SIRENOS 2006: į ką eiti?

330_371651_sirenos_2006_logotipas.jpg

Lyg kas nors iš tikrųjų žinotų.
Rugsėjo 21 – spalio 1 d. į Vilnių sugrįžta „Sirenos“. Trečiasis Vilniaus tarptautinis teatro festivalis kviečia praplėšti tradicinės scenos uždangą ir ryžtis teatro intervencijai į kitas teritorijas. � ių metų festivalio tema – teatras ir erdvė.

„Mus domina teatro sąveika su miesto erdvėmis, su muzika, su video, su tekstu, su judesiu, su bet kuo. Tai vadinama įvairiai – koliažu, sinteze, totaliu, daugiadisciplininiu ar aplinkos teatru. Galiausiai visada turime omenyje vientisą kūrybinį lydinį, skirtingos prigimties elementų persismelkimą ir jungtį,“ – sako festivalio meno vadovė Elona Bajorinienė.

Daug naudingos informacijos Elona Bajorinienė paskleidžia interviu su Vaidu Jauniškiu. Skaitykime ir švieskimės!

I. EUROPOS SIRENOS

Projektas MONOLOGAI
Rugsėjo 23 d. (šeštadienis) 14.00 / Nacionalinis dramos teatras (Mažoji salė)
Režisierės – Tanya Hermsen ir Katrin Verlende Katrin (Belgija)
Teatras VICTORIA (Gentas, Belgija) ir Vilniaus tarptautinis festivalis SIRENOS

Monologai_22photo_D.Matvejev__.jpg Monologai_28photo_D.Matvejev__.jpg Monologai_35photo_D.Matvejev__.JPG
NESU SI KALBĖJIMAS
Rugsėjo 24 d. (sekmadienis) 19.00 / Rusų dramos teatras
Režisūra – Julian Maynard Smith, Susannah Hart
Station House Opera (Didžioji Britanija)

Nesusikalb_09photo_D.Matvejev__.jpg Nesusikalb_14photo_D.Matvejev__.JPG

JONATHANO BURROWS IR MATTEO FARGION „TYLUSIS ŠOKIS“
Rugsėjo 25 d. (šeštadienis) 20.00 / Nacionalinis dramos teatras (Mažoji salė)
Koprodukcija – Dance 4 (Didžioji Britanija), Dance Umbrella (Didžioji Britanija), Joint Adventures (Vokietija), Kaaitheater (Belgija)

Prižiūrėtojų galerija: EUROPOS ISTORIJOS
Rugsėjo 26 d. (antradienis) ir 27 d. (trečiadienis) 19.00 / Nacionalinis dramos teatras (Didžioji salė)
Režisūra ir muzika – Koen de Sutter, Dick van der Harst
Teatras LOD (Belgija)
Koprodukcija – Intercult (� vedija), Exodos (Slovėnija), Teatro Obando (Rumunija)

priz_galer5.jpg priz_galerija3.jpg priz_galerija4.jpg priz_galerija2.jpg

LIŪDNOS DAINOS IŠ EUROPOS ŠIRDIES
Rugsėjo 27 d. (trečiadienis), 29 d. (penktadienis), 30 d. (šeštadienis) 18.00
Menų spaustuvėje arba Meno forte
Režisierius – Kristian Smeds (Suomija)
Audronio Liugos produkcija
Koprodukcija – Baltic Circle (Helsinkis), KunstenFESTIVALdesArts (Briuselis), Helsinkio festivalis (Suomija), Sirenos (Lietuva)

smeds_with.jpg

HAŠIRIGAKI. Pagal Gertrude’os Stein „The Making of Americans“
Rugsėjo 30 d. (šeštadienis), spalio 1 d. (sekmadienis) 19.00 / Nacionalinis dramos teatras (Didžioji salė)
Koncepcija ir režisūra – Heiner Goebbels
Theatre Vidy – Lausanne (� veicarija)
Koprodukcija – Romaeuropa Festival 2000, Deutsches Schauspielhaus (Hamburgas), T&M-Nanterre (Paryžius), Hebbel Theater (Berlynas)

