienio žiniasklaidoje sulaukę, svarbiausius tarptautinius kino festivalius apkeliavę ir prestižinius apdovanojimus iškovoję filmai.

Užuojauta Keršto poniai / Chinjeolhan geumjassi (Rež. Park Chan-wook) [7.8/10 (5,373 votes)] televisor.gif
Kelias į Guantanamą / The Road to Guantanamo (Rež. Michael Winterbottom, Mat Whitecross) [7.7/10 (2,573 votes)] televisor.gif
Po vedybų / Efter brylluppet (Rež. Susanne Bier) [7.7/10 (824 votes) ] televisor.gif
Vėjas, siūbuojantis miežius / The Wind That Shakes the Barley (Rež. Ken Loach) [7.5/10 (3,523 votes)] televisor.gif
Tykus gyvenimas / Sanxia haoren (Rež. Jia Zhang-Ke) [7.5/10 (229 votes) ] televisor.gif
Aš nenoriu miegoti viena / Hei yan quan (Rež. Tsai Ming-liang) [7.3/10 (76 votes)]
Padavėjas / Ober (Rež. Alex van Warmerdam) [7.2/10 (299 votes) ] televisor.gif
Vaiduokliai / Ghosts (Rež. Nick Broomfield) [7.2/10 (48 votes) ] televisor.gif
Kopijuojant Bethoveną / Copying Beethoven (Rež. Agnieszka Holland) [6.8/10 (619 votes) ] televisor.gif
Pusmėnulis / Niwe mung (Rež. Bahman Ghobadi) [6.8/10 (30 votes) ]
Didinga jaunystė / Juventude Em Marcha (Rež. Pedro Costa) [6.6/10 (71 votes) ] televisor.gif
Praha / Prag (Rež. Ole Christian Madsen) [6.2/10 (83 votes) ] televisor.gif
Loterijos pardavėja / Kubrador (Rež. Jeffrey Jeturian) [6.1/10 (39 votes) ] televisor.gif
Go meistras / Wu qingyuan (Rež. Tian Zhuangzhuang) [5.8/10 (19 votes) ]
Niekas nėra tobulas / Va ser que nadie es perfecto (Rež. Joaquín Oristrell) [4.9/10 (31 votes) ] televisor.gif
AKTUALI DOKUMENTIKA
Mūsų gyvenimo realybė, kuri sudomins, šokiruos, prajuokins, supažindins su aktualiomis temomis, suteiks naudingos informacijos, privers pamąstyti ir apgalvoti savo požiūrį į pasaulį.

Besikartojantis gyvenimas / Life in Loops (A Megacities RMX) [8.4/10 (18 votes) ] televisor.gif
Nepatogi tiesa / An Inconvenient Truth [8.3/10 (11,906 votes) ] televisor.gif
Pasiklydę Budos vaikai / Buddhas Lost Children [8.2/10 (47 votes) ] televisor.gif
Čigonų karavano pasakos / When the Road Bends: Tales of a Gypsy Caravan [8.2/10 (19 votes) ] televisor.gif
Vis dar nereitinguotas filmas / This Film Is Not Yet Rated [7.8/10 (1,833 votes) ] televisor.gif
Amžiams / Forever [7.8/10 (18 votes) ] televisor.gif
Perversiškas kino gidas / The Pervert’s Guide to Cinema [7.6/10 (129 votes) ] televisor.gif
Tiltas / The Bridge [7.5/10 (92 votes) ] televisor.gif
Baltoji planeta / La Planete Blanche [6.8/10 (94 votes) ] televisor.gif
Klajokliai tx / Nomadak tx […….] televisor.gif
AFRIKOS BALSAI
Filmai iš Afrikos arba apie Afriką, kuriuose žinomi ir garbūs režisieriai atkreipia dėmesį į skausmingiausias ir svarbiausias juodojo kontinento problemas.

