Kristupo vasaros festivalis 2010 (liepos 1-rugpjūčio 27 d.).

Šiek tiek vėluodami pristatom Kristupo vasaros festivalį. Kviečiam lankytis, o tuo pačiu kartu su organizatoriais pažadam kas savaitę padovanoti po keletą kvietimų į renginius.

Atidarymas liepos 1 d. bus paženklintas iškilmingumo ir išskirtinės patetikos: sopranas Asta Krikščiūnaitė, Šv. Kristoforo kamerinis orkestras bei Šiaulių valstybinis choras „Polifonija“, diriguojami Gedimino Ramanausko, pristatys efektingą buvusio džiazmeno, o dabar – žymaus ir populiaraus britų šiuolaikinės muzikos kompozitoriaus – Karlo Jenkinso Requiem, kuriame susilydo klasikos, šiuolaikinės neakademinės muzikos bei japonų folkloro elementai, o tradicinį lotyniškąjį Requiem tekstą lydi haiku kontrapunktai.

Nemokamų koncertų ciklas Sakralinės muzikos valandos šiais metais sudarytas iš devynių vargonų muzikos renginių, kurie vyks Šv. Kazimiero bažnyčioje. Solo rečitalius gros Irena Budrytė-Kummer, priverčianti kritikus išradinėti vis naujus giriamuosius epitetus jos neprilygstamai technikai ir beribiam muzikalumui apibūdinti (liepos 13 d.), Samuelis Kummeris, garsėjantis Vokietijoje ir už jos ribų kaip nuostabus klasikos interpretuotojas ir pribloškiantis improvizacijos meistras (liepos 20 d.), puikus italų virtuozas Fausto Caporalis, greta savo šalies žymiausių kompozitorių kūrinių atliksiantis ir savo kūrybą (liepos 27 d.); vienas žymiausių Norvegijos vargonininkų Wolframas Syre – universalus muzikas, tobulai įprasminantis įvairiausių epochų bei stilių vargonavimo niuansus (rugpjūčio 3 d.); ir lenkų įžymybė Julian Gembalski, įtraukiamas kritikų į iškiliausių Europos vargonų meisitrų gretas (rugpjūčio 10 d.).

Taip pat Sakralinės muzikos valandų programoje – du intriguojantys vargonininkų ir operos solistų aljansai: nacionalinis, kurį sudarys tenoras Edmundas Seilius, sopranas Kristina Zmailaitė ir vargonininkė Renata Marcinkutė-Lesieur (liepos 6 d.) bei tarptautinis, kuriame sugrįžusi iš Austrijos gražaus mecosoprano savininkė Rita Novikatė pasirodys su sopranu iš Pietų Korėjos Sim Min-Joung ir serbų vargonininku Sandor Kadar (rugpjūčio 17 d.). Viena iš Sakralinės muzikos valandų kulminacijų – neįprasti, turtingi opusai vargonams keturiomis rankomis, kuriuos atliks fenomenalus čekų pasididžiavimas Pavelas Kohoutas su savo talentinga scenos (tiksliau, vargonininko pakylos) partnere Katerina Malkova (rugpjūčio 24 d.), o ciklą užbaigs didingas vargonų ir choro susiliejimas: prof. Leopoldas Digrys kartu su „Jauna muzika“ rengia įsimintiną baigiamąjį akordą rugpjūčio 31 d.

Neklasikinės, neakademinės, bet labai aukšto lygio ir kūrybingai išpildytos muzikos gerbėjai šių metų Kristupo vasaros festivalyje turėtų jaustis palepinti, kadangi visą festivalį Vilniaus mokytojų namų kiemelyj bei Šv. Kotrynos bažnyčioje jos tikrai netruks. Liepos 9 d. jų laukia Tomo Leiburo orkestras su styginių kvartetu „Four String“, atliksiantys nuostabiausias Tomo Leiburo melodijas; liepos 16 d. festivalis atneša originalaus minimalistinio britiško džiazo – atvyksta „Portico“ kvartetas, vienas tokių kolektyvų, kurių muzika nustebina netgi „visko girdėjusius“; liepos 20 d. karaliaus balsų ansamblis iš Austrijos „Voices Unlimited“, kuriam įmanu pamėgdžioti bet kokio instrumento tembrą ir išgauti moderniausius ritmus; liepos 23 d. koncertas vėl padvelks džiazo nuotaikomis, tik šiek tiek kitaip – improvizuotojai susivienys su klasikos muzikantais, o pagrindinis džiazuojantis balsas bus violončelė; liepos 27 d. nusimato kitoks ir netikėtas balansavimas ant klasikos ir džiazo ribos – Evelina Sašenko, Dima Golovanov, Andrius Kairys ir Donatas Bagurskas interpretuos džiazine maniera Fryderyko Chopino kūrinius, pagerbdami lenkų genijaus 200-ąias gimimo metines; liepos 29 d. koncertas, ko gero, taps vienu iš festivalio pikų: akordeonininkas iš Naujosios Zelandijos Grayson Masefield kiekvieno savo koncerto metu sukelia furorą, temperamentu ir nepranokstama technika įrodydamas, kad žmogaus galimybių ribos dar neištirtos; o liepos 30 d. skambės švelnus, kerintis projektas, kuriame Giedrės Kilčauskienės dainuojamos bossa novos bus apgaubtos Andrejaus Polevikovo džiazo ansamblio ir Šv. Kristoforo kamerinio orkestro spalvų.

