… arba nuorodos į kultūros naujienas, kurias privalote perskaityti:
Tinklapis “Menų faktūra” kartu su Kultūros ministerija skelbia pretendentus „Auksiniam scenos kryžiui”.
Laima Karaliūtė interviu „A. Mamontovas tikisi pasiekti neliečiamųjų statusą” kalbasi su dainininku apie naują albumą, pilietinį manifestą ir kitus bandymus gelbėti pasaulį.
Giedrius Kuprevičius straipsnyje „Be protesto?“ samprotauja apie meno kūrinius gimstančius ten, kur laisvas menininkas turi nuolatos kovoti su jo meninę laisvę varžančia aplinka. Ir kiek verti tie prisitaikėliai, meną kurdami pagal užsakymus, be polėkio, be aistros, be ambicijų, be protesto..?
Emilija Visockaitė straipsnyje „Muzika lenkų kultūros namuose“ dalinasi įspūdžiais apie vasario 29 d. vykusius jaunimo alternatyvios muzikos apdvanojimus subūrusius krūvon įvairaus plauko atstovus – nuo besišypsančių Orlovos gerbėjų, spalvotų pankų ir gintaru pasipuošusių pagonių iki pajuodavusių gotų ir ilgaplaukių metalo žaliūkų.
Vida Savičiūnaitė straipsnyje „Naują parodą atidarė kankinami viščiukai“ svarsto apie performanso „cypsinčios mandalos“ prasmę bei meninę idėją, kurią surengė grupė POST ARS, naujos galerijos „101” atidarymo proga.
Asta Andrikonytė apžvalgoje “S. Dali sapne skamba ir rusiškos dainos” aprašinėja Šv. Kotrynos bažnyčioje įvykusią naujos lietuviškos operos (sarsuelos) „DaliGala“ premjerą.
Delfi.lt praneša, kad bilietai į „Vilnius – Dakaras“ spektaklius ištirpo per 15 minučių.
Jogundė Montvydienė pateikia info iš leidinio „The Guardian“. Tema: “Skaitymas gydo kaip vaistai”. Čia aprašinėjamas Didžiojoje Britanijoje veikiančio projekto „Įsitrauk į skaitymą“ terapijos poveikis, žmonėms turintiems įvairių fizinių ar psichinių negalių, kaliniams, problemiškiems paaugliams, žmonėms, besigydantantiemss nuo priklausomybių ir pan.
Bernardinai.lt skelbia pranešimą apie tai, kad Kultūros ministerija remia Kauno „Romuvos” kino teatro išsaugojimo siekį. LPF „Kauno plėtros forumo“ ir VšĮ „Visos mūzos“ atstovai džiaugiasi sulaukę palaikymo iš Lietuvos kultūros politiką formuojančios institucijos, rodančio, kad Romuvos kino teatro veiklos tęstinumas svarbus visos šalies mastu.
Kornelijus Platelis pirmai pažinčiai su Paul Hoover, amerikiečių poetu ir literatūros žurnalo „New American Writing“ leidėju, siūlo jo penkiasdešimt tezių apie literatūrą ir kultūrą. Sutikite su jomis arba ne.
Eglė Deltuvaitė straipsnyje “Apie gravitaciją ir trintį” kalbina vieną iš perspektyviausių Lietuvos meninės fotografijos atstovą Ugnių Gelgudą, pelniusį ne tik kultūros ministerijos premijas, bet ir užsienio festivalių apdovanijimus bei vienintelį deleguotą atstovauti mūsų šaliai Madrido meno mugėje „ARCO“.
Savaitraščio „Šiaurės Atėnai” apžvalgininkė Miglė Janušauskaitė savo rašinyje „Naktis: golemas ir vilkolakis” aprašinėja to paties Ugniaus Gelgudo fotografijos goleminę magiją.
Emilija Visockaitė, savaitraštyje „Literatūra ir menas“ publikuoja straipsnį „Metalo simfonija“ apie vieną iš populiariausių visų laikų grupių „Metallicą“. Prisimindama visus šios grupės kūrybinius etapus, albumus ji teigia, kad: „Metallica“ vis dar ta pati: nors Jamesas ir per anksti pražilęs, bet vis dar toks pat didingas ant scenos.
Andrius Jevsejevas apžvalgoje „Rašytojo genas ir dvasia“ dalinasi įspūdžiais apie teatro laboratorijos „Atviras ratas“ spektaklį „Sparnuotasis Matas“, sukurtą pagal tarpukario Lietuvos rašytojo Kazio Binkio satyrinę poemą.
Jurga, o kas tavo nuomone šiemet nusipelnė kryžiaus :) geriausio režisieriaus kategorijoje?
Pauliau, jei atvirai – niekas :D man toks jausmas, kad antri metai renkamas geriausias režisierius iš blogiausių. Tikrai nebuvo tokiu GRAND darbų, po kurių būčiau visa gerkle šaukus „bravo!”. Visur patiko tik atskiri komponentai, bet ne ideali visuma. O didžiausias mano tapatybės praradimas buvo po Yanos Ross „Laisvės kainos” kitų kritikų recenzijų. Suvokiau, kad kažko nesuprantu šiame gyvenime, jei „Patriotai” visų buvo įvertinti kur kas smagesne gaida. Bet nepergyvenu del to, nes gi svarbiausia kokį ispūdį mums patiems palieka tas kūrinys, net jei ir lieki balta varna ;)
Bet zinoma smagu del to, kad buvo pastebetas aktoriaus Tamoles talentas debiutuojant „Poliklinikoje”, kuri as irgi ivardijau kaip savo didziausiu atradimu siais metais.
O, beje, juk „Faustas” pasirodė pernai. Kodėl E.Nekrošius net nenominuotas?
as biski irgi nesuprantu kuri laikotarpi jie cia vertina.
man atrodo, kad ne 2007 nuo 01 iki 12 31, bet pvz. nuo 2007 apdovanojimu datos iki 2008 kovo… O Faustas jau is vis 2006 buvo pristatytas. Tada jis buvo nominuotas.
A, o aš maniau, kad dar tik pusmetis, kaip nesugebu jo pamatyti :)
Baik tu, jau net pusantru :D
gėda.
easy easy, easy living. on friday. free be to.
„PIMENTA”
semi indie semi live!
DJS:
Pipirai !!!
Abstrahuokis
Kimm Whiskie
Listopadskis
Live:
Grass On The Floor
Starts: 20pm | 03.21 @ Play, Pamenkalnio 17/3, Vilnius
Siaip Andriaus Jevsejevo strapsnis vadinasi „Keturi vėjai atvirame rate”, o Laimos Petrauskienės strapsnis yra ” Rašyojo genas ir dvasia”.
Bet jau spausdintas varinatas prieš mane byloja taip…
teisingai, pamokykit žmones cituot originalius šaltinius ;)
Nu ka galiu pasakyti, paspaudus nuoroda pats matote ka as matau internetiniame variante, tai nzn kur klaida?
Pauliau nevyk dievo i medzius, cia ir yra originalus saltinis, tik virtualus, o ne popierinis.
tiesiog manau zmogiukai susimaise talpindami ir tiek. juk visko pasitaiko :D