Egiptietiškas pastatas / Omaret yakobean [8.1/10 (361 votes)] televisor.gif
Kai vėjas pakelia smėlį /Si le vent souleve les sables [7.7/10 (20 votes)] televisor.gif
Čiabuviai / Indigenes [7.3/10 (501 votes)] televisor.gif
Žmogaus sūnus / Son of Man [6.8/10 (44 votes)]
Sausros sezonas / Daratt [6.5/10 (52 votes)] televisor.gif
Koks nuostabus pasaulis / WWW: What a Wonderful World [6.2/10 (25 votes)] televisor.gif

http://www.kinopavasaris.lt

132 komentarai

  1. „Repriza“ visą pirmą filmo dalį mintyse kėliau į garbės topą (pvz. greta „po vedybų“, „menas verkti“, kurie nors nieko naujo ir nepasako/neparodo, vis tik yra geri, stiprus filmai), bet ilgainiui tas entuziazmas išgaravo..

    [paskutinis seansas „Skalvijoje“ – ketvirtadienį 21.20)]

    Filmo pradžioje mintimi „Kas būtų, jeigu būtų..“ pateikiamas didelis minčių/vaizdų srautas, kuris.. nė iš tolo neprilygsta tam, kas nuo filmo vidurio dedasi ekrane. Gražiai nufilmuota, gera muzika, aktoriu parinkimas, bet.. Ilgainiui tai galima įvertinti žodžiais iš filmo – „forma be turinio“. Tragiška bala, kurioje daug padarų, bet arba jie plaukia į skirtingas puses, arba, kas dar blogiau, tiesiog myžčioja vietoje. Blogiausia, kad nesigilinant tikrai ATRODO, kad tai panašu į gerą filmą. Apie ką jis? :-/

  2. Esu nustebę, kad neišsisaugojo mano įdėta medžiaga apie filmą.
    Patikėkite, tai ryškiai pranokstantis visus pastarųjų metų lietuviškos autorystės filmus, išskyrus iškilųjį A.Matelio „Prieš parskrendant į Žemę. Bet jie – visiškai kito žanro. Nespėjusios visai suprancūziškėti lietuvaitės darbas – kietas detektyvas. Labai RIMTAS DARBAS…

  3. Apie „Laiko garsus“ čia dar, manau, bus parašyta. Rodosi, organizatoriams pavyko palenti pas mus Antanu Šimkūnu tapusį prodiuserį Antoine.Simkine, ir paliktas filmas penktadieniu parodyti papildomai…
    Užkliuvo liudo mintys apie TAXIDERMIJA. Mano galva, „adverniška“, išvirkštinė filmo esmė iš tikrųjų skirta skaudžių, aktualių žmonijos temų palietimui, pasijuokimui iš žmonių fobijų. Jei pirma novelė tokia dėl pajuokavimo, nebent parodanti, jog ir Dievo nuskriausti žmonės gali turėti aistrų, instinktų, net jausmų. Parodyta bravūriškai, juokaujant.
    O štai likusios dvi, mano manymu skirtos „pabadyti pirštu“ į mūsų pasinešimą „hobiams, aistroms, manijoms“. Nebūtinai tai sportas (tiek aktyviai sportuojančių, tiek sirgalių atžvilgiu), bet netiesiogiai ir į visas kitas, pvz. žiūrėti 12 valandų kino salėje :D
    Parodyta visa tai specialiai grubiomis, hipertrofuotomis formuomis. O gal tai įtaigiau gali paveikti mūsų sąmonę?

    Dėl ketvirtadienį dar rodomo Maroko WWW (Koks nuostabus pasaulis) .
    Mėgstu tokio stiliaus filmus. Įžanginė dalis pažeria tokį stiprų filmo POTEBCIALĄ, jog „džiaugiasi širdis“. Tačiau visai jau iškrentanti iš žanrų gausybės „tipiška“ JAV miuziklo scena (prostitucija užsiiminėjančios draugės šokis prie šaldytuvo) priverčia suklusti – ar ne per daug užsimota, ar „nepasprings“. Taip ir įvyksta!
    Kriminalin4se scenose, kuriose komikuojama, b8tina AIŠKI LOGIKA. Kitaip juokinimai tampa didžiai vaikiškais. Žiūrėkime: kileris eskalatoriaus viršuje nuo 20 policininkų yra atsiplėšęs tik per 3 metrus. Šie „pameta kojas“, užstringa lygioje vietoje, tai kileris įlekia į moterų tualetą neturėdamas nei sakvojažo, tik pistoletą kišenėje. I6eina „apsitaisęs“ moterimi, perukuotas ir nupudruotas. Visus išduria.
    Policijai tuomet, kol jis gražinosi, matyt, buvo pietų pertrauka.
    O prasidėjo viskas tokia šaunia žudymo scena tualete….
    Taigi, filmas nusileidžia iki kvailo juokinimo, kuriame tokių scenų vaikiškam mentalitetui apstu. Deja, filmas taip ir lieka labai stipriu POTENCIALIAI. Iki Tarantino toli…
    Žinoma, žiūrovai nebekreipia dėmesio į durniavimus.
    Filmas žiūroviškas…

