[kino teatre:] TAMSOS RITERIO SUGRĮŽIMAS (rež. Christopher Nolan; 2012)

Su „Tamsos riterio sugrįžimu” (The Dark Knight Rises) Christopheris Nolanas ir Christianas Bale’as užbaigė savo Betmeno trilogiją. Užbaigė solidžiai, didingai, masiškai ir kiek šabloniškai (dėl paliktos galimybės sugrįžti). Po „Tamsos riterio” tai buvo vienas laukiamiausių tęsinių: kažką panašaus teko patirti gyvenant nuo vieno iki kito „Matricos” ar „Žiedų valdovo” filmų. Tačiau su laiku bręsti ir pastebi, jog pralenkti save net garsiems vardams darosi vis sudėtingiau. Taip nutiko ir Nolanui su „Tamsos riterio sugrįžimu”.

Pagirtina, jog visa trilogija turi vientisą siužetinę liniją, nors filmus galima žiūrėti ir kaip atskirus kūrinius, kurių kiekviename Briusas Veinas, įsisupęs į šikšnosparnio kostiumą, kovoja vis su nauju Gotamo blogiuku. Šįkart juo tapo po keistu antsnukiu veidą slepiantis teroristas Beinas.

Nolanas liko ištikimas trilogijos pirmtakams: masinės scenos, didingi pareiškimai, superherojiškos citatos, politine pozicija, liečiančia nūdienos aktualijas, trupinėlis budistiškos filosofijos, nemažai naujų veikėjų, kaskadiniai triukai, specialieji efektai, paprastai užsuktas siužetas, kurio išrišimui nebūtina žiūrėti antrą kartą (kaip buvo su „Pradžia” ar „Memento”) ir žmogus-šikšnosparnis – labiau žmogus, nei šikšnosparnis.

Nolanas Betmeno istoriją jau su „Betmenas: pradžia” iškėlė į naują lygmenį, kuriame fantastinis komiksas virto ekranizacija be žodžio „fantastika”. Tai labiau kriminaliniai veiksmo ir nuotykių filmai su akcentais į veikėjų emocijas ir psichologiją, su išplėsta siužeto geografija – veiksmas neapsiriboja tik Gotamu, bet juose nepamirštami ir būtinieji Betmenui atributai: betmenobilis, kostiumas, Veino viešo gyvenimo reikalai, ištikimasis tarnas Alfredas, džeimsbondiški aksesuarai, psichuojantys niekadėjai, siekiantys sunaikinti pasaulio dalelę, ir t.t.

„Tamsos riterio sugrįžimas” – pustrečios valandos kokybiško greito maisto akims, sureguliuoto tiek jaunesniajam, tiek vyresniajam žiūrovui. Nemanau, kad ši dalis taps Nolano gulbės giesme – filmas net įtraukus Moterį-katę plaukia kiek blankokai, neperspjauna ir juolab neprilygsta „Tamsos riteriui”.

Didžiausias minusas – neįspūdingas teroristas Beinas (vaidina Tom Hardy) su savo hanibališkais bežadžiais vamzdeliais ant veido, atrodantis labiau nuobodžiai, nei neįprastai (su Heath Ledgerio suvaidintu Džokeriu nėra ko lyginti), todėl, matyt, ir rekomenduojamų pakartotinai pamatyti epizodų negalėčiau išskirti. Gan juokingą šypseną sukėlė ir Betmeno mojavimas kumščiais Gothamo dienos šviesoje – scena lyg iš parodijos filmo. Nėra čia ir „Stebėtojų lygos” (Watchmen) nerealios noirinės atmosferos, galima pasigesti ir daugiau specialiųjų efektų, charizmatiškesnių personažų, įdomesnės istorijos.

Denverio įvykiai pateikia „Tamsos riterio sugrįžimą” kiek ryškesnėje šviesoje nei vertėtų, tačiau su laiku, manau, tai taps silpniausia Nolano trilogijos dalimi, kuri visgi stovės visa galva aukščiau už daugybę kasmet pasirodančių nesuskaičiuojamų komiksų ekranizacijų. Todėl pamatyti tikrai verta.

httpv://www.youtube.com/watch?v=GokKUqLcvD8

fb-share-icon

6 komentarai apie “[kino teatre:] TAMSOS RITERIO SUGRĮŽIMAS (rež. Christopher Nolan; 2012)

  1. Del Beino tai visiskai nesutinku, ispudingas personazas kuris komunikuoja daugiau akimis ir kuno kalba nei mimikomis, tad tie bezadziai vamzdeliai suteikia jam dar daugiau reikalingo industrial saltumo. O dar lapino balsas, labai teisingas pasirinkimas. Silpniausia dalis mano galva yra pirma, tokie bespalviai villain, is maniako scarecrow galejo daug islauzti, o gavosi kazkos nebaigtas personazas.

  2. Tikrai nesutikciau ir as del Beino personazo-ispudingas talentingo aktoriaus vaidmuo,ypac zvilgsnis,balso intonacijos..Neimanoma lyginti su Dzokeriu-tai visiskai skirtingi tipai,bet abu labai tikslus,subtilus.

  3. teip teip robokopas irgi turejo emocijas ir vaidino genialiai

  4. Belieka sutikti su apžvalga. Scenarijiniame lygmenyje pasistengta ir gal net persistengta, tačiau pateikimas… Nereikia ‘Watchman’ ar kitų noir’o – būta jo pakankamai ir ankstesniuose Batman’uose. Bet va, jeigu ankstesnė dalis iškėlė Batman’ą iš eilinio komikso į stilingą noir trilerį, tai ši nuleido iki „Greitis 2” lygio. Nei noir, nei mistikos, nei fantastikos – tiesą sakant, nieko Batman’iško. Dieve, kiek išvis per visą filmą būta Batman’o? Man kažkodėl ‘Anglo ligonio’ kančios dykumoje po šio filmo akyse stovi, o ne tamsusis Gothamas. Ir dėl Bein’o reikia sutikti. Gal Nolan’as tiesiog suprato, kad Jokerio nei pasivys, nei juo labiau perspjaus, kad davė vaidmenį raumenims su akimis? Sakyt, kad jis jomis kažką išvaidino, tai tas pats, kas vaikščiot Saudo Arabijoj su stajaku matant moteris, kurios iš po savo juodų apdarų tik akis terodo. Herojaus akys gali išvaidinti gan nemažai, bet raumenų akys – vargu bau. Net sunku lygint jį su kitais Batman’ais, kai jis toks neBatman’iškas.

  5. Iš esmės pritariu Pauliui.
    Nusivyliau Nolanu. Saiko jausmas apleido jį…

  6. Man patiko Millos Jovovich vaidmuo šiame filme. Vertas Oskaro.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.