Kino pavasaris 2009. Programų apžvalga ir rekomendacijos

Kovo 19 d. (kitą ketvirtadienį) prasidės „Kino pavasaris” ir jau dabar aišku, kad bus sunku. Tiek finansiškai, tiek laiko prasme. Programa jau paskelbta, o aš bandysiu kiekvieną dieną apžvelgti po vieną iš programų ir atsižvelgdamas į užsienio kritiką, imdb vertinimą, trailer’ių sukeliamą įspūdį ir kitas smulkias „padzkazkas”, trumpai pristatyti, kas mūsų laukia. Galiausiai patys galit susidaryt nuomonę – trailer’iai yra, pagrindinės programos aprašytos taip, kad paspaudus filmo pavadinimą pateksit į kinopavasaris.lt puslapį su aprašymais, o imdb – į filmo puslapį tenai. Tad netempiam gumos ir važiuojam toliau. Jau yra visų festivalio programų apžvalgos (išskyrus lietuvių): programa „Atradimai”, „Drąsi vizija”, „Kino dokai”, „Festivalio perlai”, „Meistrai”, konkursinė filmų programa “Nauja Europa – Nauji vardai” ir Federico Fellini retrospektyva bei „Indijos spalvos”.

Atradimai.

Pirmiausia atradimus, bilietus į kuriuos nusipirkę galit tikėtis lengvo pinigų praradimo.
Madonos filme „Ištvirkimas ir išmintis” gali atrasti tik tiek, kad ji nemoka ir režisuoti. Iki šiol apsiribodavo filmų gadinimu vaidyba. Juostoje skambanti „Gogol Bordello” yra puiki, bet ją geriau klausyti be Madonnos vaizdo.

Reiktų praleist ir filmą, kurio aprašas prasideda „Legendinės grupės ABBA nario ir kompozitoriaus Benny Anderssono muzikos lydimas filmas…” – „Atsitiktinumai”. Vietinės reikšmės darbas, kurį arba retas kritikas matė, arba daugelis tiesiog nutarė, kad tokių aprašymui gaila skirti laiką.

Nežinau kokiu pagrindu „Atradimuose” yra Pernille Fischer Christensen darbas „Šokėjai”, bet vos tik perskaičiau aprašą, iš kart prisiminiau rudenį „Scanoramoje” rodytą „Muilo operą”. Vargiai ar tai bus gera naujiena, kai dabar pasakysiu, kad abu šiuos filmus sieja tie patys žmonės sėdintys tiek ant režisieriaus, tiek ant scenarijaus autoriaus taburečių. Tiesa, „Muilo opera” buvo įdomus, bet apie šį nuomonės labai skeptiškos. Tiek dėl vaidybos, tiek dėl scenarijaus. Iš trailerio taip ir atrodo.

Tikiu, kad „Rugpjūčio šventė” gali būti šilta ir paprasta juosta, bet iš „KP” rodomų filmų aš tikiuosi kažko daugiau negu vietinės spaudos recenzijų.

Suomių „Tomas” iš dalies gąsdina vietinėmis recenzijomis iš dalies kelis kart skirtingų žmonių užfiksuojama pastaba, kad viena yra puikiai vaidinantis 81-erių kino ir teatro veteranas Lasse Poysti ir visai kas kita, kad jis vaidina ne tai, ką išgyvena tokio amžiaus žmonės, bet tai, ką 35 metų režisierius Miika Soini mano, jog tokie žmonės išgyvena. Taip ir žiūri visą juostą, kaip žmogus elgiasi ne pagal savo, bet pagal režisieriaus metus.

„Mačan” pradeda sąrašą filmų, kuriuos jau galėčiau svarstyti, bet čia jau priklauso nuo kiekvieno patirties – aš tokių (tiek meninių, tiek dokumentinių) juostų apie sportininkus „bananų respublikoje” arba „bananų respublikos” sportininkų žygius į Europą/JAV gerokai atsivalgiau. Įdomūs jie, bet tokių filmų bangai jau seniai reikėjo nuslopti.

Apie „Sundance” triumfavusią juostą „Užšalusi upė” bei joje vaidinančią, „Oskarui” už geriausią vaidmenį nominuotą Melissa Leo „G.” jau trumpai užsiminė, tad dar trumpiau pasikartosiu: tipiškas „Sundance” filmas su stipriu akcentu į tam tikras mažumas, socialines problemas bei stipria vaidyba. Nelengvas, neskubus, bet įtikinantis ir giliai savyje žiaurus bei sunkus filmas.

„Sundance” kelis mažiau reikšmingus (tame tarpe ir vieną iš už scenarijų skiriamų apdovanojimų) įvertinimus gavo mažo biudžeto fantastinė drama „Svajonių dyleris”. Sci-fi puslapiuose šį filmą mačiau minint ne kartą ir tikėtina, kad jis gali įgauti tam tikrus kultinio filmo bruožus, kuriais jau apaugo Davido Cronenbergo „Egzistenciją”, bet plačiosioms žiūrovų masėms gali užkliūti ir emocinio užtaiso nebuvimas ir biudžeto įtakotas efektų trūkumas, kuris niekaip nėra problema puikią vaizduotę turintiems sci-fi fanams.

Kazachstano darbas „Tiulpan” atkeliauja iš dokumentalisto Sergey Dvortsevoy rankų ir pasiskaičius apie filmą, pasižiūrėjus juostos fragmentus, belieka konstatuoti, kad tokį filmą galima žiūrėti tik plačiąjame ekrane, t.y. kino teatre (čia tiems, kas galėjo pagalvoti, jog turiu omenyje 15.4 arba 17.1 colio įstrižainės monitorius). Dokumentiko ranka iš karto prideda filmui autentiškumo (jau vien faktas, iš kur kilęs filmas ir kiek jame kalbama apie tradicijas kelia mano susidomėjimą), tikrumo, o kritikai tesugeba prikištelti tik vieną dalyką – su 100 minučių režisieriui buvo sunkoka, bet pavyko. Šioje programoje vienas trijų filmų, kuriuos bandysiu žiūrėt.

Galiausiai dvi komedijos – Gvatemalos „Benzinas” ir Belgijos „Eldorado”. Tiek vieno, tiek kito atveju užsienio kritika gan tyli, tad belieka intuityviai spėti, kad „Eldorado” nors ir nebus toks stiprus, kaip kad jų šalyje pernai susuktas „In Bruges” sugebės ištraukti iki subtilios kone britiškos komedijos, kokios galima laukti po trailerio, o „Benzino” atveju intuiciją mėginsiu ramstyti Algirdo iš „KP” nuomone, kuriam tai vienas filmų, kuriuos reikia pamatyti „KP 2009”. Aišku, pernai Algirdas duodamas pirmą vietą reklamiškai steriliai „Orange love” mano akyse nesužibėjo, bet kas aš toks, kad neduočiau antro šanso (ypač, kai man tai paranku)?

  • Rugpjūčio šventė (Pranzo di ferragosto / Mid-August Lunch). imdb:7.8
    2008 m. / Italija / rež. Gianni di Gregorio
  • httpv://www.youtube.com/watch?v=3AkosFliKG8

  • Užšalusi upė (Frozen River). imdb:7.3
    2008 m. / JAV / rež. Courtney Hunt
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=cOmfJe4rfe4

  • Tiulpan (Tulpan). imdb:7.2
    2008 m. / Kazachstanas, Rusija, Vokietija, Šveicarija, Lenkija / rež. Sergey Dvortsevoy
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=aZaecdNHLxs

  • Ištvirkimas ir išmintis (Filth and Wisdom). imdb:5.1
    2008 m. / Didžioji Britanija / rež. Madonna
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=H9nx6YW3qAI

  • Mačan (Machan). imdb:7.8
    2008 m. / Italija, Vokietija, Šri Lanka / rež. Uberto Pasolini
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=95PWGngBvak

  • Atsitiktinumai (Involuntary / De Ofrivilliga). imdb:7.6
    2008 m. / Švedija / rež. Ruben Östlund
  • httpv://www.youtube.com/watch?v=XIMwUBc3r1I

  • Benzinas (Gasoline / Gasolina). imdb:5.8
    2008 m. / Gvatemala / rež. Julio Hernįndez Cordón
  • httpv://www.youtube.com/watch?v=JCsaRvkkd9Y

  • Tomas (Thomas). imdb:7.3
    2008 m. / Suomija / rež. Miika Soini
  • httpv://www.youtube.com/watch?v=aYOYKxHNuXc
    [Behind the scenes]

  • Svajonių dyleris (Sleep Dealer). imdb:6.1
    2008 m. / JAV, Meksika / rež. Alex Rivera
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=xW8oSRSzS7M

  • Šokėjai (Dancers / Dansen). imdb:6.7
    2008 m. / Danija, Švedija / rež. Pernille Fischer Christensen
  • httpv://www.youtube.com/watch?v=cJ5_MZunMkk

  • Eldorado (Eldorado). imdb:7.0
    2008 m. / Belgija, Prancūzija / rež. Bouli Lanners
  • httpvh://www.youtube.com/watch?v=3Pc1RJE0yUU

    Drąsi vizija.

