Namų k/t.: „A Single Man“ (rež.: Tom Ford, 2009m.)

Vienu sakiniu: likimo ironija išlenda tada, kai jokios ironijos nereikia.

Apie: apie žmogaus vienišumą, po nelaimės praradus antrąją pusę ir likus vienam. Apie tai, kai viskas pasiekta, bet nėra su kuo dalintis…. Dėstytojas, užknisęs rutina, pavargęs nuo vienatvės, planuoja nusižudyti, bet…

Kodėl žiūrėti? Blogiausias dalykas, pradėjus žiūrėti šį filmą, buvo įtarimas, jog filmas baigsis, tai yra, kad jis apskritai turi pabaigą. Nuo pat pirmo kadro dvelkiantis rafinuotumas, ženklų kalba, sąmojai, intelektualūs pokalbiai, skausmingi, bet geri, monologai… Nuostabiai perteikta nuotaika, nostalgija tam, kas jau lyg ir išėjo, bet dar nepaliko… George (Colin Flirth) draugės vaidmenį atliekanti Julianne Moore – kaip niekada įspūdinga, turbūt po ilgo laiko, būtent iš tų jos atvejų, kai būna „normali vaidyba normaliam filme“ (o ne koks nors, pvz.:„Children of men“). O Colin Flirth sukurtam vaidmeniui apibūdinti tai net nėra tinkamų epitetų – fantastika, ovacijos aukščiausiu lygiu.httpvh://www.youtube.com/watch?v=-tCxRO67gyk

Aplinkos, rūbų, muzikos stilistika – 70’ųjų pradžios, nuotaikų ir spalvų sąsajos, vaizdinių detalių aktualizavimas – be priekaištų, nors tam tikri nufilmavimo niuansai kliuvo – tai trečdalis galvos, tai ne tuo, atrodytų, kampu nufilmuota, bet tai, be abejo, smulkmenos.

Kodėl nežiūrėti? Ar filmas būtų blogesnis, jeigu būtų buvęs apie kitos orientacijos žmogų? Manau, kad ne, todėl tai yra vienas iš didžiausių filmo nuopelnų, nes parodyta taip, kaip ir būna – jausmų, išgyvenimų bendrumas, būdingas absoliučiai visiems.

Reziumė: man asmeniškai, režisieriaus Tom Ford debiutas „A Single Man“ pretenduoja patekti jau ne vien tik į 2009-ųjų filmų top‘ą, bet į viso šio dešimtmečio. Aukščiausia kategorija.

Nori atsisiųsti šį filmą iš interneto? Skaityk čia…

12 komentarų apie “Namų k/t.: „A Single Man“ (rež.: Tom Ford, 2009m.)

  1. Belieka tik pritarti – nepaisant didelių į juostą sudėtų vilčių, visos pasiteisino su kaupu. Kalbant apie „Single Man“ man pirmiausiai į galvą šauna apibūdinimas meninis filmas. Ne ta prasme, kad tai nėra dokumentinis, bet būtent meniškumo prasme – tai lyg kinas, poezija ir šokis viename. Dažnai elegancija ir kino kalba primenantis „In The Mood For Love“, „A Single Man“ tą kalbėjimą ištempia iki ilgo (bet ne per ilgo) video klipo formato, kuriam pasibaigus (jeigu tik jis geras) noris ne sakyt, kad buvo per ilgas, bet kartoti dar ir dar kartą. Belieka tikėtis, kad „Kino pavasaris“ ar kas kitas jį kada parodys mums didžiąjame ekrane, nes nei piratinės, nei DVD jo versijos neleidžia atsiskleisti visam grožiui.

  2. Man „A Single Man“ irgi prilygo poezijai. Labai meniškai, poetiškai, elegantiškai nufilmuotas ir tikrai ne masėms šis filmas, matyt kino teatrai todėl ir bijo jį vežti kol kas… Geriausiu atveju parodys kuris nors iš kino festivalių arba „Pasaka“.
    O šiaip labai neblogas Julianne Moore vaidmuo, manau drąsiai galima teigti, kad vienas iš stipresnių jos biografijoje. Ši aktorė tik dar sykį įrodė savo profesionalumą, gebėjimą įkūnyti visiškai skirtingo profilio vaidmenis, kad iki šiol gali stebinti žiūrovą savo daugialypumu. Apie Colin Firth vaidmenį, apie operatoriaus darbą, apskritai būtų galima kalbėti valandų valandas.. Įsivaizduoju kaip šį filmą smagu būtų žiūrėti kino teatre ;) Vienu žodžiu, visumoje – aukštuma visomis įmanomomis prasmėmis. Labiau nusivils intensyvaus siužeto mėgėjai. Šis filmas intensyvus, bet intensyvus labiau dvasine prasme. Rekomenduotinas!

  3. pritarčiau praktiškai viskam (meninis-meniškas, stiprūs vaidmenys, gerai perteikta nuotaika, vizualika, etc.), tik reziumė būtų „tikrai geras filmas, vertas pamatyti“. iki topų topo nesusentimentalėčiau :)

  4. Aš ir į dešimtmečio topą nekelčiau.. Gal užtektų į metų ? :)

  5. Viskas jau kaip ir išsakyta, aš tik pridursiu, kad man tai vienas estetiškiausių matytų filmų.

  6. Pritariu Pauliui, jį žiūrėti taip pat malonu kaip ir “In The Mood For Love” :)

  7. Man tai kažkaip kelia abejonių šitas filmas.

    Smagu, kad Tom Ford darė jį už savo pinigus ir todėl turėjo totalią meninę kontrolę. Smagu, kad galėjo pats sau batelius ir ne tik susikurti… Filmas tikrai estetiškai nepriekaištingai atliktas, bet man tas toks susireikšminęs tonas ir ypač „dvasinga“ pabaiga truputį erzina. Įtariu, kad Isherwood’o romane daug daugiau ironijos.

    Kas lieka iš to filmo atsiminimui? Man tai joks vinis neįstrigo, deja.

    Geriau jau Colin Firth būtų buvęs jaunesnis ir labiau neištikimas. :]

  8. peržiūrėjau, taip išėjo kad per du vakarus – po maždaug 45 min.
    po pirmo vakaro įspūdis buvo dvejopas – filmas geras, bet turinys antrą vakarą užbaigt per daug netraukė. tačiau pabaigiau ir nenusivyliau. toks šiltas filmas apie žmogų.

  9. Filmas pervertintas, mano galva. Ypač po visų Pauliaus liaupsių feisbuke ir čia sukeltų lūkesčių. Nežinau kodėl, bet visai nebuvau sujaudintas to ką mačiau. Taip, estetiškai viskas labai gražu, tačiau nemačiau nieko pranašesnio, nei jau parodyta Mad Men. O pastarojo viena serija sugeba sukelti daug gilesnius išgyvenimus. Toks įspūdis, kad Single Man tiesiog bandė pasinaudoti Mad Men banga. Dar matau daug paralelių tarp filmo ir paties Tom Ford asmeninio gyvenimo, bent jau tiek, kiek wiki raš. Tai ne tiek menkina filmą, kiek leidžia abejoti rodomu gilumu – veiksmas atrodo pernelyg melodramatiškas, sentimentalus, galų gale – saldus. Nemačiusiam geriau pasiūlyčiau Almodovarą. Arba Mad Menus.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.