Kultūros katilas šią savaitę aktyviai kunkuliuos Šiauliuose, nes čia vėl startuoja, jau septintai metai iš eilės, medijų meno festivalis „Enter 7″ . Klaipėdoje ir vėl vyks nepriklausomo muzikos koncertų ciklo „Klaipėda Goes Indie“ renginys, kuriame šeštadienį koncertuos ką tik naują albumą išleidusi grupė „Handsome Furs”. Vilniuje tęsiasi OKT jubiliejinis festivalis ir jau bene ketvirtą kartą Lietuvą ketina aplankyti prancūzaitė Patricija Kaas. Ketvirtadienį privalu atšvęsti knygos dieną, o kartu nepamiršt pasveikint Jurgitas. Na ir dar šis tas svarbaus ir įdomaus – ko mes neleisime Jums praleisti:
Balandžio 16 – gegužės 3d. OKT jubiliejinis festivalis / OKT (Teatro arena), Vilnius.
Detalesnį repertuarą rasite čia.
*****
Balandžio 22d. 18.00 val. “Šekspyriada“ pagal W. Shakespeare’o pjeses (Rež. Gintaras Varnas)/ Valstybinis Jaunimo teatras, Vilnius.
*****
Balandžio 22d. 20.00 val. Drum Day 2009. Būgnininkų konkursas / Gyvos muzikos klubas “Tamsta”, Vilnius.
*****
Balandžio 22d. Šiaurės šalių kino klubas: filmas „Juodasis gvazdikėlis”, Švedija / „Skalvijos” kino centras, Vilnius.
*****
Balandžio 22d. 18.30 val. Jaunųjų talentų festivalio atidarymo koncertas/ Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras, Klaipėda.
*****
Balandžio 22d. 19.00 val. Muzikinio projekto „1920–1934 metais sukurtų nebyliųjų filmų gyvas įgarsinimas mušamaisiais instrumentais” pristatymas / Ch. Frenkelio viloje (Kapitol kino salėje), Vilniaus g. 74, Šiauliai.
Nepakartojamos žymaus ir dinamiško perkusininko Arkadijaus Gotesmano improvizacijos nebyliojo kino fone.
*****
Balandžio 23 d. nuo 10:00 val. Seminaras-konferencija “Šiuolaikinė muzikos vadyba“ (Organizatorius “Prior Musica” / „Barbacan Palace” konferencijų salė, Bokšto g. 19, Vilnius
Seminaras ypač turėtų sudominti visus muzikos vadybininkus ir atlikėjus. Seminaro lektoriai dalinsis žiniomis apie atlikėjų ir vadybininkų sutartis, rinkodaros veiksmus skaitmeninėje visuomenėje, taip pat bus paaiškintas pinigų srautų judėjimas muzikos industrijoje.
Daugiau info rasite čia.
*****
Balandžio 23 d. 18.00 val. Premjera! Valentino Masalskio spektaklis pagal austrų dramaturgo Thomo Bernhardo pjesę “Pasaulio gerintojas“/ Lietuvos nacionalinis dramos teatras, Vilnius.
*****
Balandžio 24 d. startuoja jau septintas medijų meno festivalis „Enter 7″ / Šiaulių dailės galerija, Šiauliai.
Tai skaitmeninių technologijų ir meno, virtualių subkultūrų ir informacinės visuomenės tyrimų laboratorija, kurioje menininkų projektais, seminarais, elektroninės muzikos garsais, medijuotais judesiais ir skaitmeniniais vaizdais siekiama aprėpti ir perteikti svarbiausias skaitmeninio meno tendencijas.
Daugiau apie tai, skaitykite čia.
*****
Balandžio 24d. MIDI Roko opera 2009 „Visorių sindromas” / Klubas „Balsas.lt” (Forum palace), Vilnius .
Daugiau info rasite čia.
*****
Balandžio 24d. 18.00 val. Spektaklis “Patriotai” (Rež. J. Vaitkus). Valstybinis jaunimo teatras, Vilnius.
*****
Balandžio 24 d. 18.00 val. vyks „Trečiojo Vilniaus rotušės gitarų festivalio” koncertas, kuriame koncertuos žymus Rusijos gitaristas Evgenij Finkelštein / Vilniaus Rotušė, Vilnius.
Daugiau info rasite čia.
*****
Balandžio 24d. 20.00 val. Koncertuoja Patricija Kaas / “Utenos” pramogų arena, Vilnius.
*****
Balandžio 24 – 27d. „Kaunas Jazz 2009” / Kaunas.
Daugiau info rasite čia.
*****
Balandžio 24 d. 22.00 – 06.00 Festivalis „Inferno 09” /Buvęs batų fabrikas „Elnias”, Vilniaus g. 72, Šiauliai.