    Programos „Drąsi vizija” filmai yra bene slidžiausi, nes po jų žiūrovai dažnai pasiskirsto į mylėtojų ir nekentėjų stovyklas. Man dar kartais kyla klausimas, kodėl vienas ar kitas filmas išvis papuolė į konkrečiai šią kategoriją?

    Visiškai suprantamas „Kamino” šioje kompanijoje – tai filmas išvertęs ispanijos katalikiškąjį pasaulį, o tuo pačiu, ačiū Dievui, ir kone visas „Goya” festivalio nominacijas. Nemačiau jo nė vieno mūsų šalies kino kritiko sąrašuose, bet tai greičiau ne jo kokybės, bet marketingo problemos – filmas šluoja Ispanijos žiūrovų kišenes, jį seniausiai galima rasti internete, bet toks jausmas, kad ne ispanakalbiams ši juosta kol kas neparuošta – net titrų plačiai paplitusiai piratinei kopijai neįmanoma rasti. O filmas ne tik aštrus savo tema, bet ir stiprus vizualiai. Ir tai pasakytina ne tik apie vizijas, bet bendras „art diection” aukštumoje, pagrindinė jaunoji aktorė prikausto (dėl jos vis mintyse atgimsta „Banginių vadeliotojos” sukelti šilti jausmai), ko pasekoje filmo drąsi vizija ir žmogišų vertybių derinimas galėtų tapti vienu geriausiai festivalyje priimtų filmų.

    Aštri atrodo ir „Skirtingi pasauliai” tematika apie pasirinkima: tarp meilės ir religijos. Religija bendrai yra aštri tema, kai liečia „tavo” religija, čia gi tikrais faktais paremtoje istorijoje kalbama apie Jahovos liūdininkus, tad daugeliui blogų jausmų tai sukelti neturėtų (ne ant jūsų religijos „varo”). Tiesą sakant, niekam neturėtų, nes religijos aspektai iš juostos faktiškai iškrapštyti ir žiūrovas paliekamas su pagrindinių herojų problema – apsisprendimu, pasirinkimu, vertybėmis. Vaidyba stipri, filmas, atrodo, irgi.

    Nors imdb vertina silpniau, kritikai gan geros nuomonės apie švedų darbą „Leo” (spaudos konferencijoje buvo minėtas vienas darbas, kuris nufilmuotas per tris dienas, kaip pavyzdys, ką galima padaryti, neturint didelio biudžeto – spėju buvo kalbama apie šią juostą). Kone „Dogma 95” stiliumi padarytoje juostoje apie kerštą už merginos nužudymą netrūksta nei gero montažo, nei įtampos, o turint omeny, kad tai susisuka į nepyginamai mažesni negu pusantros valandos formatą, turėtų būt įdomu.

    Prie drąsių drąsiai galima dėti „Dvikojis arklys” apie tai, kaip už dolerį galima tapti ne tik pagalbininku-invalido nešiotoju, bet ir nusileist iki to, kad su tavim elgtųsi, kaip su gyvuliu. Man užtenka prisiminti kadais matytą „Oazę” ir pažiūrėti kelioliką sekundžių šio filmo, kad iš anksto įsitikinčiau, jog filmas ne man, bet subjektyviam šių eilučių autoriu pritaria ir užsienio kritikai sakydami, kad greta žiaurumo ir perkeltinių prasmių (apie tai, kaip turtingi išnaudoja skurdžius, kiek žemai gali leisti kristi, etc.) reikia ir normalaus siužeto, o čia jo nėra – apsiribojama žiauria tema, jos pateikimu.

    Tuo tarpu „Plikas kalnas” drąsus nebent tuo, kad rodomi mamos palikti vaikai – dvi mergaitės. Vaidyba puiki, jausmas, kaip po Miyazaki multikų, bet pateikimo forma pritrenkia nelogiškumu. 90% laiko matai tik mergaičių veidus (naudoti tele objektyvai), o aplinkos – nieko. Emocijas stebėti, žinoma, yra įdomu, bet kaip pajusti, kas jas sukelia, kai matai tik veidus? Net filmo trailer’io nepavyko rasti, o tai dažnai nemažai, ką sako apie filmo vietinį reikšmiškumą.

    „Kaip devintam danguj” kūrėjai iš interneto išžvėjojo savo filmo trailer’ius, bet G. sistemą apgavo ir įmete du lovoje besivartančius nuogus senukus. Va čia jau drąsu. Sako lyg paauglių komedijų pagrindinės scenos (lovoje) būtų perkeltos į senų žmonių gyvenimus. Įdomu pažiūrėti, kaip su atrodytų jaunystei būdingomis problemomis (pasirinkimas tarp dviejų partnerių, meilė) tvarkosi per 60 peržengę žmonės. Vaidyba nusimato aukščiausios klasės.

    „Soi Cowboy” papuola į „gali būti, kad rodys ir po festivalio” sąrašą, bet kol informacija niekaip nepatvirtinta, negaliu ignoruoti. Tiesa, jeigu reiktų pačiam rinktis, kur investuoti pinigus, „Soi…” mano sąraše nebūtų. Kvepia gudravimu ir snobizmu, kuriuo, pasak filmą mačiusių kritikų, gali ir nesusižavėti, jeigu nesupranti, nuorodos į kurio režisieriaus stilistiką čia pateikiamos. David Lynch aprašyme skamba viliojančiai, bet žiūrėti valandą laiko į tai, kaip nespalvotoje juostoje ramiai ir buitiškai dienas leidžia nevykelis režisierius iš Danijos su raudonojo kvartalo mergina, paskui pusvalandžiui persimesti į spalvom prisodrintą kiek žiauresnė dalį iš azijos žmonių gyvenimo ir galiausiai bandyt atspėt, kas bendra tarp šių dviejų dalių, man nesinori.

    Prie stiprių rekomendacijų ir britų komedija „Vienoje kilpoje”. 1. Už tai, kad komedija (nedažnas dalykas tiek šiame, tiek kituose festivaliuose, kas knisa ir taip sunkiais krizės laikais), 2. Už tai, kad gera komedija. Režsieriaus patirtis TV duoda savo ir tai, kad filmas nejaukiai jaučiasi didžiąjame ekrane gali matytis, bet… Ko tik nepadarysi dėl geros juoko dozės iš nevykusio politiko gyvenimo, kurio kelios ne vietoje ištartos frazės užsuką laviną įvykių bei paliečia ne vieną svarbų asmenį. Britiškai intelektualus ir kandus politiškas pono Byno variantas garantuojamas, kas reiškia, jog bus juokinga, jeigu sugebėsit suprast apie ką kalbama – didžioji dalis juoko vis tik bus tekstuose, o ne mimikose.

    Garantuotai žiūroviškas bus „Sudie, Solo”. Su pretenzijomis į jį eiti nereiktų, nes teks nusivilti. Istorija šilta, graži, įkvepianti, bet kai žinai, kad personažų įtikinamumo prasme nepalyginamai silpnesnė už kažkur jau minėtą „The Visitor”, tai… Aišku, ne visi tą „The Visitor” matę, ne visi ir pamatys, o tokį drąsiai gali žiūrėti kurią dieną po darbo.

    Galiausiai, surizikuosiu praleisti nuomonę apie filmą „Luiza ir Mišelis”, vildamasis, kad situacija nepasikeis ir jis tikrai bus rodomas reguliariajame repertuare kažkada vėliau, o apie „Ji trokšta chaoso” neturiu ką pasakyt – nesukėlė minčių nei traileris, nei neegzistuojanti anglakalbė kino kritika.