  4. Rytoj, balandžio 4d. salėje 4 19.50 val. prisistatys gero dokumentinio filmo Klajokliai tx herojai HARKAITZ MARTINEZ ir OGOR OTXOA. Gros tuo savo muzikiniu instrumentu TXPALPARTA.

    Gaila, jog, matyt, nebus bilietų…

    Papildomi seansai balandžio 6 d. (penktadienį):

    SALĖ 3

    17.20 val. Pusmėnulis (Iranas)
    19.30 val. Regėjimo pojūtis (JAV)
    22 val. Kitų gyvenimai (Vokietija)

    SALĖ 4

    18 val. Pasiklydę Budos vaikai (Olandija)
    20 val. Laiko garsai (Prancūzija, rež. ir scenarijus Alantė Kavaitė)
    21. 45 val. Taksidermija (Vengrija)

    Bilietų yra. Kurie filmai labiausia patiko mačiusiems, galite pasižiūrėti temoje.

  5. khe.. tai ką gi mes dar galėsime matyti, ką dar galima aptarti? visų pirma prisimenu arūno išliaupsintus „Laiko garsus“. faktas – jis nuneša ir 80% festivalyje rodytų afrikos filmų ir daugelį dabartinių lietuviškų. tiesą sakant, į lietuvišką jis visai nepanašus – net jeigu nuimtų garsą, pirmu spėjimu būtų galima nuspėti iš kur atkeliavo šitas girios paukštis. matyt kieno mokyklėlė šokinėjo apie lietuvaitės pečius. o pas mus kas? seni pirdylos arba reklamšikai – kas ir matos. aišku, čia kiek per kategoriškai, bet..

    siužeto nupasakoti net nereikia. kad susidarytumėt įspūdį pasakysiu tik tiek, kad jeigu japonų mistinį trilerį būtų darę prancūzai jis atrodytų būtent kaip „laiko garsai“. negali nesidžiaugti TOKIU darbu prie kurio pridėta (iš esmės!) lietuviška rankelė, bet arūnas, man regis, kiek paskendo euforijoje.. (panašiai tau arūnai buvo po „prahos“. kaip galima taip beatodairiškai žavėtis darbu, kuriame dirbtinai publikos juokinimui visą filmą kaišiojami bajeriukai „iš lempos“?)

    aš nekalbu apie tai, kad naiviai tikėjausi gyvenimiško, o ne fantastinio išrišimo (prifantazuot visada lengviau, negu suktai pateikti kažką realaus, vėliau gudriai paaiškinamo) – filmo provincialumas, paprastumas lyg ir diktavo tokią formą, bet.. filmo pabaigoje akivaizdžiai pritrūko parako. tiek atmosferai išlaikyti (kaip „laiku“ ir vietoj filmo įtampai pasiduoda namas!), tiek išrišimui. kas dėl išrišimo tai.. tas „pyst-pliast“ ir baigėsi man atrodė taip pat keistai, lyg 1,5h žiūrėčiau kaip magas šoka stebuklingą šokį aplink savo stebuklingą kepurę, kad vėliau ištrauktų „čyrvų“ tūzą.

    Bet visumoj įspūdis geras ir.. filmas tikrai tinka festivaliui. ir kur kas labiau, negu daugelis kitų.

