Žmogus, nuo kurio mada atsilieka dvidešimčia metų

Keistas jausmas apninka suvokus, kad užčiuopei pradžią. Truputėlį tuščia, truputėlį nejauku, bet dar kartą peržvelgus originalią rūbų spintą pagal J. D. Selindžeriu mados industrijoje vadinamą Martin Margiela nuščiūvi naujai. Šis belgas diktuoja kryptį, tendencijas, siurrealizmą ir absurdą, kuriuo seka tokie įvaizdžio gangsteriai kaip Alexander McQueen bei Marc Jacobs.

Kurti madą – didelis menas. Ir nors, sutinka pagal rūbą išlydi pagal protą, drabužiai gali atspindėti ne tik nemažą dalį charakterio savybių, bet ir, apskritai, požiūrį, principus. Žvilgtelėjus į tai, ką kuria avangardo srove plaukiantis Martin Margiela pirmas logiškas klausimas, šovęs galvon būtų: „ar tai įmanoma dėvėti?“ Tačiau šio dizainerio kūriniai neapsiriboja tik kasdieniu vilkėjimu. Kartu – tai atskiri išmonės ir lakios fantazijos pagimdyti kūriniai, kuriuos mėgstantiems interpretacijas galima aiškintis ilgai.

Martin Margiela – žmogus, apsigaubęs paslaptingumo, mistiškumo šydu it tuo nuotakos šleifu, akcentuojamu vienoje iš kolekcijų. Jis nedalina interviu bulvarinei spaudai, nesifotografuoja žurnalų viršeliams, po kolekcijų pristatymų neišlenda iš už širmos susirinkti gėlių ir iki žemės nusilenkti ištikimiems gerbėjams. Tokį elgesį mados guru grindžia tuo, jog visas dėmesys turėtų būti sutelktas į jo kūrinius, o ne gyvenimo būdą, orientaciją ar biografijos faktus. Tiesa, šis tas yra žinoma. Pavyzdžiui, jog Martin baigė karališkąją menų akademiją Antverpene, Belgijoje, dirbo su tokiu ekstravagantu kaip John Paul Gaultier ir kad 1988 metais spalį pasirodė pirmoji jo kolekcija. Kitas paslaptis, matyt, galima įžvelgti nebent gvildenant jo kūrybą, kurią dažniausiai pristato veidus slepiantys modeliai.

Antradienis. Už pusvalandžio susitinkate su draugais. Kavos, pietų ar vyno. Įlendate į savo mėgstamiausius suplėšytus džinsus, čiumpate rankinę, švarkelį… Stop. Ar žinote, kam turėtumėte padėkoti už tą malonumą dėvėti pankų stiliaus džinsus? Išradėjas – vienintelis ir neginčyjamas – Martin Margiela. Jo nuopelnų sąraše ir tokie atributai kaip blauzdinės, kanopų tipo batai, asimetriškos suknelės, rūbai iš šiukšlių ar nestandartinių audinių, gigantiškos apykaklės ar paltai iš sintetinių perukų. Įkūręs „Maison Martin Margiela“ mados namus šis vyrukas, jaučiantis nostalgiją 70-iesiems, savo pirmojoje kolekcijoje eksperimentavo odinę mėsininko prijuostę transformavęs į gundančią suknelę. Tačiau susidaro įspūdis, kad jo idėjos – neišsenkančios. Kasmet Martin Margiela randa kuo nustebinti. Ne veltui sakoma, kad mada nuo jo atsilieka dvidešimčia metų. Tokias sąvokas kaip absurdas ir anarchija darbais įprasmino būtent jis. 1994 metais novatoriškas dizaineris pristatė kolekciją skirtą Barbei ir Kenui, jei šie būtų gyvi žmonių matmenų pavidalu. Taip pat maištaudamas prieš tai, kad kiekvieną sezoną mados tendencijų kūrėjai turi parodyti ką nors šviežio, jis iš septynerių metų patirties bagažo pristatė kolekciją iš senų originalų, pakeisdamas nebent audinį, bet palikdamas to sezono etiketę. Ne ką mažiau šokiruojančius, neįprastus sprendimus Martin priima ir kurdamas aksesuarus bei papuošalus. Tiesa, pavyzdžiui, vėrinys iš ledo gabaliukų kartu gali būti ir labai praktiškas karštą vasaros dieną ar įnešantis stilingumo dvelksmą, vandeniui nudažius jūsų suknelę mėlynais ar rožiniais dryželiais, tačiau verdiktas lieka tiesiog „neįprasta“. Atspurusios siūlės? Neužbaigti rūbai? Visos šios idėjos – ne naujos. Visuomenėje skambiai neafišuojamas Martin Margiela lieka nežinomas daugeliui puošnumo vergų.

Keisčiausia būsena gali apimti užsukus į jo parduotuves. Dažniausiai šios būna įsikūrusios atokiai nuo žymių mados diktatorių rūmų, atrodo kukliai, tačiau vos pravėrus duris apakiną sterili baltuma ar labaratorijos chalatais vilkintys darbuotojai. Įprastai apsipirkinėjant jūs niekada čia neužsuktumėte, nes tai labiau patirtis, nei laisvalaikio praleidimo būdas ar pinigų investavimas į grožį. Ir jausmas ryškesnis nei tik „kažką apsivilkau“. Tai avangardas. Su Martin Margiela ženklu

httpv://www.youtube.com/watch?v=9CBHRl0Dkrg

httpv://www.youtube.com/watch?v=__IO7SpocCk

httpv://www.youtube.com/watch?v=4TMD11_FazE

2 komentarai apie “Žmogus, nuo kurio mada atsilieka dvidešimčia metų

  1. Turint omeny, kad pats Martin Margiela mados namams „Maison Martin Margiela“(jie dabar priklauso „Diesel“ savininkui) nebekuria jau gerus porą metų ir pusė pateiktų nuotraukų yra ne jo, o dizainerių komandos kūriniai, sakyčiau, kad jo asmenybės taip sureikšminti nereikėtų. Avangardas avangardu, bet pinigus kalti reikia. Net jei parduodami ne tiek daiktai, kiek patirtis..

  2. Aš visą laiką maniau, kad už tai ką sukuria komanda dirbanti po konkrečios asmenybės vėliava, laurus vis tik prisiima vėliavnešys, ar ne taip? Margiela, kiek žinau, vis dar likes savo vardo mados namų kurybos vadovu.
    Kita vertus, bent jau aš supratau, kad šis postas nebūtinai apie tai, kokį pasisekimą turėjo paskutinės Margielos namų kolekcijos, labiau apie tai, kokia įtaką apskritai mados pasauliui padarė ši asmenybė.

Komentuoti: M Atšaukti atsakymą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.