  • Kamino (Camino). imdb:7.7

    2008 m. / Ispanija / rež. Javier Fesser

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=jcSVaYlmNjs

  • Dvikojis arklys (Two-Legged Horse / Asbe du-pa). imdb:5.8

    2008 m. / Iranas / rež. Samira Makhmalbaf

    httpv://www.youtube.com/watch?v=Tjev-qB_Wm8

  • Plikas kalnas (Treeless Mountain). imdb:7.9

    2008 m. / JAV, Pietų Korėja / rež. Kim So-Yong

    httpv://www.youtube.com/watch?v=Osp92F4jC1M
    (interviu)

  • Sudie, Solo (Goodbye Solo). imdb:7.8

    2008 m. / JAV / rež. Ramin Bahrani

    httpv://www.youtube.com/watch?v=U5IGC59Q9y8

  • Kaip devintam danguj (Cloud 9 / Wolke 9). imdb:7.3

    2008 m. / Vokietija / rež. Andreas Dresen
    httpv://www.youtube.com/watch?v=lsRrq9K8Ygs

  • Vienoje kilpoje (In the Loop). imdb:7.8

    2009 m. / Didžioji Britanija / rež. Armando Iannucci

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=dQrqMkCuHqA

  • Skirtingi pasauliai (Worlds Apart / To verdener). imdb:7.1

    2008 m. / Danija / rež. Niels Arden Oplev

    httpv://www.youtube.com/watch?v=tsOR9rqCVwM

  • Soi Cowboy (Soi Cowboy). imdb:7.4

    2008 m. / Tailandas, Didžioji Britanija / rež. Thomas Clay

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=z2xJAsr2vO8

  • Leo (Leo). imdb:5.9

    2007 m. / Švedija / rež. Josef Fares

    httpv://www.youtube.com/watch?v=kcPNjjiPiCQ

  • Ji trokšta chaoso (All That She Wants / Elle veut le chaos). imdb:6.6.

    2008 m. / Kanada / rež. Denis Cōté

    httpv://www.youtube.com/watch?v=R0qjO38m14s

  • Luiza Mišelis (Louise-Michel). imdb:7.2

    2008 m. / Prancūzija / rež. Benoīt Delépine, Gustave de Kervern

    httpv://www.youtube.com/watch?v=YrFZPYaRt7c

    Kino dokai.

    Nesu užfiksavęs kada kokius dokumentinius rodė „KP”, bet šie metai atrodo silpnai. Istoriją, kaip buvo atkuriamas legendinis miuziklas (filmas „Žingsnis po žingsnio”), kurio pavadinimo man girdėti neteko, paliksiu šokio fanatams, „Maradona pagal Kusturicą” tiems, kuriems įdomu kaip du (Mardonos ir Kusturicos) dideli ego sugeba tillpti kiekviename kadre, o „Bilietas į Rojų”, kurio net nėra imdb duomenų bazėje, Danijos ambasados darbuotojams.

    Likę du gali būti vertingi. „Birmos VJ. Reportažai iš uždaros šalies” unikalus tuo, kad yra lyg reportažas iš šalies, kurioje žurnalistams ne vieta. Drąsos ir įkvėpimo pamoka – taip kai kas apibūdina šį darbą ir tai yra vienintelė šios programos juosta, kurią mėginsiu pamatyti.

    „Rene” pernai laimėjo Europos dokumentinių filmų apdovanojimuose ir filmo pagrindas – dvidešimt metų kalėjime fiksuojamas tas pats žmogus, „nepataisomas nusikaltėlis ir išradingasis rašytojas Rene Plašilas”. Tik štai, kodėl jis man turėtų būti įdomus? Kritikai pastebi, kad įdomiausia yra pačios režsierės santykis su šiuo žmogumi – daugiau ten nieko ir nėra.

  • Žingsnis po žingsnio (Every Little Step). imdb:5.6

    2008 m. / JAV / rež. James D. Stern, Adam Del Deo

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=6S_Av4aHCAw

  • Maradona pagal Kusturicą (Maradona by Kusturica). imdb:6.3

    2008 m. / Prancūzija, Ispanija / rež. Emir Kusturica

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=4V0CYkiGjuM

  • Bilietas į Rojų (Ticket to Paradise / Fra Thy til Thailand)

    2008 m. / Danija / rež. Janus Metz

    httpv://www.youtube.com/watch?v=kRBVzXRwQMo

  • Birmos VJ. Reportažai iš uždaros šalies (Burma VJ: reporting from a closed country /Burma VJ: Reporter i et lukket land). imdb:8.2

    2008 m. / Danija, Norvegija, Švedija / rež. Anders Ostergaard

    httpv://www.youtube.com/watch?v=evHOl_3wzPA

  • Rene (Rene). imdb:8.5

    2008 m. / Čekija / rež. Helena Treštikova

    httpv://www.youtube.com/watch?v=zm3TxayRCjM

    Festivalio perlai.

    Situaciją šioje kategorijoje turėtų palengvinti tai, kad cinema.lt anonsų skiltyje minima, jog filmai „Imtynininkas” ir „Gomora” bus parodyti ir po festivalio, reguliariajame repertuare. Tokiu atveju būtų kvaila veržtis į juos dabar, kai likusieji po poros savaičių sės į traukinį ir išvyks iš mūsų šalies. Nelabai patikimais duomenimis kažkas rodymui Lietuvoje užsipirko ir šio programos filmus „Delta” bei „Tarp sienų”. Tačiau dėl šitų dar didelis klaustukas, tad kol kas braukti iš potencialių sąrašo nereiktų.

    Nors kinomanai lyg ir girdėjo, kad Kanuose šiemet triumfavo filmas „Klasė”, „Kino pavasaryje” jį matysim pavadinimu „Tarp sienų” (toks ir originalus jo pavadinimas prancūzų kalba), nes „Skalvija” šiemet jau rodė estų filma tuo pačiu pavadinimu. Būtinai bandysiu filmą žiūrėt kine, nes tai dialogų filmas, o dvi valandas namuose įtemptai skaityti titrus būtų daugiau negu kančia. Kritikai „Klasei” (atleiskit, jau pripratau prie šio pavadinimo) prikiša tik kelis dalykus – vaizdo falšyvumą (aukščiausios kokybės įrašo kokybė, „Apple” stiliaus sterilumas ir tuo pačiu drebantis vaizdas, lyg filmuota „čia ir dabar”, belekokia kamera) ir pasikartojimus – suprask, gali filmo viduryje išeiti išgerti kavos, o grįžęs atrasi nieko nepraradęs. Kita vertus labai stiprūs akcentai dedami ant istorijos ir pasakojimo NEfalšyvumo – istorija parašyta mokytojo, pagrindinis veikėjas tikras mokytojas, o nemaža dalis vaidybos – kruopščiai atrinktų moksleivių improvizacijos. Be to, ką matai tikrumo/ įtikinamumo yra vos keli dalykai, kurie filmą padaro geru.

    O štai apie „Deltą” daug gerų žodžių rasti nepavyko. Taip šokiruojantis (jeigu žodis incestas kažką sako, suprasit), gražiai nufilmuotas, bet dažniausiai apibūdinamas, kaip turinio prasme plaukiantis paviršiumi, ne gilus. Jeigu pavyks pamatyti ir paaiškės, kad yra kitaip, pasitaisysiu, bet kol kas skamba įtikinančiai.

    Įtikinamumo faktoriaus turėtų būti ir Majid Majidi filme „Žvirblių giesmė”, nes jo filmuose pagrindiniams vaidmenims dažnai imami žmonės iš gatvės, neprofesionalai. Tiesą sakant, yra nuojauta, kad tai gali tapti nemažai žiūrovų simpatijų sulauksiančiu darbu. Kartais kiek per sentimentalus, bet visomis prasmėmis gerai sukaltas filmas apie tai, kaip kapitalizmas ir gobšumas atitolina nuo tikrųjų vertybių. Prie gražesnių darbų bus ir darbas „Rumba”. Tai, kad „Rumba” bus lengvas (malonus, lengvai priimamas) darbas išduota ne tik tai, kad juo atidaromas festivalis, bet ir tai, jog jis visur įvardinamas, kaip tęsinys prieš kelis metus rodyto filmo „Ledkalnis” (ar klystu, ar čia kažkur minimas Auksarankis jį buvo įtraukęs tarp geriausių tų metų festivalio filmų?). O tai reiškia mažai dialogų, nemažai pantonimos ir nuolatinis bandymas prajuokinti žiūrovą. Juokeliai nepretenzingi ir arba tu jiems atsiduoti ir mėgaujies arba keikies, kad atsisėdai eilės viduryje ir negali išeiti, kai juokeliai po pusvalandžio jau atsibosta ir pradeda be sustojimo kartotis.

    Jeigu kam susidarė įspūdis, kad kritikuoju „Valsas su Baširu”, tai įspūdis klaidingas. Vienintelis mano kritinis pastebėjimas jo atžvilgiu, kad po „Persipolis”, izraelio dokumentinė animacija nebeatrodo tiek labai unikali, kiek kai kas bando pasakyti. Žiūroviškumo prasme „Valsas su Baširu” irgi nusileidžia – „Persipolyje” buvo nepalyginamai daugiau universaliai suprantamų simbolių, nors aptariamas istorinis laikotarpis bei vieta, kaip ir izraelio darbe – pakankamai regioniniai. Tik tai niekaip nesumenkina darbo kokybės – tiek pati animacija, tiek forma (pieštas dokumentinis filmas, tikrų istorijos dalyvių balsai pieštiniuose personažuose), tiek puikiai atmosferą iliustruojanti Max Richter muzika (Edvinas Pukšta ją vadina techno, bet tai greičiau tiesiog experimentinė neoklasika). Jeigu ieškot gero ir įdomaus darbo, o ne už širdies griebiančios istorijos, „Valsas su Baširu” turėtų atsirasti būtinų pamatyt filmų top10.

    Nemažai politikos ir kalbėjimo metaforomis ir kitame Izraelio darbe – „Citrinmedis”. O kai į pasižaidimus metaforomis dar įveli meilės istoriją bei puikią vaidybą (išskiriama pagrindinė aktorė Hiam Abbass, kurią kaip tik teko matyti viename žinomesniu praeitų metų filmų „The Visitor” – akivaizdu, kad ji šiuo metu puikios formos), gali gautis puiki istorija, net jeigu ir nepapuls tarp įsimintiniausių festivalio filmų.

    Fernando Eimbcke Lietuvoje matėme, kai rodė „Ančių sezoną”. Jo „Tahoe ežeras” kiek panašenis į kažkada irgi KP rodytą „Viskis”. Daugiau statiškų kadrų, subtilus humoras ir kai kas sako, kad susidaro įspūdis, kad visas tas Aki Kaurismakiškas lėtumas bei kiti „stilingi” triukai reikalingi tik tiek, kad ištemptų filmą iki pilno metražo (81 minutė). Tikėtis „love it or hate it” kinas.

    Galiausiai „Pandoros skrynia”. Kadangi kelis programos filmus esu matęs, keli gali palaukti, greta „Klasė” tai būtų rekomendacija nr.2 šioje programoje. Istorija, kurioje Alzhaimeriu serganti močiutė ir jos santykiai su anūku yra tiek pat tikri, kiek tuo pačiu metu besiplėtojanti modernumo ir tradicijų tema. Ne forma, bet turiniu stiprus kinas.

  • Žvirblių giesmė (The Song of Sparrows / Avaze gonjeshk-ha). imdb:8.0

    2008 m. / Iranas / rež. Majid Majidi

    httpv://www.youtube.com/watch?v=jbtkxvq05YU

  • Valsas su Baširu (Waltz with Bashir / Waltz Im Bashir). imdb:8.2

    2008 m. / Izraelis / rež. Ari Folman

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=_J9uoLMhMhs

  • Imtynininkas (The Wrestler). imdb:8.5

    JAV m. / 2008 / rež. Darren Aronofsky

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=61-GFxjTyV0

  • Gomora (Gomorrah / Gomorra). imdb:7.2

    2008 m. / Italija / rež. Matteo Garrone

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=MN7-tepnIfY

  • Rumba (Rumba). imdb:6.9

    2008 m. / Belgija, Prancūzija / rež. Fiona Gordon, Dominique Abel, Bruno Romy

    httpv://www.youtube.com/watch?v=TjFjxYrwtL8

  • Citrinmedis (Lemon Tree / Etz Limon). imdb:7.3

    2008 m. / Izraelis, Vokietija, Prancūzija / rež. Eran Riklis

    httpv://www.youtube.com/watch?v=CSTbjGtLUVc

  • Pandoros skrynia (Pandora’s Box / Pandoranin Kutusu). imdb:7.9

    2008 m. / Turkija, Prancūzija, Vokietija, Belgija / rež. Yesim Ustaoglu

    httpv://www.youtube.com/watch?v=4u7oGxM6GuE

  • Delta (Delta). imdb:6.7

    2008 m. / Vengrija, Vokietija / rež. Kornél Mundruczó

    httpv://www.youtube.com/watch?v=bqJsK3dd3dk

  • Tarp sienų (The Class / Entre Les Murs). imdb:8.0

    2008 m. / Prancūzija / rež. Laurent Cantet

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=Hy158dWdbpw

  • Tahoe ežeras (Lake Tahoe). imdb:7.3

    2008 m. / Meksika / rež. Fernando Eimbcke

    httpv://www.youtube.com/watch?v=R-MA-d9cvks

    Meistrai

    Peržiūrėjus tiek Lietuvos kino kritikų (kurie jau matę filmus, tiek užsienio), tiek užsieniečių nuomones, šioje programoje, su retomis išimtimis, gali susigaudyti iš anksto. Pačiam TV ekrane teko matyti Paolo Sorrentino”Il Divo” ir įspūdžiui nusakyti galiu pasakyti tik tiek, kad jeigu šiame festivalyje galėčiau pamatyti tik penkis filmus, vienas jų būtų „Il Divo”. Paolo Sorrentino daug kas su mistiška meile prisimena po „Kino pavasaryje” rodyto „Po meilės” ir „Il Divo” gal kiek nusileisdamas emociniam lygmenyje (sunku susitapatinti su tuo, ką matai ekrane), visiškai pritrenkia vaizdiniame fronte. Operatoriaus darbas, filmo meninis apipavidalinimas ir vaidyba užvaldo tiek, kad nebesupranti, jog nesupranti, kas vyksta ekrane ir visiškai ištirpsti Paolo Sorrentino vizijoje, kurią apibūdinčiau kaip politinis trileris su „Alisos Stebuklų šalyje” vaizdiniais. Vienintelis patarimas prieš einant į filmą – pasiskaitykit nors wiki įrašą apie filmo herojų – Italijos ministrą Giulio Andreotti. Žinojimas „apie ką”, filmo gerumo nepakeis, bet žiūrėti bus lengviau.

    Vaikydamasis „Oskarų” nominantus anksčiau laiko pažiūrėjau ir „Reičel išteka”. Pirmas dvidešimt minučių buvau linkęs pritarti G. jau sklandžiusiais nuomonei „nuobodu”, bet finalinių titrų metu nuomonė jau buvo kardinaliai pasikeitusi. Režisierius Jonathan Demme („Avinėlių tylėjimas”, „Filadelfija”) sukalė tokią šeimyninę dramą, kuri primena (gerąja prasme) Thomas Vinterberg „Šventę” ir nepelaidžia iš lengvai psichuojančios buities gniaužtų. Pagrindinė filmo aktorė Anne Hathaway buvo nominuota „Oskarui”, o aš kaip gerų scenarijų gerbėjas pridėčiau, kad atsižvelgiant į konkurenciją, turėjo būt nominuotas ir scenarijų kategorijoj – tokio įtikinančio ir sklandaus teksto per valandą neparašysi.

    Panašią vaga teka ir japono Hirokazu Kore-eda filmas „Vis einu, einu”, kurį, teko skaityti, giria ir vietinė kino kritika. Mane tik gąsdina, kad kalbėdami apie šį filmą visi sutartinai mini Yasujiro Ozu – japonijos kino klasiką, kurio kūrybos atsivalgiau po vieno filmo, nors pažiūrėjau bent keturis. Tas toks buitinis statiškumas, tiesą sakant, užknisa, bet nesinori tikėti, kad 21 a. jis visai nesitransformavo. Matyt, bus aiškiau, kai pamatysiu savo akimis. O štai dėl kelių kitų darbų vyrauja labai prieštaringos nuomonės. Turiu omeny animacijos burtininko Miyazakio darbą „Ponyo ant uolos prie jūros” ir Takeshi Kitano „Achilas ir vėžlys”. Vieni sako išsisėmė, kiti vis dar atranda, kuo didžiuotis. Na, dėl Hayao Miyazakio aš tikiu, kad jis gali apsvaiginti savo tikrai ne tuščia ir ne kvaila animacija, nors paskutinis jo darbas „Howl’s Moving Castle” mane labiau sužavėjo piešybos technika nei turiniu. Jeigu neteko šio japono matyti, pasižiūrėti šią rytietišką Undinėlės versiją vertėtų, o jeigu turit vaikų, tai net ir privalu.

    Nepabėgant nuo šeimyninių dramų.. Yra programoje argentiniečių darbas „Tuščias lizdas”. Kaip jau ir galima tikėtis iš pavadinimo, nagrinėjantis šeimos fazę, kai ją palieka užaugę vaikai. Humoras ir požiūris lyginamas su Woody Allenu, bet iš tekstinio trailer’io sunku nuskaityti ar bus kažkas panašaus.

    Žingsnį platesnių žiūrovų masėn padarė net du režisieriai: Shane Meadows (paskutinis pas mus matytas darbas „Tai – Anglija”) ir Michael Winterbottom (toks jausmas, kad Lietuvoje ir konkrečiai kino pavasaryje daugiau jo filmų matėm negu ne). Shane Meadows „Somerstaunas” net pasiskolinęs iš „Tai-Anglija” pagrindinį veikėją, toks šiltas ir nesmurtinis, kad vien iš nuostabos norisi pasižiūrėti (būtinai bandysiu), o Michael Winterbottom „Genuja” irgi nėra jam būdinga juosta (pataisykit, jeigu klystu). Anksčiau pynęs istorijas esančias arčiau dokumentikos žanro, čia Winterbottom persimeta į meninio filmo teritoriją. Atrodo gražiai, bet sako veiksmo, dramatizmo augimo trūksta.

    „Gražus žmogus” rekomenduotinas mėgstantiems gerą muziką – Nick Drake jau įsimylėjo visi jautrios sielos žmonės, tad jeigu tokią turit, o minimo bardo įrašų dar ne, šis filmas tą skylę lengvai užkamšys.

    Apie Kim Ki-duk net neverta kalbėti – vis tiek juk eisit. Užsienio kritikoj apie „Sapnas” man patiko pastaba, kad korėjietis jau kiek užsižaidė galvodamas maloniai neįtikėtinas istorijas ir pamiršdamas apie dirbtinai netikrus veikėjus.

  • Gražus žmogus (The Beautiful Person / La Belle Personne) imdb:6.8

    2008 m. / Prancūzija / rež. Christophe Honore

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=wmP6QNebjwQ

  • Trys beždžionės (Three Monkeys / Üc maymun). imdb:7.6

    2008 m. / Turkija, Prancūzija, Italija / rež. Nuri Bilge Ceylan

    httpvhd://www.youtube.com/watch?v=7wBznN7c8YE

  • Somerstaunas (Somers Town). imdb:7.0

    2008 m. / Didžioji Britanija / rež. Shane Meadows

    httpv://www.youtube.com/watch?v=nrRXUQXOB1E

  • Genuja (Genova). imdb:6.1

    2008 m. / Didžioji Britanija / rež. Michael Winterbottom

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=oUMzWOPDBok

  • Sapnas (Dream / Bi Mong). imdb:6.7

    2008 m. / Pietų Korėja / rež. Kim Ki-duk

    httpv://www.youtube.com/watch?v=0PiCQL83MSU

  • Reičel išteka (Rachel Getting Married). imdb:7.2

    2008 m. / JAV / rež. Jonathan Demme

    httpv://www.imdb.com/title/tt1084950/

  • Tuščias lizdas (The Empty Nest / El Nido Vacio ). imdb:6.6

    2008 m. / Argentina, Ispanija, Prancūzija / rež. Daniel Burman

    httpv://www.youtube.com/watch?v=8tzdn59Rh34

  • Vis einu, einu (Still Walking / Aruitemo aruitemo). imdb:8.2

    2008 m. / Japonija / rež. Hirokazu Kore-eda

    httpv://www.youtube.com/watch?v=Ve29ftjQTRg

  • Nepailstantis (Restless / Hasar menuha). imdb:6.2

    2008 m. / Izraelis, Kanada, Vokietija, Prancūzija, Belgija / rež. Amos Kollek

    [TRAILER’is]

  • Ponyo ant uolos prie jūros (Ponyo on the Cliff by the Sea /Gake no ue no Ponyo). imdb:8.1

    2008 m. / Japonija / rež. Hayao Miyazaki

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=MXI7x6ExPuc

  • Achilas ir vėžlys (Achilles and the Tortoise / Achilles to kame). imdb:7.5

    2008 m. / Japonija / rež. Takeshi Kitano

    httpv://www.youtube.com/watch?v=i1xTRU1MPLU

  • Il Divo (Il Divo). imdb:7.6

    2008 m. / Italija, Prancūzija / rež. Paolo Sorrentino

    httpv://www.youtube.com/watch?v=o6zls-MJpXA

    Federico Fellini retrospektyva

    Ne naujienų, bet labai stipri programa. Aš tik prie progos pabandęs pasitikslinti, kiek iš šešių šioje programoje esančių filmų papuola į geriausių imdb lankytojų top250 (atsakymas – „tik” du), nustebau atradęs, kad nesu matęs geriausiai įvertinto jo darbo (jo nėra ir šioje programoje) – „Le Notti di Cabiria”. Po KP2009 reiks taisyt spragas. Turint laiko, manau, kad visi šios programos filmai verti dėmesio, bet visų pirma, aišku, „Aštuoni su puse”. Gal tik tiek, kad jį „Skalvija” tikrai yra rodžiusi, tad tikėtina, kad parodys ir dar kada. Tuo tarpu kitų filmų kino teatro repertuare matyti neteko. Tarp jų ir dar vieno imdb250 veikėjo „La dolce vita” (ikoninis darbas, dar dabar pamenu, kaip darbe, pristatinėdami idėjas vienam prabangiam lietuviškam šokaladui naudojom scenos prie fontano vaizdinius) bei mūsų dažno svečio Arūno rekomenduojamo „Orkestro vizito” (matyti neteko, tad belieka tikėti). Spręskit patys:

    Žymioji beveik autobiografinė juosta „Aštuoni su puse“ („Otto e mezzo“, 1963) pasakoja apie režisieriaus kūrybines kančias ir iš dalies apibendrina Fellini kūrybą iki šio filmo pastatymo – pavadinime yra užšifruota tai, kiek tų filmų tuomet jau buvo sukurta.
    Filmas, atskleidžiantis menininko vidinį pasaulį, 1964-aisiais buvo apdovanotas “Oskaru” geriausio užsienio filmo kategorijoje.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=OtDQOF_pU8A

    “Auksine palmės šakele” Kanų kino festivalyje apdovanotas, Katalikų bažnyčios pasmerktas, skandalingas „Saldus gyvenimas“ („La dolce vita“, 1960) visiems laikams išgarsino Trevi fontaną Romoje ir pirmą kartą paminėjo dabar jau populiarų terminą „paparacis”, kuriuo apibūdinami įžymius žmones persekiojantys ir pikantiškus kadrus medžiojantys fotografai. Nuo šio filmo prasidėjo režisieriaus draugystė su aktoriumi Marcelo Mastroianni, kuris vėliau tapo idealiu Fellini idėjų įkūnytoju.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=GKN1T3K1idg

    Pirmajame spalvotame ilgo metražo Fellini filme „Džiuljeta ir dvasios“ („Giulietta degli spiriti“, 1965) vaidina jo žmona Giulietta Masina. Ji meistriškai įkūnija italę namų šeimininkę, po spiritizmo seanso pradedančią regėti vizijas ir sapnuoti ryškius sapnus. Siurrealistinė drama dar kartą įrodė, kad Fellini gali būti ir režisieriumi – psichologu, filosofu.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=Gkn1sTpPx1s

    Muzikinė Fellini komedija “Džindžer ir Fredas” („Ginger e Fred“, 1986) su Fellini mylimais aktoriais Gulietta Masina ir Marcelo Mastroianni pasakoja apie neišgydomą senatvės liūdesį. Tai filmas apie du kadaise populiarius įžymybių parodijuotojus, kurie pakviečiami į keistuolių televizijos laidą. Geresnių reitingų besivaikantys prodiuseriai prašo jų pakartoti šokį, prieš 30 metų sukurtą pagal amerikiečių šokėjų poros Ginger Rodgers ir Fredą Astaire pasirodymus.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=4a8EfE-j2cY

    Kad menas gali nugalėti chaosą, tikina visas vienoje erdvėje – bažnyčioje, nufilmuotas filmas „Orkestro repeticija“ („Prova d‘orchestra“, 1978). Kūrinys perteikia politinį alegorinį siužetą, kuriame dirigentas gretinamas su diktatoriumi vadovu, siekiančiu suvienyti visus orkestre grojančius muzikantus.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=m8KTyuxzTEA

    Į “Kino pavasaryje” rodomą Federico Fellini retrospektyvą įtrauktas ir ankstyvosios režisieriaus kūrybos darbas „Pienburniai“ („I vitelloni“, 1953), išgarsinęs jį už Italijos ribų ir pelnęs jam pirmąjį prizą už režisūrą Venecijos kino festivalyje. Filme, pasakojančiame apie penkis provincijos jaunuolius, kurie mėgina išvengti nuobodulio krėsdami pokštus, vaidino ir režisieriaus brolis Riccardo, o aktorius Franco Interlenghi įkūnijo paties Fellini prototipą Moraldą.

    httpv://www.youtube.com/watch?v=Pk5JzwGRksg

    Indijos spalvos.

  • Mano brolis Nikhilas (My Brother… Nikhil). imdb:8.3

    2005 m. / Indija / rež. Onir

    httpv://www.youtube.com/watch?v=UGuCa0n82nU

  • Tos dienos (Those Days / Aa Dinagalu)

    2007 m. / Indija / rež. Chaitanya K. M

    httpv://www.youtube.com/watch?v=R6B5bcgkPIE

  • Amiras (Aamir). imdb:7.9

    2008 m. / Indija / rež. Raj Kumar Gupta

    httpvh://www.youtube.com/watch?v=joaXFiQSfdY

  • Informatorius (Informer / Mukhbiir). imdb:7.4

    2008 m. / Indija / rež. Mani Shankar

    httpv://www.youtube.com/watch?v=hRONimiT5HU

  • Trečiadienis (A Wednesday). imdb:8.6

    2008 m. / Indija / rež. Neeraj Pandey

    httpv://www.youtube.com/watch?v=hI3E1jneWvg

  • Nudažyk geltonai (Paint It Yellow / Rang De Basanti). imdb:8.1

    2006 m. / Indija / rež. Rakeysh Om Prakash Mehra

    httpv://www.youtube.com/watch?v=AK28V4FjqMc

    Konkursinė filmų programa “Nauja Europa – Nauji vardai”.

    Iš anksto norisi sakyti, kad tai gali būti viena silpnesnių programų (bendrame festivalio kontekste), bet jeigu kalbėt apie kinomanus, o ne plūstančius į kiną ant „Kino pavasario” bangos, tai ir visai atvirkščiai – viena įdomesnių. Pirmą kartą „Kino pavasario” rėmuose startuojanti konkursinė programa yra puiki, o gal net vienintelė galimybė susipažinti su naujausiais kino pavyzdžiais iš Bulgarijos, Vengrijos, Slovakijos, Kroatijos, Latvijos bei Estijos – tokius dalykus ne taip lengva „parsipūsti”.

    O ir žiūrėti yra ką. Kone visi, gal išskyrus latvių ir estų darbus turi po porą laimėjimų/nominacijų įvairiuose regioniniuose festivaliuose bei neblogus įvertinimus imdb svetainėje (tiesa, ne visi gali pasigirti balsavusiųjų gausa). Bulgaro Jarov Gardev filmas „Žgutas” lyginamas su Quentino Tarantino ir brolių Coenų šedevrais. Arsen A. Ostojic („Niekieno sūnus”), atrodo, toks vietinės reikšmės, kad net trailer’io filmui nesugeba pasidaryti, bet taip gali sakyti tik tas, kas berods pernai tame pačiame „Kino pavasaryje” nematė „Nuostabi naktis Splite” – turinio prasme silpnoko ir besikartojančio, tačiau formos prasme narkotiškai įtraukiančios juostos, kurios režisierius tas pats Arsen A. Ostojic. Iš anksto kiek baidausi tik folkloriško estų darbo, o į latvių „Mėgėjas” ir pats eisiu, ir kitus melomanus kviesiu paganyti akis į „Tribes Of The City” vokalistę Kseniją Sundejevą.

    Užmeskit akį į trailer’ius patys – vėliau bus lengviau atgaminti/apsispręsti:

    „Tyrėjas“ / A Nyomozó. imdb:8.2

    Rež. Attila Gigor (Vengrija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=9SHW7dCdt_o

    „Žgutas“ / Zift. imdb:7.9

    Rež. Jarov Gardev (Bulgarija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=c6WmT4_ZTM8

    „Muzika“ / Muzika. imdb:8.0

    Rež. Juraj Nvota (Slovakija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=XE2Rp33CwGg

    „Niekieno sūnus“ / Niciji sin. imdb:8.5

    Rež. Arsen A. Ostojic (Kroatija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=yYLkQ7N_VS8

    “Pasaulis yra didelis, ir išsigelbėjimas slypi už kampo” / Svetat e golyam i spasenie debne otvsyakade. imdb:8.8

    Rež. Stefan Komandarev (Bulgarija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=I5AF13u6fPs

    “Tarka” / Taarka. imdb:6.7

    Rež. Ain Mäeots (Estija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=sZ49mPmxNLU

    “Mėgėjas” / Amatieris

    Rež. Janis Nords (Latvija)
    httpv://www.youtube.com/watch?v=e7xR40xTu7I

    Pranešimas spaudai: „Kino pavasaryje“ varžysis Naujosios Europos kino atradimai.

    NUORODOS:
    1. Edvinas Pukšta / Veidas: Kino pavasaris ’09: daugiau juokingų istorijų ir naudų vardų.pdf (2MB)
    2. Romas Zabarauskas (Ore.lt) ir Tomas Tengmark (Kauno kino festivalis): „Kino pavasario“ 2009 rekomendacijos.
    3. Živilė Pipinytė (7md): „Kino pavasario“ galimybės. Patarimai kinomanams: 10 filmų, kuriuos verta pažiūrėti.
    4. Kino pavasaris 2009 tema biteplius forume.
    5. Tomas Ramanauskas (aka Auksarankis): Kino pavasaris 2009: devyni filmai.

    Kino pavasario 2009 puslapis.

  • fb-share-icon

    53 komentarai apie “Kino pavasaris 2009. Programų apžvalga ir rekomendacijos

    1. Austėja, bus ir mano rekomendacijos, nors mačiau vos 4-6 filmus. Gi daraus nuomonę iš kitų nuomonių, ypatingai „tik” tų pačių youtubų. Net jeigu būčiau matęs visus filmus, tai būtų tik mano nuomonė apie juos. Žvelgiant į Tomo rekomendacijas (pamenu anksčiau „Pravda” nesikuklindavo visažinišku tonu rekomenduot tokius filmus, kurių pats Tomas po KP turbūt nenorėjo prisiminti :)) visiškai sutinku dėl „Il Divo”, bet ar verta rekomenduot „Imtynininką” vien dėl to, kad jį matei, nors jį rodys reguliariajame repertuare po festivalio? Arba kiek gali pasitikėti rekomendacija žiūrėti naujus Miyazaki ir Kitano darbus, kai Japonijos kritika, aišku kiek perdėtai, vardina prie blogiausių metų filmų? O „Valsas su Bashiru”? Kiek jis įdomus, originalus geras, jeigu jau esi matęs „Persipolis”? Ir ar tikrai tai tas top’as į kurį reikia atsižvelgti, jeigu paskutinis filmas jame vertinamas tik 6.5 iš 10? Todėl, sakau, rekomendacijos ir lieka tik subjektyviom rekomendacijom, o „youtube” – visiems vienodas :)

    2. Ginger ir Fredis ilgai buvo rodomas repertuare. Orkestro repeticija, kiek mažiau. Apie G.Rogers ir F.Asterą Skalvija tikrai kartojo jau nepriklausomybės laikais, Orkestro repeticiją Maskvos kino (vėliau Helios)teatras rodė, deja tik iki nepriklausomybės. Bet kas tą meną iš KINO PAVASARIO lankytojų :) :). Fainas filmas Gingers ir Rogers visdėlto jau priskiriamas buvo prie silpnesnių vėlyvojo periodo Fellini darbų, o štai Orkestro repeticija man topų topas.
      Žinoma, iš visų darbų apie režisierių kančias kuriant kiną, „81/2″ yra geriausias darbas be išlygų. Žinoma, kai jį rodydavo „eiliniam” žiūrovui, kai kas dūlindavo lauk – statistiniam žiūrovui gali būti per daug „komplikacijų”. Saldus gyvenimas ir aš mačiau tik ilgus gabalus. Manau, kad šalia Federico poetikos, tai šiek tiek ir saldokas filmas….

    3. Sveiki. Pauliau, gal nesupratau Tavo komentaro, bet Valsas su Bashiru ir Persepolis yra nelabai lyginami… Valsas idomus, stiprus, originalus ir tikrai vertas demesio mano manymu. Tiesa nesu tikra kiek jis bus suprantamas ir/ar idomus Lietuvos ziurovams.

    4. Tiek Valsas su Bashiru, tiek Persepolis, abu yra puikus animaciniai filmai, bet noriu pabrezti, kad Valsas yra animacinis-dokumentinis filmas.

    5. Na, „Persepolis” irgi nėra iš piršto laužta pasaka, tai Marjane Satrapi prisiminimai iš vaikystės po Irano revoliucijos. Tai atitinkamai ir tas lyginimo reikalas. Įdomus piešimo stilius, remiamasi istoriniais faktais, kalbama apie karinius konfliktus, etc. Tai bent jau man valsas šia prasme kiek žemiau originalumo prasme ir nepadaro tokio įspūdžio, kokį būtų padaręs prieš dvejus metus.

    6. Taip, aisku. Persepolis autobiografinis. O Tu kaip supratau matei Valsa, ar ne? Ne is Youtube gi sprendi… Man Valso piesimo stilius ypatingai patiko, gailiuosi, kad praziopsojau paskaita apie sio filmo animacijos kurima su jo autoriais – siuo metu gyvenu Izraely. O ir Valso tema ypatinga, tokia tema paliecia, apie ka apskritai mazai kalbama… Tiek ir pats filmo kurimo procesas man atrodo idomus, tai kaip buvo renkama informacija, irasomi interviu ir pasirinkta tokia pateikimo forma. Man Valsas labai dideli ispudi paliko. Don’t get me wrong, Persepolis irgi labai labai patiko, sutinku ir del piesimo stiliaus ir del originalumo.

    7. Dėl Winterbottomo. Manyčiau, jog teigti, kad jam būdingas a la dokumentinis stilius kaip matėme ŠIAME PASAULYJE (2005 m KINO PAVASARIS) nėra tikslu. Kaip tik šio autoriaus bėda, kuria akivaizdžiai piktindavosi S.Macaitis, noras ir siekis aprėpti viską ir padaryti daug (kiekybės atžvilgiu). Todėl jo daugybėje sukurtų filmų yra ir masė grynai meninio kino kriterijus atitinkančių. Bene geriausiai vertinamas irgi KINO PAVASARIO dalyvis DRUGELIO PABUČIAVIMAS – išties puikus detektyvas su merginų psichologizmais. O kokių diskusijų sukėlė pats kontraversiškiausias erotiškai muzikinis 9 DAINOS. Žinoma, galime teogti, kad ten irgi dokumentikos principais suprojektuotas filmas (koncertas), betgi herojų meilės aktai tai suvaidinti, nors ir natūralistiškai. Bet yra ir garsus jo DŽUDAS, kur Kate Winslet turėjo aiškintis, kodėl taip erotiškai apsinuogina… Gal iš tiesų jis sukuria nemažai „neišnešioto” kino…
      Toks nenuspėjams tas Michael Winterbottom…

    8. Na taip, Arūnai, bet prie „In This World” bei „9 songs” užmiršti pridėti „The Road to Guantanamo” ir „24 Hour Party People” (šio pas mus gal ir nerodė?), štai ir vėl svarstyklės linksta dokumentuotos meninės juostos link..

    9. Jau parduodami bilietai į „Kino pavasario” filmus!

      Forum Cinemas Vingis:
      1 bilietas – 14Lt.
      5 bilietų abonementas – po 12Lt.
      10 bilietų abonementas – po 10Lt.
      Bilietus galima rezervuoti ir internetu http://www.forumcinemas.lt
      Kino teatre Skalvija galios įprastinės kainos vienam bilietui.

    10. Apie tai dar rašysiu (papildykit, jeigu žinot daugiau), bet preliminariai po festivalio reguliariajame repertuare yra numatyti šie filmai (suprask, neverta į juo eit festivalio metu – spėsi):
      Imtynininkas / The Wrestler. Režisierius: Darren Aronofsky
      Gomora / Gomorrah / Gomorra / Režisierius: Matteo Garrone
      Luiza Mišelis / Louise-Michel / Režisierius: Benoīt Delépine, Gustave de Kervern

    11. Atsvarai prisiminsiu labai pralinksminusią komediją Wonderland, primenančią Mike Leight stilių. Tiesa, sveiki atvykę į Sarajevą irgi pubicistinis kinas. Bet jo vaidybingumas nekelia abejonių…

    12. Dėl filmų, „garantuotai” būsiančių po festivalio.
      Neabejoju tik dėl Imtynininko. Bendravau su savininku ACME SMART, tai tikrai yra suplanuota nuo balandžio 3 d. jį paleisti į repertuaro ringą.
      O dėl kitų? Šiais laikasi negali būti garantuotas. Yra nupirktas labai vertas pamatymo SKAITOVAS su oskarine Kate Winslet. Atrodo, jau šviečiasi, jog filmas neplanuojamas rodyti didžiajame ekrane…
      Koks šių metų skaudžiausias atvejis LT kino versle? Ogi parodžiuS sausyje stiprų ir labai „kabinantį” gangsterinį ŽAKĄ MERINĄ bei paskelbus antros filmo pusės premjeros datą, galų gale distribiutorius nutarė nedemonstruoti jo. Pasipylė fanų dejonės internete, jog gali atsisiųsti tik be vertimo i anglų klb. filmą. O kad tas tęsinys buvo net subtitruotas juostoje, esu tikras… Ir vėl O… – po mėnesiuko filmas apibertas prancūziškais CEZARIAIS…

    13. Na, prieš Č.P. nepakovosi :) Bet bent jau minimi trys filmai yra įtraukti į cinema.lt anonsų skiltį. Beje, kaip atrodo, ar gali būti, kad kokie „Planetos filmai” nusipirko sau:
      1. Tarp sienų
      2. Soi Cowboy
      3. Atsitiktinumai
      4. Delta
      ?

    14. „Įtraukti į anonsų sritį”…;)

      Žakas Merinas buvo skelbiamas kaip dabar galime lyginti – nuo prnktadienio rodomas (cinema; kinasinfo; forumcinemas;). Tačiau likus tai savaitei acme nutarė vis dėlto nebeišleisti į ekranus…
      Tikėkimes, dėl jūsų pateikiamų faktų tokių dalykų nekils…

    15. Matai, tavo minimo filmo į ekranus neišleido, nes buvo mažas pirmos dalies lankomumas – šansai, kad padidės antrosios buvo nuliniai. Tai negražu, bet tai verslas. Šiuo atveju, kodėl reiktų nuiminėti filmus?

    16. Pvz. bus prasti rezultatai per Kino pavasarį ir nuims. Verslas… ;)

    17. O „drasios vizijos” ir „atradimu” apzvalgos nebus? ypac domina nuomone apie sokejus ir soi cowboy

    18. „Skalvija” skelbia, jog nuo 04.17 rodys „Tarp sienu” („Klase”)

    19. eisiu į Imtininnką (greičiau ne dėl Rourke, o dėl Aranavskio)
      ir į Pandoros skrynia (greičiausiai dėl Europietiško kvapo ;)

    20. gaila, bet iš Živilės Pipinytės aprašytų filmų Kino Pavasario metu nebebus rodomas filmas „Dvi meilužės“ („Two Lowers“, rež. James Gray, JAV, 2008).

    21. teko matyt Ponyo – tai netinkamas multikas nei susipazint su Miyazaki, nei pamalonins jo fanus. bet – tinka (tik) vaikams! :)
      apie Rachel ir Wrestler jau esu minejes – rekomenduociau rinktis kitus filmus.
      na, pamasciau ir apie didziojo ekrano privalumus, t.y. jei jau nori pamatyt, tai geriau/butina k/t: Camino, Delta, Zgutas, su tam tikrais lukesciais – Niekieno sunus ir Il Divo, Tulpan, Ji troksta chaoso.
      kita vertus – kas neapsirinka? :)

    22. Lukai, kiba kokia festivalyje „Ponyo..” matei? Nes internete esanti kino teatrinė kopija vargiai yra tas daiktas pagal, kurį norėtųsi spręst apie šį darbą.

    23. ne festivalyje, kaip ir tu Rachel ir kitus oskariukus? :P juk didziosios daugumos filmu apskritai nematei, isskyrus trailerius, kurie gali but labai apgaulingi (tarkim, ta proga paziurejau „le conseguenze dell’amore” ir manes neitikino, kad tai geras filmas, nors k/t buvo vienareiksmis 10/10), tad kiekvienam savo.
      o kas liecia Ponyo: man, kaip miyazaki debiutantui ir animacijos megejui, tai visiskai nesuvirpino nei vieno sirdies raumenelio, o vienai gerbejai tai pasirode prasciausias is visu matytu miyazaki animaciju. ir apskritai visas multikas „v lob”, tad – vaikams. tebunie k/t ekranas viska apvercia kojom! (galesit man asmeniskai laiska parasyt visi tie, kurie buvo pribloksti geraja prasme :))

    24. Lukai, turiu omenyje, kad „Ponyo..” internete man pavyko rasti tik kino teatrinę versiją (per tv matai tai, kas kino kamera nufilmuota salėje). Tai net nesisiunčiau, nes pamenu, kaip po penkių minučių susinervinęs išjungiau identiškos kokybės Howl’s moving castle. Taip, kiek teko skaityti, „Ponyo..” labiau tinkamas vaikams, bet juk vaikai vieni į kiną neina, o visai šeimai skirtų filmų festivalyje praktiškai nėra. Kita vertus, ar tobulas filmas 5-7 metų vaikui kažkodėl tampa blogesniu todėl, kad tau šiek tiek daugiau? Na taip, gal filmas ne tau, bet nuo to jis netampa blogesniu. Čia tas pats, kas kaltint komiką už tai, kad jis sukūrė puikų draminį vaidmenį. Faktas, kad jeigu esi Miyazaki debiutantas, pradėt reikia kitur:
      http://maumaz.livejournal.com/359883.html

    25. del pradejimo – zinau/sutinku, bet 1) noriu, kad is mano „klaidos” pasimokytu kiti (arba zinotu, i ka eina) 2) tikiuos, atsispirsiu pirmam blogam ispudziui ir sugebesiu ivertint kitus miyazaki multikus.

    26. Kita vertus negali sakyti, kad T.Ramanauskas-Auksarankis būtų iš tų sentimentaliųjų kino žiūrovų, bet jo top9 Miyzakis yra. Žiūrėsim, jeigu bus laiko būtinai žiūrėsiu, nes iki šiol nemačiau tik dėl vienos priežasties – neradau geros kokybės piratinės kopijos :)

    27. tai ziurekit, ziurekit, moraliskai busiu pasiruoses bent dviems laiskams :)

    28. Del Ponyo kokybes – tik filmui ipusejus supratau, kad cia ne dvdrip’as :) nezinau kaip jie padare toki varianta, bet kokybe siek tiek suprasteja tik vaizdui judant labai greitai. Todel nemanau, kad labai nukencia ispudis, bet beabejo, esant galimybei butinai reiketu ziureti kine.

      Del pradedanciuju Miyazaki gerbeju – tikrai ne tas filmas, nuo kurio reiketu pradeti:) Eiles tvarka butu – Mononoke Hime, Spirited Away, Howl’s Moving Castle. Ponyo yra tikrai labai paprastas, panasus i Kiki, bet vistiek uzburiantis.

    29. Galėčiau prisiekti, kad kai prisėdau prie konkursinės filmų programos “Nauja Europa – Nauji vardai”, joje buvo 7 pavadinimai. Dabar jau 9. Du nauji programos dalyviai:

      # Sunku būti geram (It’s Hard to Be Nice / Tesko je biti fin)
      2007 m. / Bosnija ir Hercegovina, Vokietija, D.Britanija, Serbija, Juodkalnija, Slovėnija / rež. Srdjan Vuletic
      http://kinopavasaris.lt/filmas.php?id=1236792607

      # Laimingiausia pasaulyje mergina (The Happiest Girl in the World / Cea mai fericita fata din lume)
      2009 m. / Rumunija, Olandija, Prancūzija, Japonija / rež. Radu Jude
      http://kinopavasaris.lt/filmas.php?id=1236795967

      Abiejų aprašymai žada neprastas europietiškas komedijas.

    30. Teko skaityti, kad Ponyo lygina su Miyazakio ankstyvaisias darbai, tokiais kaip Totoro. Bent jau man tai yra didžiulis paskatinimas šį filmą pamatyti. Gal tiesiog sentimentai, bet pastarąjį iš Miyazakio darbų vertinu labiausiai.

      Na o dėl Pravdos nuomonės, tai jau teko matyt daugybę kartų, kaip jie filmus anksčiau recenzuoja (ir įvert net sugeba!) nei Metacritice ar RottenTomatoes recenzijos pasipyla, tad patikimiausiu šaltiniu jų nelaikyčiau… ;)

    31. Kazkaip pasirode gana skystos tos padskazkes… Neretu atveju israsyta tik po 1 sakini is ne kur kitur, o KP leidinio. Kokių tikslų siekiama dubliuojant informacija, kuri ir taip visiems prieinama, lieka neaisku… Placiau issiplesta tik ties tais egzemplioriams, kuriems ypatingo pristatymo ir taip nereikia.
      Abejoniu kelia ir ganetinai daznai sutinkamas kriterijus „vietines reiksmes filmas”. Is konteksto isplaukia, kad šio kriterijaus turinys – neisplatintas treileris. Nepaslaptis, kad mojavimas treileriu visuose imanomuose kampuose, rodo esant labai dideli komercini interesa (kuris neretai, nors nevisada, perspjauna kokybe). Negi tuo norima pasakyti, kad jei filmas neturi komercinio backgroundo/supporto (interpretuojant autoriaus zodzius – treilerio), vadinasi jis bus blogas??? Kategoriskai atsiribočiau nuo tokiu apibendrinimu… I KP butent ir einu istroskes kitokio kino, net ir „vietines reiksmes” kino. Manau tokiu „ejiku” yra tikrai ne vienas.
      Rezultate IMHO gavosi nykoka, mazu naudingumo koeficientu pasizyminti kompiliacija. Vienintele nauda – i viena vieta sukelti youtube.com prieinami treileriai, bet tai juk techninis darbas. Siaip salia straipsnio manau vertetu nurodyti ir reikalavimus kompiuteriui, nes del nuorodu i youtube gausos teko pastebeti, kad ne visi PC geba ji atverti neuzluze :D Nuo visisko fiasko bando gelbeti tik straipsnio pradžioje ismestas gelbejimosi ratas ala „ir patys galite susirasti visa info”. Kita vertus, toks gelbejimosi ratas tuo paciu ir rodo visiska tokios rasliaveles betiksliskuma (arba savitiksliskuma). Siaip iš ir G-taško, kaip is kulturines pakraipos i KOKYBE orientuoto tinklalapio, tikejausi kiek daugiau nei šio kratinelio, kuri, atrodytu, parase ne PR, kuruojantis G-tasko kino sriti, o eilinis internautas, be ypatingos atrankos paziurintis viena kita filma, mokantis narsyti nete, tarp „Favourites” narsykleje isikeles imdb.com bei youtube.com ir sporadiskai paskaitantis kritikos :P Sorry, bet si apzvalgele visai nesiziuri po „prekes zenklu” G-taskas… Atsižvelgdamas į tai, drisciau prognozuoti G-tasko prestizo kritima 1 balu :P

      P.S. this meant no offence ;)

    32. Anonime, visų pirma, „no offence” vargiai dera prie rašymo po anonizmo prekės ženklu (juk esi žinomas g. skaitytojas) ir 300 žodžių pasisakymu, kuris puikiai sutilptų į paskutinę pastraipą. Deja, šį mėnesį esu apkarpęs diskusijų su anonizmais limitą, tad apie tai, kiek ‘padzkazkes’ ‘nurašytos’ iš kp leidinio buvo teisingos/ne ir kokia vertė filmų prie kurių parašiau ‘vietinės reikšmės’, pakalbėsim kai abudu būsim tuos filmus pamatę. Iki, gražaus kino (tikiuos pastebėjai, kad yra nuorodos į visas internete rastas kitų rekomendacijas?).

    33. Visų minėtų filmų
      (1. Tarp sienų
      2. Soi Cowboy
      3. Atsitiktinumai
      4. Delta)
      plakatai su datomis kabo „Skalvijoje”, tad neskubėkit eit – pamatysit ir po festivalio. Aš tik galvoju, kaip atsiranda tokie filmai, kaip „Atsitiktinumai” platintojo „Planetos filmai” sąrašuose? Galvoju gal nusiperka pagal už kokios programos „Vaikai ir jaunimas” pinigus?

    34. Argi plakatai rodiklis? FC kaba daugybė plakatų – tai reiškia filmai įsigyti?!

    35. Na, jeigu jie yra lietuviški, o parašyta nuo gegužės 19 d., ar panašiai, tada rodiklis. Arūnai, gi ne iš sapnų buvau ištraukęs, kad tuos filmus įsigijo „Planetos filmai”, tiesiog informacija buvo kiek neoficiali, t.y. ne iš platintojų.

    36. liuks liuks, labai aciu uz zinia del filmu, kuriuos veliau rodys skalvijoj.

    37. ziurejau „Soi Cowboy”
      visiskas slamstas

      po filmo atsistojo simtas snobu ir apsimesdami, kad suprato filma pradejo ploti

      apgailetina.

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

    Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.