II. LIETUVOS SIRENOS

Broliai Presniakovai VAIDINANT AUKĄ
Rugsėjo 21 d. (ketvirtadienis) 19.00
Nacionalinio dramos teatro Didžiojoje salėje
Režisierius – Oskaras Koršunovas
OKT / Vilniaus miesto teatras

Kęstutis Antanėlis ir Sigitas Geda
Roko opera MEILĖ IR MIRTIS VERONOJE

Rugsėjo 21 d. (ketvirtadienis) 19.00 / Keistuolių teatras
Režisierius – Aidas Giniotis
Keistuolių teatras, Vilnius

August Strindberg Į DAMASKĄ (Spektaklio eskizas)
Rugsėjo 22 d. (sekmadienis) 14.00 / Nacionalinis dramos teatras (Mažoji salė)
Režisierius – Oskaras Koršunovas
Klaipėdos dramos teatras

Martin McDonagh PAGALVINIS
Rugsėjo 22 d. (penktadienis) 18.00 / Jaunimo teatras
Režisierius – Jonas Vaitkus
Valstybinis jaunimo teatras, Vilnius

Pagal Gintaro Grajausko tekstus A GU GU
Rugsėjo 22 d. (penktadienis) 22.00
Vilniaus mažajame teatre arba Menų spaustuvėje Režisierius – Benas � arka
Gliukų teatras, Klaipėda

Dea Loher NEKALTI
Rugsėjo 23 d. (šeštadienis) 18.00 / Nacionalinis damos teatras (Didžioji salė)
Režisierius – Gintaras Varnas
Kauno valstybinis dramos teatras

Ingrid Lasund BESTUBURIADA
Rugsėjo 23 d. (šeštadienis) 22.00 / Vilniaus mažasis teatras arba Menų spaustuvė
Režisierė – Dalia Jokubauskaitė
Menų spaustuvė, Vilnius

Antanas Kučinskas ir Birutė Mar GRIMO OPERA
Rugsėjo 22 d. (penktadienis) 14.00 / Nacionalinis dramos teatras (Mažoji salė).
Režisūra – Birutė Mar, Oskaras Koršunovas
OKT / Vilniaus miesto teatras, Vilnius

Leonidas Andrejevas ŽMOGAUS GYVENIMAS
Rugsėjo 24 d. (sekmadienis) 18.00 / Jaunimo teatras
Režisierius – Ignas Jonynas
Valstybinis Jaunimo teatras, Vilnius

III. EDUKACINĖ PROGRAMA

ERDVĖS IŠPLĖTIMAS
Rugsėjo 21 – 26 d. / Nacionalinis dramos teatras, Meno fortas
Šiaurės šalių kūno ir vizualaus teatro simpoziumas

Seminaras Nr. 1. Patogių padėčių kaita
Vedėjai – Benoit Lachambre (Kanada), Myriam Van Imschoot (Belgija)
Seminaras Nr. 2. Keletas eksperimentų su kūnais ir santykiais erdvėje
Vedėjai – Jonathan Burrows, Adrian Heathfield (Jungtinė Karalystė)
Seminaras Nr. 3. Pramoninė kasdienybė ir teatro kūrimas
Vedėjai – Daniel Wetzel, Myriam Dreysse (Vokietija)

JAUNŲJŲ TEATRO KRITIKŲ SEMINARAS
Rugsėjo 21– 25 d. (ketvirtadienis – pirmadienis) / Viešbutis „Artis“ (posėdžių salė)
Kaip pritaikyti recenziją konkrečiai žiniasklaidos rūšiai
Vedėjas – Hervé Guay (Kanada)

PRANCŪZI� KOS PJESĖS VERTIMO SEMINARAS
Rugsėjo 22-28 d. (penktadienis – ketvirtadienis) / Prancūzų kultūros centras Vilniuje, Didžioji g. 1
„� iuolaikinės prancūziškos pjesės vertimas į lietuvių kalbą“
Vedėjas – Laurent Muhleisen

IV. PASKAITOS

Paskaita KELI LIETUVIŲ TEATRO PARADOKSAI
Rugsėjo 21, ketvirtadienis / Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 20.00
Lektorius – Audronis Liuga (Lietuva)