    „Prezidento mirtis“ – spekuliatyvi fikcinė dokumentika, skirta neturintiems, kur dėti laiko. ne todėl, kad filmas blogas.. tiesą sakant, buvau nusiteikęs jį žiūrėti iki pavadinime minimo fakto ir.. pažiūrėjau su malonumu – puikiai sukalti vaizdai, komentarai, bet visa tai yra APIE NIEKĄ. būtų kitas reikalas, jeigu filme vaizduojami įvykiai būtų įvykę iš tikrųjų- vien vardan savišvietos pažiūrėtum. dabar gi girdytis eilinio „pilietiško“ jav režisieriaus politiniais svaigčiojimais apie bušą, jo politiką ir pan.? tai taip ir gaunasi.. nei meninės vertės, nei dokumentinės – tai ko žiūrėt? aišku, buvo salėje asilų, kurie garsiai žvengė išgirdę juokelį apie „kvailą“ prezidentą, bet.. aš į tuos žaidimus niekada nelindau. jau geriau nueikit ryt 17.40 (Didžioji salė) į NEPATOGI TIESA. Irgi amerikoniškas vaizdelis, bet.. Iš jo bent kažką (kukliai pasakyta) gauni.

    Kiek ilgai (per ilgai!) nerasdavau tinkamo laiko pamatyti muzikaliai įgarsintos dokumentikos „Besikartojantis gyvenimas“.
    [paskutinis seansas ketvirtadienį 20.15]
    Reik pripažinti, kad tai tikrai vienas stipriausių festivalio darbų. Labai įdomus režisieriaus ėjimas per didžiausių pasaulio miestų mažus vienetus – gyventojus, kurie savo išskirtinumu murkdosi kažkur toje pilkoje masėje. Man tai filmas ir apie pasaulio keistumą ir tai, kad nė velnio nesuprantame, kaip gerai gyvename – taip ir nepanorau atsidurti nors vieno iš herojų vietoje. Kartu su puikiai sumiksuotu garso takeliu, ilgainiui žiūrovui sumaitinamas visas filmo moralas. Neprikišamai, nemoralizuojant. Muzika tarytum nukreipia dėmesį nuo pagrindinės problemos. Įdomus priėjimas, pateikimas.

    Gaila nebematau repertuare „Dešimt kanojų“. Lengva praleist pro akis tokį filmą, ypač jeigu prieš tai pakliuvot į kelis vietinės reikšmės Afrikos filmus ar „Kadaką“. Gi australų filmas ne viena, o abiem kojom sugrąžina antropologinį, etnografinį kiną į meno erdves. Ir tas juodai balto/ spalvoto vaizdo kaitaliojimas, ir scenarijus, ir vaidyba (filme nei vieno tikro aktoriaus! (p.s. ne aktorius ir pagrindinis filmo „smuikas“ veikėjas“ – še tau), ir vaizdai – sėdi, žiūri, o kepti karveliai patys į burną lekia. Beje, nemačiusiam tai jau nieko nesakys, bet jeigu dabar filmą reikėtų apibūdinti vienu sakiniu, tai būtų „National Geographic“ ir „Vini Pucho“ mišinys. Skamba kietai, ar ne? :)))

  6. „Prezidento mirtis“ – anglų filmas. Taip atrandame dar vieną prasmę – apeliavimą į amerikietišką stilistiką. Parodijavimo elementų čia neįžiūrėsi, bet apie „pabaksnojimą“ į jų dokumentikos stiliaus traferetiškumą, britai galėjo pagalvoti.

    „Laiko garsuose“ reikiamu momentu namo griūties gal ir galima buvo išvegti – bereikalingas nuotykinio kino štampas, bet išrišimas turėjo įvykti. Kitaip irgi kritikuotume. Su geru skoniu neprasilenkiama…
    Režisierė sako, jog mananti, kad tai „lietuviškas filmas“. Prodiuseris protestuoja – prancūziškas. Kaip supratau iš autorės kalbų, mokėsi kino ji tik Lietuvoje. Prancūzijoje tik žiūrėjo filmus. O kad visa grupė tik prancūziška, filmo kokybei didžiausios įtakos neturėjo – Kavaliauskaitė aiškiai pasakė, kad viskas filme priklauso režisieriaus valiai…

    Šiandien tikrai galima gauti bilietų į 17. 40 val. įsimintiną mokslinio-populiarinimo (buvo tokia žanro kategorija anksčiau) filmą Didžiojoje salėje NEPATOGI TIESA. Kas praleidote, tikrai verta pamatyti. Štai keletas treilerių:

    http://www.youtube.com/watch?v=c_e92-1C2K0
    http://www.youtube.com/watch?v=8j0BngYcNaw
    http://www.youtube.com/watch?v=wnfe7Cnwfm4