*****
Balandžio 25d. 21.00 val. Klaipėda Goes Indie #2 / Muzikos klubas „Roxy”, Priestočio g. 9, Klaipėda.
HANDSOME FURS (Sub Pop Records/Kanada)
V.R.R. (Vilnius)
ŠMC (Vilnius, Vokiečių 2) tęsiasi ŠVEICARŲ avangardinių menininkų videoart ir foto paroda. Trečiadieniais moksleiviams/studentams bilietėlis 4 Lt.
Šalia beprasmių padrapstymų ant sienų ir ekrano, radau ir įdomių darbų. P
P.S.(nei iš šio nei iš to užsidaro pastabos rašymas ir užsifiksuoja). Tęsiu:
Pats įdomiausias man pasirodė 15 min. filmukas salės centre su „M.MONROE ir K.MARX’u”. Verta pasižiūrėt visą. Yra ir pažiūrimų ir visai nykių…
O taip pat, šį savaitgalį Kaune – kasmetinis Kaunas Jazz festivalis, jo metu apstu renginių nuo penktadienio vakaro iki sekmadienio, o paskutinis koncertas, berods, Vilniuje – pirmadienį.
http://www.kaunasjazz.lt/
Punto Pizza’oje, kaip ir kiekvieną penktadienį, laukia kažkas jazzy-bluesy:
http://www.puntopizza.lt/?q=dixxband-event-puntopizza-0424d21val
Nesu tikras, kiek kultūrinės vertės turi elektroninės muzikos pasišėliojimai ir DJ grojimas, bet visus „sportininkus” ir „voveres” aside, galima teigti, kad norintys kokybiškos tech-house „tūsofkes”, gali atvykti į Kauno EXIT šeštadienį, paklausyti patikrintų Lietuvos tech-progressive-house DJ.
Šį penktadienį, balandžio 24 dieną, neformali jaunimo organizacija „House Classics“, rengianti elektroninės šokių muzikos renginius Alytuje, savo šeštojo gimtadienio proga nustebins klubinės šokių muzikos gerbėjus „Wire_6“ vakarėliu. Šis solidus klubinės muzikos renginys vyks netradicinėje erdvėje – kultiniuose rūsiuose po didžiąja Alytaus kultūros ir komunikacijų centro sale.
Siekdama patenkinti platesnį šokių muzikos mylėtojų ratą „House Classics“ komanda paruoš tris sales, kuriose pagal skonį skambės drum‘n‘bass, techno ir chill-out stilių muzika. Organizatorių teigimu, ši elektroninės muzikos naktis balandžio 24 dieną, bus pažymėta kokybišku ir gyvu šokių muzikos skambesiu, o „Wire_6“ renginys klubinės šokių muzikos kartelę Alytuje iškels į naujas aukštumas, tai bus savotiškas eksperimentas, nes tokio masto renginio šiame mieste dar nėra buvę.
Iš viso publiką šokdins tuzinas atlikėjų, tarp kurių tiek Lietuvos publikai pažįstami, tiek kylantys, tačiau Alytuje dar neviešėję elektroninės muzikos veidai. Drum‘n‘bass salėje gros Intakz (Eternia Music, Re:Formataz), S13 (Eternia Music, Influenza LTD), Simao (Unsound Method), Road’s’killa (K.U.B., Risky Operations), Format None (Amen Brothers Records, Metro-Promo) ir Figa (HC). Techno ritmais rūpinsis Eric Paquet (FR / LT), Pagalve (Techstylism), Endis LIVE (VSG), Split Pulse (On The Wave), Delonge (On The Wave), Koopa (HC), Lašai (HC). Trečiojoje „Magic Tools Video Room“ erdvėje garsais rūpinsis Mukas. Vakaro metu vaizdą rodys VJ Gutshi (Evilspot), BigRED. Bus demonstruojami eksperimentiniai-trumpametražiai filmai, šviesos instaliacijos, modernaus šokio intarpai.
Prieš šešerius metus į „House Classics“ organizaciją Alytuje neapsikentę elektroninės muzikos tamsumo susibūrė aktyvūs ir veiklūs jaunuoliai, kurie negailėdami nei savo laiko, nei lėšų surengė jau per 50 renginių su geriausiais Lietuvos didžėjais bei svečiais iš Vokietijos ir Suomijos.
„House Classics“ specializuojasi šokių muzikos mėgėjus pritraukiančiais renginiais ir siekia, kad jų gimtasis miestas Alytus neliktų blankus ir provincialus klubinės muzikos gerbėjų žemėlapiuose. Kaip teigia „Wire_6“ organizatoriai, jų svajonė yra savo miestą atvesti į šviesų elektroninį rytojų. Daugiau informacijos apie šį renginį internete: http://www.h-c.lt.