Paskaita TEATRAS IR SOCIALINĖ REALYBĖ
Rugsėjo 22, penktadienis / Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 16.30–18.00
Lektorė – Myriam Dreysse (Vokietija)

Paskaita TEATRAS IR MEDIJA. KVEBEKO PAVYZDYS

Rugsėjo 23, šeštadienis / Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 11.00
Lektorius – Hervè Guay (Kanada)

PASKAITA APIE ERDVĘ
Rugsėjo 25, pirmadienis / Lietuvos muzikos ir teatro akademija, 13.00–14.30
Lektoriai – Myriam Imschoot (Belgija), Benoit Lachambre (Kanada)

V. SIRENŲ KLUBAS / „MENŲ FAKTŪROS“ SALONAS
(Kino centre „Skalvija“, 21.00)

Teatras ekrane. BROOKAS PAGAL BROOKĄ
Rugsėjo 22, penktadienis, 22.00
Simono Brooko dokumentinis filmas

Teatras ekrane. BŪGNAI PRIE UŽTVANKOS
Rugsėjo 23, šeštadienis
Ariane Mnouchkine’os filmas

Rugsėjo 24, sekmadienis
Susitikimas su Lietuvos spektaklių kūrėjais

Mažosios formos. Prancūzų pjesių skaitymai
Rugsėjo 25, pirmadienis

Susitikimas su spektaklio „Prižiūrėtojų galerija – Europos istorijos“ kūrėjais
Rugsėjo 26, antradienis

Susitikimas su spektaklio „Liūdnos dainos iš Europos širdies“ kūrėjais
Rugsėjo 27, trečiadienis

� MC TV performansas
Rugsėjo 28, ketvirtadienis

Vakaras skirtas Matthew Barney
Rugsėjo 29, penktadienis

________________________

Daugiau informacijos:
www.sirenos.lt
www.menufaktura.lt
www.omni.lt/?i$9359_20881

Bilietai:
www.tiketa.lt

fb-share-icon

147 komentarai apie “SIRENOS 2006: į ką eiti?

  1. Gerbdama likusiu 25-iu siame bloge pasisakiusiu nuomone, teleisiu sau sikart lakoniskai pasidziaugti del kitos puses igyvendintu mano tekstu :-)
    p.s. tavo pastaba (antroji sia tema) taip pat savotiskas paskatinimas siekti persvaros „bent” naudai. aciu :D

  2. to se-e: labai dekui uz komentarus. Nemacius dalyko, gal isivaizduot ir sunkiau, bet stengiuosi. Neatsiribosiu nuo Liu ir nerizikuosiu – neisiu siandien. Jauciasi ir laiko trukumas ir persipleshimo tendencijos.

    to Paulius: kaip parase jaunosios kartos kritike V.Morozaite, belieka sutikti, kad visai neiejau, neisikirtau ir is vis buvau blogieciu, mastydamas apie DUETA. Ypac jei nebus opozicijos jos nuomonei… Turiu itarima, jog gerokai pamaišė žiūrėjimas ne iš fronto, bet iš profilio. Jau pačioje pradžioje buvo keista, kad salė krizena, o aš nematau, iš ko. Bet nesiteisinu…
    Specialiai paziurejau i zodyna del termino SELEKTYVUS supratimo. Labai sutinku, kad man tai taikytina.

  3. gi ir taip nebera progos jo pamatyti dar syki nemaciusiems, o atkentejusiems pusantros valandos palinkekim sekmingai nudardint ta laika uzmarstin… visiskai neiprasta, bet si spektakli rekomendaves draugas nesugebejo pateikti nei vieno stipraus ir nuginkluojancio argumento, KAS, KODEL… likau apkaltinta „nesuvirskinusi sudetingesniu nei iprasta rodyti per zinias, politinio prieskonio dialogu ir nebemokanti girdeti muzikos”, blabla… na, o kita pazistama teatro grimo specialiste pradejo sneketi apie sukeltus nostalgiskus prisiminimus, asociacijas kuriu (tikriausiai) ten netruko, fantastisku perejimu is istoriju i muzika ir… dar ten kazkur :)) what the fuck, man tikrai ten buvo paradas, liudnas ir nesuristas, tiesiog neturintis savo tiesos, savo emociju. Musiet nerealiai medum tepa tuos aktorius kad kazkas juos siuncia gastroliuot :-/

  4. echeee, se-e, pagavau ne taip darančią, kaip „priklauso”. Pamačiusi šį spektaklį pirmą dieną, sukaisi, kad „tam ir tam” ko gero neverta eiti, kitiems – PRIVALO PATYS pamatyti.