  7. „Prezidento mirtis“ – anglų filmas. Gal jie tokiu stiliumi ir pabaksnoja amerikiečiams į jų dokumentikos štampus…

    „Laiko garsuose“ namas galėjo tikrai negriūti reikiamu momentu. Nuotykinio žanro trafaretas. Bet jei autorė nebūtų išrišusi filmo – kritikuotume.
    A.Kavaliauskaitė kino mokėsi tik Lietuvoje. Prancūzijoje, kaip supratau, užsiėmė filmų žiūrėjimu. Ji laiko, kad filmas – lietuviškas. Prodiuseris, kad prancūziškas. Autorė pabrėžė režisieriaus viršenybę virš kitų filmo kūrėjų dėl to, KOKS BUS FILMAS. Todėl tai, kad filmavimo grupėje yra tik prancūzai, filmo kokybei lemiamos reikšmės neturėjo. Jie vykdė Alantės nurodymus…

    Šiandien kas nematėte, stenkitės pažiūrėti Didžiojoje salėje 17.40 val. NEPATOGI TIESA. Bilietų turėtų būti. Treileriai:

    ttp://www.youtube.com/watch?v=KNUbyzzDAiQ
    http://www.youtube.com/watch?v=8j0BngYcNaw
    http://www.youtube.com/watch?v=wnfe7Cnwfm4

  8. Arūnai, arba tu aklas, arba apsimeti :) Pagal tave, jeigu rezisiere duotu nurodymus:
    a) lietuviu operatoriui, art directoriui, etc.
    b) prancuzu operatoriui, art directoriui, etc.
    rezultatas butu identiskas? Naivumo virshune..

  9. Vakar pagaliau susikaupiau vokiečių dramai „Kitų gyvenimai“ ir iki šiol gyvenu tuo filmu. Puikus scenarijus, aktorių vaidyba ir žinoma, režisieriaus darbas. Šis filmas įtraukia jau pačioje ir nebepaleidžia iki atomazgos. Keista, kodėl, pasak spaudos, „Kitų gyvenimai“ nebuvo įvertinti Kanų ir Berlyno kino festivaliuose. Galbūt todėl, kad šis filmas GALI ir TURBŪT patiks daugeliu.i, o snobiškiems kino gurmanams jis gali pasirodyti kiek per paprastas. Smagu, kad dar kuriami filmai, kuriuos bežiūrint galima gyventi kartu su herojais. Rekomenduoju būtinai visiems pasižiūrėti. Ir net tiems, kam „Sudie, Leninai“ yra geriausias (kultinis?) filmas. 9/10

  10. Jo, aš ir pritariu Pauliaus nuomonei, kad „Laiko garsuos“ pabaiga biski nuvyle.. taip augino ta itampa, taip jau klaidino visokiais prašalaičiais šlaistančiais aplink namą su fūrom, tiek raizgė tuos siūlus, kad jau galvoju kaip išraizgys, tai visi liksim išsižioję.. (dar berods ar ne Arūnas sakė, kad į pabaigą ten viskas tik stiprės) ale taip nebuvo.. Man tai buvo tarsi pats paprasčiausias sprendimas/išrišimas.. O šiaip visumoje tai tikrai nebogas, lietuvių kilmės kūrėjų kontekste :) Man dar atrodo, kad tam filmui stiprybes daug pridave pagrindine aktore.

