[RokoFonas pristato:] VAIZDO KLIPŲ MUZIKA (2016, balandis (I)

Balandis – kertinis pavasario mėnuo, kai atgimsta gamta ir pradeda garsiau klegėt paukščiai bei visa kita gyvastis. Muzikos pasaulis taip pat neatsilieka: keliasi iš žieminės kūrybinės pusnies ir leidžia žydėt dainas garsiniais ar vaizdiniais pavidalais. Visiškai subjektyviu žvilgsniu, tačiau nesugadinta ausimi, RokoFonas pateikia ir tuo pačiu skatina nepraleisti progos susipažinti su dvylika muzikinių kūrinių ekranizacijų, pasiekusių „YouTube” kovo mėnesį.

Laikas suklusti Black Label Society ir Ozzy Osbourne kūrybos gerbėjams – šių grupių gitaros virtuozo ZAKK WYLDE antrasis studijinis darbas „Book of Shadows II“ jau po geros savaitės tryps pardavimo vietose. Styginių instrumentų skambesio meistras per tris dešimtmečius trunkančią karjerą solo partijomis nutraukė ne tik pluoštą stygų, bet ir nunešė stogą ne vienam melomanui. Šį albumą pristato lengva, tarsi ištirpęs pavasarinis sniegas, baladė „Sleeping Dogs“. Papuošta įsimintina kompozicija, daina palengva įtraukia į apmastymus, kur ausies jau tyko ZAKK WYLDE gitarinės hipnozės seansas.

Kai klipo biudžetas yra lygus arba mažesnis nei trečioko kišenpinigiai, režisieriui tenka nertis iš kailio, kad jo kūryba neišbestų akies. Štai kanadiečių soft grunge atlikėjų DILLY DALLY dainos „Snakehead“ ekranizacija – puikus sukimosi iš padėties pavyzdys. Padriki kadrai sudėlioti be didesnės scenarijaus sekos, tačiau viską pataiso grupės narių komentarai, paversti subtitrais. Dainos skambesys aštrus, neskubantis į prekybcentrį batono ir tik dar kartą įrodo, kad kadaise Kurt Cobain užvestas motoriukas vis dar gyvas ir puikiai sukas.

Gando sklandai, jog garsiai skambant ska punk natomis grįstoms melodijoms, namų chaosėlis pats susitvarko. Kylant abejonėms, patartina vartoti LOS KUNG-FU MONKEYS kūrybą. Kanadiečių ir meksikiečių mišrus pučiamųjų bei styginių ansamblis per dvidešimt gyvavimo metų jau paleido aštuonis albumus, o šioms Velykoms dar pristato ir naują singlą – „Rudeboy Rockers“. SKA‘nių dažytinų margučių!

Japonijos keistenybių sąrašą galima papildyti dar vienu reiškiniu – paauglių grupe BABYMETAL. Merginos, pasivadinusios Su-metal, Yiumetal ir Moametal sceniniais vardais, yra tiesiog kultinės savo krašte. Trijulės muzikos atlikimo stilių jau tapo įprasta vadinti kawaii (tai reiškia mielas) metal. Jau debiutinis albumas „Babymetal“ neturėjo vargo įgyt auksinio tiražo statusą gimtinėje, o brituose ir JAV nesunkiai pasiekė iTunes sunkiosios muzikos pardavimo viršūnes. Po kelių savaičių pasirodys antrasis grupės studijinis darbas „Metal Resistance“, o jį reklamuoja šviežias it suši klipas „Karate“.

Devyneriems metams praslinkus po paskutinio studijinio darbo viešinimo, amerikiečių TIGER ARMY trio bando grįžt į sceną šviežio kūrinio „Prisoner of the Night“ pagalba. Per dvi dešimtis metų besisukant muzikos narve, kolektyvas išbandė įvairius stilius – pradedant psichobilly ir horror punk, tęsiant alternative rock ir užbaigiant cowpunk, tačiau naujas albumas skambės kiek kitaip nei pirmi keturi. Pasak grupės frontmeno Nick 13, įrašo garsų visuma artima tam periodui, kai Elvis išėjo tarnaut tėvynei ir kol JAV neužklupo britų muzikos invazija. Trumpai tariant, nuorodą paspaudus gros post rokenrolas.