23 d., trečiadienį, 19:30, Vilniaus Mokytojų namų kiemelyje naujo Atalyja albumo pristatymo koncertas. Daugiau – www dangus net
Sorry, 22, trečiadienį (23 – Kaune)
V.Masalskis sako netoli nutolęs nuo A.Večerskio lygio. Tą ir sako paskutinė Vaido pastraipa:
http://www.menufaktura.lt/?m=1025&s=60450
Džiugu pastebėti, kad PATRICIJOS KAAS koncertas yra paminėtas. Maniau, kad kaip brangus malonumas, liko be akcento g-taske.
Ką gi, pakomentuosiu, ką pamačiau…
Teko pabuvoti šios pripažintos žvaigždės pirmame koncerte Lietuvoje maždaug prieš 8-10 metų dar senuosiuose Sporto rūmuose. Pamenu, jog liko patys šilčiausi prisiminimai, nes shanson stiliuje dainuojančios žvaigždės komanda skėlė itin kokybišką koncertą. Sporto rūmuose tvyrojo intymi ir meniška atmosfera. Toks pat yra ir tų laikų jos išleistas koncertinis DVD „Ce sera nous”.
Ketvirtą kartą atvykus Patricijai, nesusilaikiau ir pasistengiau ją pamatyti vėl.
Ir užsiroviau ant nelaukto ir reto įspūdžio – daininkė pristatė lietuviams visiškai save kitokią nei atrodė tada (antrame ir trečiame koncerte nebuvau). Turiu galvoje ne atlikimo raiškoje ar neatpažistamume, bet koncerto – TEATRO sukūrime. Akivaizdu, jog PATRICIJA KAAS nebesitenkina jausmingu ir talentingu dainų atlikimu – ji sujungia jas į vaidinimą. UTENOS arenos scenoje matėme prieškario laikų KABERETO atlikėją-žvaigždę. Pradėjo ji nuo tipiško koncertinio kabako numerio. Daininkė, demonstruojanti ilgas kojas, aptemptą liemenį, erotiškai atvirą krūtinę, makiažą. Vėliau ji keičia rūbus, tampa ir ledi vamp, ir „stulpo” šokėja, ir agresyvia šiuolaikinės kavinės techno ritmų šokėja.
Taip taip, nenusišneku. Patricija pateikia DAINININKĖS – ŠOKĖJOS pasirodymą. TAI reikia matyti. Aprašyti neįmanoma.
Įsivaizduokite, kad galėjo Michael Jackson tapti savo laiku pop karaliumi be savo šokių?! Neįmanoma. Kaas stengiasi priartėti šiuo požiūriu prie garsiausios stiliaus aktorės-daininkės-šokėjos LIZA MINELLI iš vieno iš žinomiusių miuziklinio stiliaus filmo CABARET (rež.Bob Fosse). Liza gavo šios srities genus iš tėvų bei šoko nuo vaikystės. PATRICIA KAAS,matyt, nepertraukiamos profesionalaus šokio ir judesio praktikos nekultivavo. Ir tai ką ji parodė Vilniuje buvo įsijautimo, elegancijos ir judesio viršūne, nekalbant apie dainavimo lygį. Paitelkusi jauną pop baleto šokėją ji duetu arba solo tiesiog stebino. Ar šokėjas profesionalas paprastai sprendžiama pagal sugebėjimą kiekvienu momentu panaudoti pėdų pastatymą. Tas atidžiai žiūrint kartais išduodavo, kuri iš duetoyra profas, kuri tik didelių pastangų dėka tapo balerina šio koncertinio turo bei naujo muzikinio albumo pristatymui. Tačiau neabejoju, jog ši Prancūzijos lakštingala jau niekada nebus „įsikibusi į mikrofono stovą“ dainų atlikėja….
Kad suvoktumėt jos atsidavimą publikai, papasakosoiu, jog finalinėje dalyje ji sukūrė tokį modern šokių kabareto atlikėjos imydžą, kad į numerį įėjo ketvertas staigių pritūpimų. Kai dainuoji maniera, kurioje yra stiprus balso rodymas, tokie judesiai iššaukė tokį daininkės uždusimą, kad rodėsi nebelieka jėgų prieiti prie scenos krašto paimti gėles. Ji stovėjo atsirėmusi į barą ir „gaudė orą“, kai publika atsistojusi skėlė ovacijas. Ir nemanau, jog Patricija visai nedirbusi fizinio pasirengimo srityje…
Taip, nukrypau nuo dainavimo į tai, kas tiesiog pribloškė koncerto metu kaip reginys. Apie balsą, dainavimo lygį kalbėti nė nesinori – ir taip viskas aišku ir žinoma. Pabrėšiu tik tiek, jog stebėdamas ir klausydamas tikrai iš nedidelio atstumo, susidariau nuomonę, jog esminė PATRICIJOS KAAS talento yra fantastiškas Dievo duotas sugebėjimas, kada trapaus kūno (būtent tinkančio baletui) savininkei uždainuojant visa jėga, jos ypatingo stiprumo balsas neima moteriškai aukštėti (kartais girdime dailiosios lyties atstovių tokiu atveju išgaunamą garsą, artėjantį prie cypimo), o tampa ypač giliai stipriu ir sodriai žemu balsu. Gražaus tembro „riksmas“ išeina tokiu stipriu, kad „Mademoiselle chante le blues” būtinai priversta atitraukti mikrofoną į pusmetrį. Tai – fenomenalu!