  11. Pauliau nesipūtok. Aš gerą valandą su ja bendravau ir sakau, ką ji teigė.
    Mūsų operatoriai, tas pats Leipus, nekalbant apie Algimantą Mikutėną yra absoliučiai neblogesni už tuos prancūzų technikus, kuriuos gavo debiutuojanti režisierė.
    Visa filmo kokybės esmė – jos parašytas scenarijus, kur, kaip sakiau kiekvienoje scenoje nurodyta kaip bus filmnuojama, su kokiu apšvietimu, atspalviu, rakursu. Tai išskyrė ir A.Simkine. Kiek blogiau butų su aktore, nes turedami nei kiek ne blogesniu teatro jaunų žvaigždžių, neturime KINO aktorių.
    Matyt pats nematei jaunosios Giedrės Bendoriūtės darbų, kuri turėdama tik blogesnius technikus, nei koks Puipa, daro firminius, išsiskiriančius „nuojauta“ filmus…
    Gal aš ir nebuvau filmavimo aikštelėse, bet A.Kavaitė aiškiai pasakė – TAI KAIP IŠEINA FILMAS, PRIKLAUSO TIK NUO REŽISIERIAUS.
    Ką, patyręs operatorius gelbėja Kadako tuštumą?

  12. Brangus liudai, tas filmas gavo prestižiškiausią pasaulinės kino gamybos lyderės, JAV prizą, kaip geriausias užsienietiškas filmas. Didesnio įvertinimo kūrėjai vargu ar begalėjo tikėtis…

  13. sekant logiką, prancūzų TAXI, ar paskutinį „hitą“ su Audrey Touotou filmavo bei ruošė art direction kur kas didesni profesionalai nei kokios Kavaitės filme. Kodėl tada šių filmų „neįmanoma žiūrėti“. Kodėl nėra tų neprilygstamųjų profesijos meistrų (pvz. prancūzų) a nei vieno filmo KINO PAVASARYJE?
    Atsakymas aiškus – jokia filmuotojų, grimerių, dekoratorių, siuvėjų, etc. patirtis ir kvalifikacija neįgalino atsirasti geram filmui per visus metus…

  14. As sakau tik viena – jeigu rezisiere si darba butu dariusi lietuvoje su vietiniais profais, filmas butu ziauriai kitoks. Tiketina, kad labai lietuviskas. Oki, sakau tai neprofesionaliai – intuityviai. Kazkodel taip jau yra, kad turim specu, bet pvz., kai reik filmuot superine megabiudzetine reklama, saukiames zinovu is uzsienio. Operatoriu, art’u, etc. – taip jau yra.
    Tu labai viska megsti pritempti per krepsinio pavyzdzius.. Ok, tai isivaizduok Zalgirio ir Neptuno zaidejus bei treneri. Neabejoju, kad tiek vieni, tiek kiti eina laimeti ir sako sau tai/vieni kitiems. Bet gi jauti, kad kai kam be shansu..

  15. Jeigu tempiam prie krepšinio, tai Maiklas Džordanas būtų M.J. ir be Bulls. M.Shumacheris važiavo ne vien su Ferrariu. Ir su Benetonu. Išėjus jam, išnyko ir Benetonas…

    Jeigu Beinoriūtė būtų gavusi prodiuserio leidimą 3 metus krapštytis prie scenarijaus, garantijas, kad trupė ir pinigai bus, ji taip pat padarytų KAŽKĄ.
    Jei žmogus talentingas, tas prasimuša ir be „Išradingumo žaislų“ teorijų perskaitymo. Jei neturi „cinkelio“, galybė įsisavintų teorijų vis tiek nepadeda. Eimuntas Nekrišius ar Oskaras Koršunovas dirba geriau nei kiti ne dėl to, kad gavo visiškai kitokias sąlygas, išsilavinimą, personalą…

