Neterminuota ekspedicija po poezijos ir muzikos pievas.

Per keturis didžiuosius Lietuvos miestus keliaujantis audiovizualinės poezijos festivalis “Tarp“ kiekviename jų pristato skirtingą poezijos, muzikos ir vizualizacijų programą. Spalio 21 d. „Insait“ klube festivalio lankytojai susipažins su elektroakustinės muzikos grupe „mmpsuf“, sudaryta iš dainuojamosios poezijos ir psifolko srities žinomos atlikėjos Eglės Sirvydytės bei elektroninėse lankose braidančio muzikos kūrėjo Aivaro Ruzgo.

Kaip gimė elektro akustinis projektas “mmpsuf”? Pavadinimas labai įdomus, ką jis reiškia?

Jei nuoširdžiai atsakyt į šitą klausimą, tai mums atrodo, jog mmpsuf – ne grupė, ir net ne projektas. Tai tam tikra žmonių ir skirtingų kontekstų kombinacija. O pavadinimas tai nieko nereiškia. Onomotopėjiškai: pliumpt, cvakt, švyst.

Džiugu, kad šiemet pagaliau pavyko jus prisikviesti – buvome jau pernai jus įtraukę į “TARP” programą, tačiau nepalankūs vėjai tąsyk neleido sudalyvauti. Kas pasikeitė per šiuos metus?

Mums irgi džiugu šiemet dalyvauti festivalyje. Per šiuos metus pas Pranzą kambary įrašėm albumą. Albumėlį. Turėtų netrukus pasirodyti www.mmpsuf.lt

httpvh://www.youtube.com/watch?v=Ft86P3rGlCM

Įdomu kiek metų esate muzikinėje scenoje ir kaip tai suvokiate – kaip misiją, tam tikrą kelią, tiesiog mėgstamą užsiėmimą?

Greičiau kaip kelionę, ekspediciją, neterminuotą.

Kokią reikšmę užima tekstas jūsų kūryboje? Kas inspiruoja pirmiau – garsas ar žodis?

Įvairiai. Galbūt dažniau pirma gimsta garsas. O tada sąmonėje pabunda vaizdas, jausmas, asociacija.

Nepaisant to, kad “mmpsuf” tekstai kuriami Eglės, yra poetiški, tačiau jie ir gana socialūs – apie gyvūnų teises, globalinius reiškinius. Kiek tai svarbu jūsų pačių kasdieniniame gyvenime?

Visa, kas svarbu kasdienybėje, anksčiau ar vėliau išsitransliuoja per muziką. Tai neatsiejama. Galiausiai tai, kas tūno kažkur gerokai giliau, – – – taip pat įgyja savo garsinę/prasminę formą. Kas tai bebūtų – socialinės, globalinės temos – visa turi savo kasdienišką, bet reikšmingą pavidalą.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=KIb2q9P9XO0

Egle jau keletame interviu esi klausiama, kaip atkeliavai iš dainuojamosios poezijos, akustinės scenos į elektro akustinę plotmę. Ar pati tai jauti kaip pokytį ar kaip nuoseklų priartėjimą prie kitos formos? O gal iš tiesų niekas ir nesikeičia (nors ir nepanaiegiamai tekstai nebe lietuvių, o anglų kalba į mus prabyla).

Pokytis yra nuolatinis, proceso dalis, neišvengiamybė. Visa visa ateina, išeina, didėja, traukiasi, mąžta, šyla, šąla. Viskas kinta. Vidinės transformacijos subtilios, bet matomos. Bet jaučiu, jog jos labai nuoseklios, kažkoks toks artėjimas, kelionė į. Myliu garsą – įvairias jo formas, jo kontekstualumą, kinematografiškumą, jo galią pažadinti protą ir širdį.

httpvh://www.youtube.com/watch?v=MfNFB0rHpwg

Aivaras jau ne pirmą kartą groja “Tarp” festivalyje – tai su grupe “Avaspo”, tai kaip atskiras atlikėjas, dalyvaujantis poezijos jam sesijose ir pan. Tačiau abiems teko ne kartą stebėti festivalį, prie jo vienaip ar kitaip prisidėti. Kaip manote, kokia geriausia niša (ar sąlygos) skatintų poezijos, muzikos, vizualiųjų menų kūrėjus bendradarbiauti?

Susitikti, pasikalbėti, įsimylėti, kurti. O kalbant apie nišas, tai galbūt kartais tereikia tinkamos konsteliacijos tam susitikimui, ar tinkamo susitikimo tąjai konsteliacijai. Ir kas čia žino, kurs kurį įtakoja – dangaus kūnai mus, ar mes – dangaus kūnus. Linkim festivaliui geros konsteliacijos, užgimimų užkulisiuose.

Kartu po žodžius braidė:
Aurelija Dūdaitė ir Gabrielė Labanauskaitė

fb-share-icon

4 komentarai apie “Neterminuota ekspedicija po poezijos ir muzikos pievas.

  1. grazi muzika. gaila tik kad taip daznai sioje kuryboje girdima kitu grupiu itaka. kartais atrodo kad muzika naglai kopijuojama. semplai, natu deriniai, skambesiai, instrumentu aranzuotes. the cinematic orchestra, esbjorn svensson trio ir kt tikriausiai plaukus rautusi, jei zinotu.

    rasau anonimu nes taip reikia. nepykite.

  2. anonime, neterškite eterio.
    tai ką jūs vadinate kopijavimu yra tiesiog priklausymas muzikinei stilistikai :)

  3. nepykite taip, domai. as netersiu eterio, o issakau savo nuomone. paklausykite paskutini cia ideta irasa ir paklausykite esbjorn svensson trio albumo, jei nesuklysiu, viaticum. nepadorus panasumas. dabar neprisiminsiu kur, bet nustojau egles klausytis tuomet, kai viena jos „autentiska” daina buvo the cinematic orchestra albumo ma fleur aranzuociu kopija, o ypac dainos to build a home. aciu uz demesi.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.