    Sutinku, kategoriškas nuomonės primetimas, yra nekoks reiškinys. Tačiau, vis dėlto reikia užtikrinčiau kalbėti…

    Aš, pvz. neįsikirtau į britų DUETĄ ir ilgai nenorėjau su tuo sutikti. Tačiau kokie bebūtų mėgėjų ir žinovų vertinimai, vis vien sakysiu, jog spektaklio atlikimas priminė iš traukinio išlipusių ASŲ skubotą pasirodymą KAIMIEČIAMS. Nėra rūbų, kurie turėjo būti skelbtąjam spektaklyje – bumt, keičiam jį. Į tą, kurį galima atlikti su džinsais, kuriais gal prieš dieną pagrybautą Lietuvos miškuose, o dabar – į sceną. Primiršta eiga – dedam teksto špargalkes – sueis. Toks man susidarė įspūdis, todėl iš karto nusivyliau ir nebesistengiau ką nors toliau galvoti.
    Vita Mozūraitė rašo, kad didžiai inteligentiškai jie kilstelėdavo kelnes (pardon, darbinius džinsus) kai atsistodavo ir vėl tupdavo ant kėdės. Negalėjau atsistebėti – ar gero tono taisyklės ir džinsams reikalauja sėdant pakelti juos, kad negadint kanto ir neišsimuštų keliai. Niekur nemačiau vyrų to veiksmo atliekant. Manau, ne su džinsais iki šiol vaidindavo. Tai likę įgūdžiai. Mačiau pakankamai dažnų epizodų, kada trūko tikslumo – reiškia rodė ir primirštą, ir atsipalaidavę tą spektaklį. Kitiems atrodė tai superdrupernatūralumas ir betarpiškumas. Man – atsainumas. Ir ginčyjausi dėl to, nekreipdamas dėmesio, jog kiti nesutinka su mano tokiu realizacijos matymu. O tamstelė, bandei suktis nuo TIESIŲ vertinimų. Jei viską mėgėjai privalės pamatyti patys ir įvertinti, o ne pasitikėti kitų įspūdžiu, tai ir diskusijos nereikalingos. Nes nera ir laiko, ir pinigus kainuoja. Šiuo požiūriu šaunesnė pasirodė Imogen – tiesiai „pavarė” ant vakarykščio spektaklio. Man LABAI tapo aišku…

  5. kertuk, imogen „pavare” ir ant dueto. tik is kitos puses. ka butum sakes, jeigu „per ja” butum nuejes pas britus? :)))
    del dueto dzinsu ir viso kito – kiek teko skaityti atsiliepimus is uzsienio, jie visur butent taip ir pasirodo.

  6. Kazkaip nesulaukiu ir pacio Pauliaus atsiliepimu apie spektakli, nenorejau balamutinti iki jo ir brukti cia savo nuomones. Na tai kaip, Pauliau?
    Su se-e kaip supratau musu nuomones sutapo ;)

  7. beje, o kurioje vietoje as pavariau ant dueto..? :(
    apart to, kad jie visus isdure graziai..

  8. Arunai, mazas patikslinimas – juk uzvakar teperpasakojau draugo, maciusio spektakli, subjektyvia rekomendacija :) taip pat velesniame komentare pazymejau jog dar tik ruosiuosi i spektakli…

    del uztikrintumo as visiskai sutinku, taciau sikart nenoreciau placiau komentuoti vakar matyto spektaklio; stai maciau puiku ir tikrai rekomenduotina filma – stambulo garsai – bet apie ji nei sicia nei kitur neparasiau ne zodzio :) tai kokio b… as dabar pradesiu analizuoti ir peikti si, kai nerasau apie tikrai gerus dalykus? :)

  9. im, anas net plot bijojo – kad nesugalvotu kokio bis-siurprizo ismest :))

  10. viskas aisku, vienu zodziu ispudziai kol kas vienpusiski..
    Arunas islose :)

  11. „del dueto dzinsu ir viso kito – kiek teko skaityti atsiliepimus is uzsienio, jie visur butent taip ir pasirodo” – deja nerandu laiko skirti skaitymams, bet atsivertes anksciau nurodyta nuoroda, ziuriu nuotraukoje – TYLU SHOKI atlieka su tam skirta apranga (nesakau, kad RUBAIS – zodis sietinas ir su puosnumu), ir dar viena „kabli” ishsikasiau del ju pasirodymo komentavimo Sirenose…

    se-e: kalbet apie STAMBULO DAINAS dabar nera prasmes. Nebepamatys TOKIOJE KOKYBEJE niekaip. Bet stai, kada filmas vel suzmežuos kino teatre, neparekomenduoti normaliam zmogui butu nemandagu ir nedraugiska …

  12. arunai, ar tu apsimeti ar rimtai? ziuri „tylaus sokio” fotkes ir taikai tai „both sitting duet” :) paziurek „duet” pasirodymo foto – nera ten spec. rubu.

  13. Ka gi, lauksim TYLAUS ŠOKIO.
    Jeigu atveš, reiškia organizatoriai vertina, kaip vykusį reikalą, jei taip ir nesulauksime, bus liūdna. Intuityviai tikiu, kad Šokis man būtų kur kas idomesniu spektakliu…

  14. „sveikinu, kad po “dueto”, tu dar esi pasiryzes pamatyti ir “tyluji soki”

    Viso mano nerimstancio nepasitenkinimo esme, kad nepraejo ATLIKIMAS. Del to suversciau ir savojo NEPAGAVIMO tikrosios ju IDEJOS prasmes.
    O pati ideja, sumanymas, tai manyciau gana cool. Tik negaliu susitaikyti su isikaltu poziuriu, kad ATSAINIAI parode mums ta ideja… Kazkas panasaus kaip vakaryksciame koncerta (ar jis buvo?) Stasio Povilaicio atliekamoje „Vel svieski” ieskoti jaudulio, balsu virpesiu ir pan. Juk seniai tas tapo mechaniska rutina. Toks ir mano nusistatymas siu dvieju deduliu atzvilgiu – iziurejau tik nuvalkiota rodyma to, ka jie turėjo mano vaizduoteje anksciau zymiai kokybiskiau daryti. Va, toks isitikinimas…

  15. Arunai,
    kazi negali buti, kad tu daugiau sekei sales reakcijas, nei bandei isijausti i Dueto spektakli, kur cia tai buvo ypatingai svarbu. As beveik akiu nuo ju nenuleidau todel tas muzikines bangas retkarciais ir pajusdavau (pasirodo..).
    Tikiu, kad jei buciau sedejusi prieki, pajautimas turetu but buves dar stipresnis. Na as bent taip isivaizduoju.

  16. Taip, paskutinis festivalio SIRENOS 2006 vinis HAŠIRIGAKI yra labai stiprus. Rekomenduočiau, kas neplanavoti rytoj vakare būti dramteatryje, to nedaryti, t.y. atbėgti pamatyti šio reginio akims ir ausims. Bilietų, matyt, nėra. Bet tikrai įmanoma gauti – iš vis OKT vadybininkai suinteresuoti, jog patektų visi…
    Šalia kitų pigių atsivežimo atžvilgiu tarptautinių Sirenų šiemetinių spektaklių, šis muzikinis spektaklis atrodė prabangiai, nors jį scenoje kūrė tik trys aktorės. Taip, kaip pernykščiai didžiosios salės projektai. Viskas taip šaunu, jog net kartojimosi filosofija neatrodė tuštokai ir tiko. Tiesa, geriau tiems, kurie klauso, o nesinaudoja „translateriu”. Tą skatina ir puikiai tariamas gausus tekstas. Betgi, ką aš čia – svarbiausia juk NEREALIUS SPALVŲ žaismas, muzika. Primityvia kalba – Vakarų kultūros jungtis su japoniškąja – abi angliakalbės daug persiima rytietiškų motyvų (pvz. rūbai), o japonė staiga prabyla angliškai…
    Nustebino BEACH BOYS muzikos panaudojimas – daug neįsidėmejęs prieš 45-is metus įkurtos JAV grupės hitų, nė nebūčiau atpažinęs.
    Nesakyčiau, kad esu didžiai APAKĘS NUO REGINIO, bet tikrai puikus pramoginis spektaklis. Iš mažų trūkumėlių siūlyčiau atkreipti dėmesį, kad vidurinė pagal ūgį yra kur kas mažiau apdovanota daininkės balsu už aukštąją aktorę…

  17. ar kiek ne to tikejausi is sio vakaro Liudnu dainu, ar tikrai publika buvo gan saltoka? perskaiciusi darkart pR aprasyma is NDA pritruko to betarpiskumo, abipusio bendravimo, galbut Bendoriutei paciai pristygo drasos ir ji nenorejo sokiruoti priekyje sedinciu isspuosusiu vyresnio amziaus zmoniu?
    ir kur gi ta scena su kecupu ir drobe paverciamu ziurovu?

  18. Liudnos dainos, sakyciau, nebetarpiskas spektaklis ZIUROVUI. Jis betarpishkas AKTOREI. Ji ten tarsi kiekvieno ziurovo artimas zmogus, isgyvenantis dvasinę krizę. Liugos festivalyje, tai tikrai būta gero projekto. Dabar, sunku pasakyti…

  19. kalba zmogus atsisedes kraste, antroje eileje :))) spektaklis nuo premjeros dienu pasikeite minimaliai – kelios detales, vilko kostiumas vaidinimo pradzioje.. publika si karta buvo itartinai vyresnio amziaus, bet bendoriutes pasirodymas nuo to nei kiek nepasikeite. tiesa sakant, se-e, nesuprantu tavo pastebejimo. „liudnos dainos” – monologas, o ne dialogas. tai, kad uzdara erdve, betarpiskas kreipimasis i kiekviena ziurova, suteikia galimybe pasijusti veiksmo dalyviu (ne ziurovu, bet zmogumi uzejusiu i svecius) ir sudaro bendravimo ispudi.
    nieko nezinau apie drobe, bet jeigu nepastebejai scenos su ketchupu, tuomet blogai :)

  20. is mano puses cia tik mazytis pastebejimas tik detalems :) Griztu prie diskusiju Skalvijoje stalo, kuris mane siemet tik balamutina :) pradedant nuo Priziuretoju ir su ta pacia Bendoriute vel – j pati minejo, kad per viena is spektakliu Smedsas jai liepe isivaizduoti kuri nors ziurova kaip drobe ir aptaskyti ji keciupu. antras jos argumentas, kad ji visalaik jauciasi nesaugi pries spektakli, nes sis kas syki keiciasi, ziurovu reakcija vis kitokia ir jie daznai keicia jos pacios zodzius. cia yra citata, tu akivaizdesniu pokyciu per daug gal sikart ir nebuvo, tad susiejau tai su pirmose eilese sedejusia auditorija…. tik tiek. manau reikes nueiti antrasyk lapkriti, tokio spektaklio lengva pasiilgt :)
    p.s. Smedsas kalbejo apie tai, kad jis dabar gyvena tarp dvieju valstybiu. tai palieka vilti, kad LT jis neapsiribos vien dainomis :-)

  21. Esu nustebęs, kad kiti matę Haširagaki elgiasi kaip vandens į burną prisipylę… (n)

  22. Galiu pasneket apie Hashirigaki.
    Asmeniskai man nepatiko, nuvyle ir sunervino visam vakarui.
    Fabula arba sou elementu seka – padrika, neprofesionali, varginanciai „repeating” (o sita mintis, kad gyvenime viskas „repeating”, manau, tikrai buvo ikalta visiems i galva).
    Muzika – neskubeciau jos girti, bet galbut todel, kad esu labiau eksperimentines muzikos megejas. Kai kuriais atvejais buvo smagu paklausyt mazosios japones (?), bet klaidos neleido tuo susizavet ir net atstume.
    Aktores – nieko nesakau, kai vaidyba yra isstumta kaip veikejas apskritai (tarkim, praktiskai nuline – ne bloga, o nuline – vaidyba man nebuvo jokia kliutis Nesu si kalbejime), taciau kliuvo ju nesusigrojimas (technika, sakysit, yra neidomi siais laikais) ir kazkoks atsainumas (gal tai irgi mintis – kaip „repeating”?).
    Scenografija – pvz, pradzia man buvo deja vu – tas duru darinejimas. Bet cia jie gal nekalti. Toliau? Supratau, kad buvo bandyta laviruot tarp rytu lakonikos ir isminties bei europietisko izvalgumo ir minimalizmo, bet manes nesuzavejo.
    Vertinkim tai kaip sou? Prastas. Man pvz buvo gaila laiko, meldziausi, kad netycia nebutu antros dalies. Kartais man viso to prasme atrode lygintina su Daniilo Charmso (eilines simtosios) miniatiuros skaitymu.
    Tad vertinkim kaip absurdo spektakli? Gal. Nors is tikro man daug lengviau butu suverst kalte, kad as nesu tiksline auditorija, nei bandyt ieskot paguodos zodziu performansui. Bet dziaugiuosi, kad sutikau tiktai tokius zmones, kuriems tikrai patiko. Reiskia, as nepataikiau.

    Hau.

  23. Ačiū Dievui, nė vienas iš kritikų britų DUETO net neįtraukė į geriausių spektaklių sąrašus. Buvau sunerimęs, kad kažkas ne taip su manimi…

  24. na va, menu fakturos teatro kritiku overal’as:
    1-2. priziuretojai/ hashirigaki (po 20 tasku)
    3. liudnos dainos (8 taskai)
    o nesu si sukrapste vos 4… gi sakiau kad shudas! :)

  25. tikrinkis. sito nesakiau. nemaciau hasirigakio. nors siaip tiketina kad butu nepatikes. apskritai, taip pasvarscius, sakyciau siais metais pasirinkta festivalio tema leme, kad mano akims galejo ir nebuti parodyta nieko doro, taip kaip demesys buvo koncentruotas i forma, o ne i turini.

  26. Įsivaizdavau, kad liu ir lukas – tos pačios asmenybės. Dabar skirsiu…

  27. O man „Haširigaki“ paliko LABAI gera ispudi, priesingai nei laiupsinama kritiku „Priziuretoju galerija”. Ziurejau i si kurini kaip i skirtingu kulturu, meno sriciu, garsu, vaizdu samplaika. Kita vertus jau pries spektakli zinojau japonisko pavadinimo „Hasirigaki” daugiaprasmiskuma, kuris labai puikiai ir atsispindejo spektaklyje. Lukas sako jog nepastebejo vaidybos siame spektaklyje, o as pasakysiu, kad mano nuomone vaidyba buvo tobula siame spaktaklyje. Taip sutiksiu, kad ji kitokia nei musu lietuviskame teatre ir zinot kuo, o gi ji kur kas naturalesne, kasdieniskesne gal net nuosirdesne. Aktores vaidina ne perdetai jausmingomis veido israiskomis ir dramatiskimo pozai pastatytais balsais, o taip ramiai, naturaliai, taciau tobula tartimi lyg kalbetusi tarpusavyje draugiu samburyje. Cia ir yra tobulumo israiska.
    Man atrodo, kad sis spektaklis apie individualuma masese, apie kelione per skubejima, apie kosmoso erdves, orbitas kurios supa musu kiekvieno individualu pasauli. Ir tik nuo musu paciu priklauso kokiomis spalvomis, groziu ir skambesiu pasipuosime ta savo kasdienybe.
    Sou, kompozicija, netgi tekstu forma, scenografija, vaidyba, rezisura, spektaklio techinine puse, muzika, kostiumai – viskas yra be galo idomu, nauja ir atlikta auksciausiam lygi.
    Man sis spektaklis pries visus kits rodytus sio festivalio metu stovi ne viena o keliome didelem pakopom auksciau.
    Siaip jei jau baigiant sia tema, festivalis siais metais buvo gana silpnas. Kaip sau norit…

  28. o dar kazkada teko skaityt post’a rasyta li. tai va dar vienas toks ne ash matyt yra… gerai bent kad lukas su kitu liudu pasiilgino vardus, o tai visai kai kurie zmogai susiveltu :)

  29. sorry, tema ismesiu/perkelsiu grizes. isvaziavimo i uzsieni ishvakarese nuluzo internetas. noriu sukurpti tema su gautom fotkem ir atrinktais komentarais – archyvui.

    kertuk, dziaugiuos, kad kritiku balsai tau suteike palaima :) ir.. labai gaila, kad neismetei i bala 50 lt del „priziuretoju galerijos” – vardan nuoseklumo pasigrauzk, kad nematei kritiku nuomone bene geriausio pasirodymo ;)

  30. Palaima, ne palaima, bet kada matai ta ka matai, o kiti aiskina, kad ne tai buvo, ka matei, ieskai iseities. Niekada nesusitaikiau, kad taip fataliskai suklydau del tu „vaidinanciu” auksta lygi asmenu. Zinoma, „vaidyba” – kaip tik ir yra teatras (Ostapas Benderis – auksciausios prabos aktorius, jei juo TIKEJO)

    Del priziuretoju galerijos nieko negaliu, zinoma, pasakyti. Taciau po dziugesio, kad neapsimoviau, kai kuriu zmoniu pareiskimnai, kuriuos nesu pagaves, kaip linkusius nugrybauti, pasirode tikrai nelauktai. Kas zino, gal ir vertejo realiai pamatyti (aisku uz 20 Lt. – 50 gali sau leisti tik Imogen. Atvykes i HAŠIRIGAKI lygiai 19 val., kada uzdaroma kasa, ir nebelieka net veluojanciu i spektakli, salyga sumoketi 40litu man buvo didziule nesekme. Taciau nesigailiu. Spektaklis vertas pinigo… O jus tai kietuolai – as mokejau 15 Lt., kada jums visai nekainavo. Mokausi is tokiu gudruoliu ;) )

  31. Šios dienos VERSLO ŽINIOSE Vaidas Jauniškis sudirba VISUS spektaklius. NE SU SIKALBĖJIMAS, del elementaraus anekdoto, kuris greit nusibosta, HAŠIRAGAKI dėl minties nebuvimo (išgiriama tik apšvietimas ir scenografija). Daugiausiai kliūva „LIŪDNOMS DAINOMS” – blogiausiai pasikeitusioms po Liugos festivalio. Mažiausiai kepšteliama „Prižiūrėtojų galerijai”. Puikios stilistikos ir turinio straipsnelis….

  32. bus idomu paskaityt, kuo pasikeite liudnos dainos – gi beveik niekuo :-/

  33. Jis teigia, kad radikaliai spektaklio apipavidalinimas. Kas visai jį sugadino…

  34. Minima Jauniskio straipsni galima rasti:
    http://www.menufaktura.lt/news.php?strid=29518&id=31036
    Tik beskaitant susidare ispudis, kad autorius „Liudnu dainu” per „Naujosios dramos akcija net nemate („GALIMA SPĖTIi, kad ši bendra produkcija ir nužudė spektaklį, ir tai buvo pagrindinis nusikaltimas ir bausmė: pasitelkus finansus atsirado šviesų ir kostiumų dailininkai, spektaklisTIKRIAUSIAI buvo „perrepetuotas“ ir nuglostytas..”). Nes ir koketavimas su ziurovais anksciau buvo, ir shviesos.. Tik pirmas minutes naudotas kostiumas – naujas.

  35. beje, kaip matome, pavyko perkelti tema is puslpiai i „kategorijos”, tad nekuriau naujos temos su idomesniais komentarais, o tiesiog imeciau keleta foto.

  36. Premjera – EIMUNTO NEKROŠIAUS „FAUSTAS” – stiprus dalykas. Išlaikyta mūsų grando forma, vietomis – stebinanti.
    Planuoju parašyt.
    Dabar tik anonsuoju, jog rytoj antras rodymas. Prieš spektaklį tikrai galima gauti bilietą jei nežiopsai…

Komentuoti: paulius.rymeikis Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.