    Lietuvoje ji nebūtų turėjusi tokių sąlygų realizuotis savo talentui. Tai aišku. Bet, kad pakeitus operatorių, dailininką, rūbų dizainerį iš prancūzų į lietuvius, negalėtų gautis tokios pat kokybės filma,s niekada nesutiksiu. Ignas Jonynas, kada „pagavo kampą“, padarė stilingą detektyvą ir lietuviškame kontekste (Sekmadienis toks, koks yra). Prancūzai jam nebūtų padėję – geresnis filmas neišeitų. Jis galėjo pavežti tik tiek….
    Prisimenu betarpišką bendravimą su vienu kiečiausiu Lietuvoje teatro kritikų, ryškiu eruditu, bet teatrinę visuomenę nuolat dirginusiu dėl kritinių „pezėjimų“, EGMONTU JANSONU. Jis komentavo DONATO BANIONIO fenomeną. Taip, dabarties KINO PAVASARIO žiūrovui tai tik pavardė bei delno antspaudas Akropolyje šalia Sabonio. Tačiau lai tampa koks mūsų aktorius kultiniu Europos sąjungoje, kaip Banionis tapo akivaizdžiai kultiniu didžiulėje SOVIETŲ SĄJUNGOJE. Taigi Jansonas pasakė: pas DIDĮ režisierių Donatas Banionis buvo DIDŽIU AKTORIUMI. Pas vidutinybes – jis visiškai buvo pilkas.
    Taigi, pakalusi kine, jauna belgų aktorė kaip mat suprato traukinyje, su kokia negirdėta scenariste, bet išsisikiriančia iš masės siūlymų, jai prisies bendrauti. Ir jeigu Mikutis būtų filmavęs „Laiko garsus“, būtų gal tik geriau. Kada Alantė kitą sykį pasirodys Lietuvoje – o tai būtinai įvyks su antruoju trilogijos filmu, tuo neabejoju, būtinai galėsime užklausti, ar labai pasikeistų jos kinas, jei kai kurie esminiai techninės grupės nariai būtų profesionalai iš Lietuvos. Ji juk pažįnojo lietuviško kino virtuvę, o atsako į klausimus gan atvirai. Tikrai gailiuosi, kad nepaklausiau dabar to. Tačiau niekam iš susirinkusių klausėjų net nekilo mintis, jog jos filmo kokybę esmingai lėmė, kad su ja dirbo Prancūzijos profesionalai…

  16. Režisieriaus vieta \“Chicago Bulls\“ priklause Phil Jackson, o ne M. Jordan. Lygiai kaip ir M.S. zadejo is \“Ferrari pabegti, kai is jos pasitrauks Jeanas Todtas. Po to, ka PT Anderson is nemylimo A. Sandlerio padare filme \“Punch-Drunk Love\“, negaliu abejoti režisieriaus vaidmeniu, bet.. Lieku prie savo nuomonės – iš šūdo vaško neišspausi. Ypač, jeigu kitų ingredientų ir nėra. Klaust jos to, ko tu norėtum nereikia. Vienintelis atsakymas būtų konkretus darbas su lt aptarnaujančiu personalu. Ar gi ne puiki idėja? Jeigu nėra skirtumo – kam mokėti brangiau?

  17. Su lt personalu dirbt neįmanoma – nėra jokių pinigų. Apie kokius didesnius mokėjimus čia šnekama.
    Phil Jackson, ar Todt reikalingi, kad šie herojai taptų čempionais. Bet jie būtų ASMENYBĖMIS ir be šių igradientų.
    Jei Alantės prodiuseriu būtų Jerry Bruckenhaimer o ne Antoine Simkine, matytume daug spec. efektų. Pretenduotume į Oskarą. Bet vis tiek Kavaite liktų savimi. Gal dėl to Jerry ir neprodiusuos jos niekada.

    Todtai irJerriai yra aptarnaujantys personalas, kokia jų reikšmė ir bebūtų. O talentai ir pelenuose tviska…

    Aš irgi liksiu prie savo nuomonės, jog prancūzų darbas su Alante nieko iš esmės nekeitė filmo lygiui…
    Ji, aišku, padarė prancūzišką filmą, Clod Chabrol stiliuje. Bet jai taip norėjosi, o ne todėl, kad „prancūzai kitaip nemoka“…

  18. Na, jeigu Phil Jackson yra aptarnaujantis personalas, tuomet belieka eiti ziureti „Eziuko ruke“ :))) Oki, akivaizdu, kad situacijos „kas butu, jeigu butu“ teoriskai neishspresim ;)

  19. spreskite praktiskai! :) arba geriau kitose temose pasibujokit. visgi kino pavasaris jau i pabaiga.