Košiant SO PITTED kūrybą per ausų filtrą, smegenys dėlioja naujus stilių pavadinimų junginius, nes jokiems muzikiniams rėmams čia nebepakeliui. Kolkas gimsta tik toks trumpas apibūdinimas: Sietlo grunge sci-fi anavt-garde punkrock.. Kitavertus, kad ir kaip įtartinai tai beskambėtų, patartina per daug nesigilinti, nes perpratus gali ištikti vaizdo klipo herojaus likimas: keistuoliškas besiblaškymasis didmiesčio gatvėmis. „Feed Me“ – pirmadienio atomazgai.

Jei kamuoja septyniasdešimtųjų muzikos eros, o ypač Led Zeppelin ir Black Sabbath skambesio troškulys, tai KADAVAR skleidžiami gitarų garsai bus it tyras oazės vanduo Sacharos klajūnui. Vokiečių barzdočiai drąsiai maišo hard roką su psichodeliniu, tuo pačiu nevengdami heavy metal ir stoner rock prieskonių. Ne kartą lietuviškose scenose gitaras džeržginęs kolektyvas pristato pirmą, tikėtina – ne paskutinį, vaizdo klipą „Pale Blue Eyes“ iš rudenį pasirodžiusio trečiojo studijinio darbo „Berlin“.

Atitrūkę nuo pagrindinių sceninių užsiėmimų, grupių Yeah Yeah Yeahs, The Locust ir The Blood Brothers nariai užsirašė į noise rock būrelį pavadintą HEAD WOUND CITY. Užklasinės veiklos rezultatus jau galima pamatyti ir išgirsti naujame vaizdinyje „Scraper“. Dainos ekranizacija tikrai nekasdienė – klipo gale natūraliai iškyla nusistebėjimo „wtf was what?“ lietuviškas variantas.

Nuo senatvės subyrėjus fenomenaliai grupei Pink Floyd, vienas progresyvaus roko tėvų DAVID GILMOUR nesiruošia padėt gitaros ir toliau ramiai, neskubėdamas dirba prie naujų projektų. Solinio ablumo „Rattle That Lock“ ketvirtasis singlas „In Any Tongue“ ypatingas Gilmour‘ų šeimynai – pianino partiją įgrojo David‘o sūnus Gabriel, kuriam tai debiutinis įrašas. Ar atžala žengs tėvo pėdom?.. Galima pabandyti įvertinti čia:

Pamišėlis ir poetas – taip save oficialioje interneto svetainėje pristatinėja NATE CURRIN. Savo asmenybės susidvejinimo išgyvenimus bliuzroko atlikėjas sukrovė į konceptualų albumą „The Madman and the Poet“, kurį bus galima įsigyti jau pavasario viduryje. Tuo tarpu skambant primam įrašo singlui „Midnight Train“, galima pabandyt įžvelgt, ar tai pamišėlio, ar poeto kūryba..?

Richard Patrick, prieš daugiau nei du dešimtmečius išsiskyręs su Nine Inch Nails kompanija, 1993iais subūrė savo grupę – FILTER. Per tuos ilgus muzikavimo metus industrinio roko kolektyvas perfiltravo savo sudėtį daugybę kartų – amsamblyje įvairiausiais laikotarpiais yra groję net 19 instrumentalistų, tad nenuostabu, kad septintas studijinis darbas įrašytas visiškai nauja sudėtimi. Pirmasis singlas „Take Me to Heaven“ iš po mėnesio pasirodysiančio albumo „Crazy Eyes“, jau čia!

https://www.youtube.com/watch?v=CRV51e753f8&nohtml5=False

Penketų magija: THE KILLS grupės gitaristas Jamie Hince pagaliau atsigavo po penkerių rankos operacijų ir praėjus penkiems metams nuo paskutinio albumo, duetas įrašė savo penktą studijinį darbą „Ash & Ice“. Grupė jau nuo pirmo singlo „Doing It To Death“ pateisina savo pavadinimą – žudo skambesiu, o vaizdo klipe surengia savotišką laidotuvių procesiją.

RokoFonas fecebook’e

fb-share-icon

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.