Festivaliui persiritus į antrą pusę, staigmenų taipogi nestigs: rugpjūčio 4 d. po atviru dangumi ir vėl aidės ilgesingasis portugalų fado – šį kartą atliekamas vyriško vokalo (Helder Moutinho) ir lydimas virtuoziškų gitarų (Ricardo Parreira ir Marco Oliveira); rugpjūčio 6 d. tas pats kiemelis „plyš“ nuo trijų violončelių fortissimo – mat trio „Melo-M“ nariai po nesuskaičiuojamų pergalių klasikos konkursuose nutarė užkariauti roko žemę; apie rugpjūčio 13 d. koncerto žavesį gerai papasakotų tie, kas bent kartą girdėję Ellos Fitzgerald dainas ir bent viena ausim turėjo galimybę įvertinti Kristinos Žaldokaitės balsą: jie pasakytų, kad „pirmosios džiazo ledi“ repertuaro kūriniai šiame atlikime skambės ir šviežiai, ir nepriekaištingai; o rugpjūčio 20 d. Kristupo vasaros festivalis suteikia ramaus, svajingo ir jausmingo svingo bangą – Rūtos Ščiogolevaitės su draugais atliekamas lyrines balades.

Intelektualios, gyvos ir intymios kamerinės muzikos publikai Kristupo vasaros festivalis pristato gražią „koncertų sielai“ puokštę. Joje išgirsite dvi fortepijoninių trio programas: liepos 13 d. Reykholto fortepijoninis trio iš Islandijos atliks kompozitorių-reformatorių muziką, o rugpjūčio 11 d. žaisminga, neįpareigojančia, bet kruopščiai apgalvota ir skoningai parinkta miniatiūrų sauja sužėrės fortepijoninis trio „Kaskados“. Išsiskiriantys, aikštingi žiedai klasikinių koncertų visovėje – pianistų rečitaliai solo: liepos 15 d. fortepijoną kalbins italas Antonio di Cristofano, rugpjūčio 12 d. – japonė Masako Ezaki, rugpjūčio 17 d. – lietuvis Paulius Rudokas. Visi trys – temperamentingi ir žavūs savojo instrumento meistrai, turintys savitus požiūrius į romantinę muziką, ypatingai tą, kuri sukurta F. Chopino…

Šiuolaikinei akademinei kūrybai neabejingi klausytojai turėtų įtraukti į „būtina aplankyti“ rugpjūčio 10 d. ir rugpjūčio 24 d. renginius. Pirmajame iš jų Vytautas Sriubikis, Mindaugas Bačkus bei Vytautas Šakūras vėlyvą vakarą gundo patirti Mocarto ir Balakausko muzikinius kerus, ir dar – keistą, užburiantį G. Crumbo „Banginio balsą“… O antrasis pristato tarpdisciplininį projektą: kompozitorės Rūtos Vitkauskaitės ir šokėjos Olgos Konošenko dialogą „Linija“.

Ir tai – dar ne viskas! Kristupo vasaros festivalio sekmadieniai tradiciškai skiriami Kristupo piknikams Šešuolėlių bei Bistrampolio dvaruose: ištaiginguose rūmuose, apgaubtuose parkų, kuriuose taip gera pasivaikščioti su šeima, vienumoje ar bičiulių kompanija, skambės miuziklų melodijos, prancūziški chanson, džiazas, klasika, bardų dainos…

Tačiau svarbiausias, kulminacinis festivalio įvykis – rugpjūčio 27 d. Mokytojų namų kiemelyje įvyksianti akcija „GYVENTI NEGALIMA MIRTI“. Nuo popietės iki vėlyvo vakaro vyks didžiulis nemokamas dalyvavusių ir nedalyvavusių festivalyje klasikos, roko, folkloro, bardų, teatro, pop, džiazo ir kitų žanrų žvaigždžių ir žvaigždučių pasirodymų maratonas, kurio metu, suvienyti muzikos, sieksime, kad kablelis frazėje „Gyventi negalima mirti“ atsidurtų reikiamoje vietoje ir kad kuo daugiau sergančių žmonių įgytų šansą gyventi. Šešioliktasis Kristupo vasaros festivalis taria TAIP gyvybei, kviečia geros muzikos klausytojus mėgautis garsais ir skleisti savo gerumą.

Daugiau informacijos http://www.kristupofestivaliai.lt

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.