  20. arunai: gerai liaudies ismintis byloja, kad savam kraste pranasu nebusi :) kas del Oskaru – cia galima butu pasigincyti apie ju svarbuma, ar aktualuma. tustybiu muge ten tokia :)

  21. As nesikisu i jusi audio irasus, nes nieko neismanau. Tamsta visai npripazisti lietuvisko kino, tai ta ir reikia pasakyt.
    Skirtumas nuo pop dievuku (Mamontovo, Šeduikytės) tas ,jog jie neturi jokiu šansų atsidurti Montreux, Opiner ar nors kur kitur, išskyrus „privalomaja“ Eurovizija.
    Prastas gi lietuviskas kinas nuolat ATRENKAMAS i Kanus, Karlovy Vary ar dar kokiu tai festivaliu nepagrindines programas, nekalbant jau apie dokumentalistu nuolatinius vojazus po Europa.
    Taigi yra zmoniu, ismanančiu savo profesija Europiniame lygmenyje. Ir Kavaites filma butu padare ne kiek ne blogiau nei prancuzai.
    Mate siandien publika prancuzu lygi 15 min. filmuose. Apgailetina, kada saleje eme garsiai tyciotis publika ir raginti kuo greiciau visiems eiti namo…

  22. Nieko nuostabaus ir nieko labai džiuginančio – žiūroviškiausiu festivalio filmu pripažintas vokiečių „Kitų gyvenimai“. Hope kitais metais ir vėl atveš Kim Du Kimą :)

    Viskas, šiandien man festivalis baigėsi. Nors viena akimi užmačiau 39 filmus. Abiem – turbūt per pus mažiau. Nenuostabu tad, kad išeinant iš Plazos buvo gera – lyg su nugalėtojo medaliu išeinant iš stadiono. Dabar kontepliuosiu ar kaip ten.. ;)

  23. Apgailestaudamas, kad 10-e neradau vietos Aronofsky „Versmei“, argentiniečių „Vieno pabėgimo kronikai“, vokiwčių „Kitų gyvenimai“, Anglų „Vaiduokliai“, danų „Praga“, „Menas verkti“, dokumentiniams „Tiltas“, „Vis dar nereitinguotas filmas“, dešimtuką dėlioju taip:

    1. SMUIKAS (MEKSIKA)
    2. BESIKARTOJANTIS GYVENIMAS (Š veicarija)
    3. REGĖJIMO POJŪTIS (JAV)
    4. LAIKAS BŪTI LAIMINGAM (Čekija – puikus filmas, rodomas dabar SKALVIJOJE)
    5. TAXIDERMIJA (Vengrija)
    6. LAIKO GARSAI (Prancūzija, su lietuviška kilme)
    7. LOTERIJOS PARDAVĖJA (Filipinai)
    8. PUSĖ NELSONO
    9. KLAJOKLIAI TX (Ispanija su baskų kilme)
    10. NEPATOGI TIESA

  24. Nenorėjau perspausti – man nuoširdžiai gavosi top9. Ir tai be konkrečių skaičių – tiesiog pirmi 5 man akivaizdžiai stipresni, negu likę 4.

    1-5
    # „Regėjimo pojūtis“ (The Sensation of Sight) rež. Aaron J. Wiederspahn
    # „Taksidermija“ (Taxidermia) rež. György Pálfi
    # „Versmė“ (The Fountain) rež. Darren Aronofsky
    # „Smuikas“ (El Violin) rež. Francisco Vargas
    # „Besikartojantis gyvenimas“ (Life in Loops (A Megacities RMX)) rež. Timo Novotny
    6-9
    # „Po vedybų“ (Efter brylluppet) rež. Susanne Bier
    # „Menas verkti“ (Kunsten at græde i kor) rež. Peter Schønau Fog
    # „Nepatogi tiesa“ (An Inconvenient Truth) rež. Davis Guggenheim
    # „Dešimt kanojų“ (Ten Canoes) rež. Rolf de Heer, Peter Djigirr

  25. Na, man teko atžiūrėti (tik) 12 festivalio filmų. Surikiavus juos nuo mažiausiai iki labiausiai patikusio sąrašėlis atrodytų taip:

    12. UŽ KADRO
    11. ELEKTROMA
    10. MOKYKLINIS AUTOBUSAS
    09. UŽTAISYTA BOMBA
    08. LAIKAS BŪTI LAIMINGU
    07. KOPIJUOJANT BETHOVENĄ
    06. REGĖJIMO POJŪTIS
    05. LAISVA VALIA
    04. VERSMĖ
    03. PRAHA
    02. REPRIZA
    01. MENAS VERKTI

    Reziume: skandinavai ir toliau valdo.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *