[nostalgija:] R.E.M. – New Adventures In HI-FI [Warner Bros., 1996].

remnewBūna vakarų, kai nostalgija išlenda ne su gražiais ir saulėtais prisiminimais, o su širdgėla ir skausmu smegenyse. Nežinia, ar tada reikia apgailestauti dėl to, kad praeitis buvo ne ką lengvesnė negu dabartis? Ar verta egzaltuotis dėl to, kad sunkius laikus gali dar labiau paaštrinti nostalgiškai skaudžia muzika? Keletas akordų ir vėl gali pasiekti kraštutinumų kupiną atmosferą: arba kvėpuoji miško gaivą, arba trauki „Camel”; arba myli kažką ir skraidai padebesiais, arba myli ir ašarodamas klausai R.E.M. „New Adventures in Hi-FI“. Daug paaugliškos tuštybės, kuri mus subrandino ir išmokė verkti sapne, ir dabar, atėjus sunkesniam momentui, leidžia lunatikuojant su nugertu buteliu viskio iškrapštyti iš lentynos minėtą R.E.M. albumą ir nesibijant sugadinti santykių su kaimynais, paleistį jį visu garsu.

Aš turiu mėgiamą-mėgstamiausią-skaudžiausią albumo dainą, bet klausau nuo pradžių. Nenoriu sugadinti kaskart naujo nuotykio į savo atsiminimų ir dabarties mišrainę. Pradedu nuo How The West Was Won And Where It Got Us ir ekshumuoju savo sielvartą. Tai darau tam, kad jį padidinčiau. Nenoriu, kad palengvėtų ir viskas būtų paprasta; jei kentėti, tai iki negalėjimo. The story is a sad one, told many Times / The story of my life in trying times. Pati tinkamiausia pradžia tam, kad pažadinti visas snaudžiančias vidaus furijas ir išrėkti kaip niekada ir jau tūkstantį kartų rėkei Wake-up Bomb, ir pohui, kas nuo to atsibus, o kas ne, nes aš raupsuotasis. Toks, kuris turi savo Hi-Fi ir nesvajoja apie Hi-Endą. Velniop man tai. Velniop tuos, kurie mano, jog visas šitas „Hi-Fi“ skamba vienodai dūzgiančiai ir nuobodžiai, nespalvotai – kaip albumo viršelis.

I don’t want to disappoint you/ I’m not here to anoint you. Ar tu girdėjai tai savyje, kituose, R.E.M.‘uose. Aš tai girdėjau tik R.E.M.‘uose, tik ten, kur jie kartu su manim atveria savo sielą: I wear my own crown and sadness and sorrow… ir viską nugramzdina dar giliau į keturių sienų veltšmercą, kur kiekvienoje plokštumoje po veidą: Buck, Berry, Mills, Stipe ir didžioji jųjų septynerių minučių elegija „Leave“. Turiu asmeninį Gineso rekordą – nėra kitos tokios dainos, kurią būčiau klausęs šitiek kartų iš eilės. Verkiantys gitara kelio garsai, gedulingas synthfonas, pauzė, tūžmastis su Nothing could be bring me closer. Nothing could be bring me near. Where is the road I follow? ir gyvenimas pradeda gniaužti vis stipriau mane prie savęs. Spaudžia nepaleisdamas iš aštrių nagų. (That’s what keeps me down x100). Aš aitrinu savo sielvartą dar labiau, bet mano skaitytojas (jeigu dar iki čia kas skaito) nėra vertas nuodugnaus mano atvirumo iki visiško nuogumo.

Po “Leave” viskas ritasi preparuotos kančios išlaisvinimo link. Taurė pilna kartaus saldumo, o kryžius šitame nuotykyje nutemptas jau daugiau negu pusė kelio. Mano devintojoje stacijoje prisijungi Tu ir tada man tampa viskas lengviau: She’s a girl and she’s loving me / But distance is my tendency/ I am defeated, kryžius virsta citra ir aš galiu jau pažadėti, kad Now, this is here, this is me/ This is what I wanted you to see/ That was then, was that, that is gone/ That is what I wanted you to feel. Taip kelionei einant į pabaigą, aš vėl išsivaduoju iš savo paties sukurtų liūdesio spąstų, išsklaidau ateities baimę, išgryninu sielą, pamirštu išdžiūvusius ašarų latakus ir svajingai prisibaigiu su „Electrolite“ , gražiausia amerikiečių daina apie Tavo akis, Tave ir mane, žiūrintį į žvaigždėtus tavo veizolus (tfu, kaip banaliai ir neskoningai pabaigiau, bet žodžių iš dainos neišmesi).

p.s. Tu gali ginčytis dėl to, kuris R.E.M. darbas geriausias, bet nedrįsk priešgyniauti mano nostalgijai, nes tik man ji viena tokia. Jeigu turi kitokią – pasidalink ir būk teisus.

fb-share-icon

9 komentarai apie “[nostalgija:] R.E.M. – New Adventures In HI-FI [Warner Bros., 1996].

  1. och kaip primena man mane :)
    ir buvau pamiršęs, kad tai toks senas albumas. klausiau dar jį per old-school kasetinį walkman’ą :)

  2. oba! off, tai ir man geriausias R.E.M. albumas (kol kas tik ji vieninteli ir turiu). ir „Leave” taipogi the best :) uf, off.

  3. Kai tik pasirodė šis albumas, buvo didelis nusivylimas: po „Monster” atrodė kažkoks versmingas ir popsovas. Bet truputį prisijaukinau; tam padėjo ir po truputį atėjęs supratimas, kad trys vienodi tos pačios grupės albumai nebėra įdomu :)

  4. nu, man geriausi, tai tie du hitiniai, kurie juos isnese i viesuma, platesnius vandenis. out of time ir automatic… na, o poto vienas kitas girdetas visiskai neuzkabino… pasiklausyt buvo galima, bet nieko daugiau, nebeveze. kazkokie pilki ir nuobodus patapo. tie pirmieji, tai lyg kokie sedevrai. pabandziau visai neseniai pati pirmaji nusipirkus ivertint – murmur… tai ir gan panasiai. perklausimui vienam kitam – gerai, ir tinka… bet ir vel – nebeuzkabino. taip ir likau ties tais dvejais minetais, kad anie geriausi. tai va:)

  5. aš irgi šiuo klausimu esu nelinkęs išradinėti dviračio. po automatic’ų ir out of time, hi-fi buvo paskutinis originalus rem cd, kurį įsigijau. leave ir electrolite yra kažkas tookio, bet būtent kaip dainos – albumo jos neatspindi.

  6. galvojau, kad ne to albumo viršelį įdėjai:)

    tik…dėkui. einu užsidedu electrolite. Po velnių:H

    p.s. back from suomi back in business.

  7. na, mano pažintis su R.E.M. įvyko anksčiau, bet kaip tik apie tuos metus įvaldžiau savo pirmąjį diskasukį, tad taip jau išėjo, kad New Advetures tapo pirmuoju grupės cd mano kolekcijoje. ir, kaip nekeista, jis iki šiol man liko mažiausiai pažįstamu jų albumu… nesakau, kad blogas albumas, bet Leave, na ir dar albumą pradedanti How the West Was Won – toliau tokia migla aptraukta… eit gal bent ta išgirtąjį Elektrolitą užsimest? :)

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.