Nuostabų dainos-šokio teatrą sukūrė kvintetas kabareto muzikantų ir minėta profesionali šokėja. Kad tai nėra jauna mergelė, užsiiminėjanti „prasišokimais“ o superinė balerina, rodė ir neįtikėtinas moteriai kojų raumenynas. O prancūziškas skonis, elegancija ir lygis įgalino visada atliekant numerius duetu su daininke nepasirodyti esant geresniai šokėjai. Jos buvo išvien kaip ansamblis. O štai per solinius numerius, kada Patricija keitė seksualiuosius apdarus (jos figūra tokia dėkinga, kad galėjo rodyti apnuogintą kūną, kaip ir būna kabaretuose), balerina „davė garo“. Muzikantai tokie kieti, kad vienu iš įspūdingu balerinos šokiu tapo duetas su būgnų solo. Katiliuką užsimaukšlinęs ir nugrimuotas kaip ir visi atlikėjai būgnininkas, daug grojęs šluotelėmis, man priminė didžiai iškilusio Niujorke lietuvio būgninko G.Naujokaičio lygį. Kitoje scenos pusėje, tamsoje skendėjo vyrukas „už baro“, tiesa, vieną kartą išlindęs iš už jo paskambinti akustine gitara. Apgauti nepavyko – už to baro buvo paslėpta galybė įvairiausių klavišinių instrumentų, o vainikavo jo „veiklą“ tikros DJ funkcijos, kada reikėjo pagelbėti P.Kaas imituojant techno kabako atmosferą. Kiti grupės nariai buvo pasislėpę tik už grimo ir įvairiausių domino kaukių – smuikininkas,. klarnetininkas ir soprano sax bei grojantis elektriniu Yamaha kontrabosu, kaip minėjau buvo aukščiausios kategorijos PATRICIJOS KAAS pagalbininkai. Ir didžiuliame ekrane rodomi preiškariniai vaizdai bei pati [i]nespalvotai[/i] nusifilmavusi daininkė, priderinti prie dainų temų ir nuotaikos, stipriai paryškino koncerto nuotaiką.
Ar buvo paminėta Eurovizija? Ne. Net abejoju, ar daina atlikta – na nesidomėjau internete, kokia ji bus Patricijos pasirodyme Maskvoje. Po tokio koncerto, kokį apturėjome Vilniuje, ką gali veikti tokio kalibro menininkė Eurovizijoje, kelia tik didelį klausimą. Bet, kaip įsitikinau, tai žvaigždė, mėgstanti iššūkius. Šansų turi ten daug, nes Rusijoje yra dieviškai populiari.
Visa tai surašiau ne todėl, kad kelčiau gailestį ar pavydą tiems, kas nepamatė neabejotinai vieno iš geriausių koncertų vykusių Lietuvoje, bet todėl, kad esu tikras, Makrokoncertas pakvies prancūzę ir penktą ir šeštą kartą. Tegul tik turą ji susiorganizuoja. Pataupyti pinigus, patikėkite, Patricijai Kaas verta, nors ir aktuali jai visuotinė daininkų problema – nebesukuriami tokie aktualūs nauji hitai, kokie ją išgarsino…
Atleiskit už įkyrumą, bet papildau:
Taip atrodė 1-2 dainos jos koncerte KABARETAS:
http://www.lrytas.lt/videonews/?id=12406483281239918904
t.y. dar neišilus …
Galite tik įsivaizduoti, kaip matėsi visas 2 valandų pasirodymas.
Vėliau ji atliko panašius baleto numerius, kaip tas šešėlis klipo pradžioje…
Ko čia įdėjai Laimos Vaikulės koncerto ištraukas? :) Gražu, alia nuobodu..
Taip, pasigauk ką nors iš mačiusių tą „Laimą” penktadienį ir pasidomėk, kaip nuobodžiavo :)
Beje, pagalvojau humoras išties tinkamas – Vaikulė irgi daro shansonus, mojuoja lazdele kaip vienoje čia matomoje dainoje, žodžiu meno pozicijų samprata analogiška. Bet jei jos dirbtų gretimose scenose, būtų toks sulyginamumas kaip Europos črmpiono Michailo Anisimovo su kitu tos pozicijos čempionu Shaqil O’NEAL.
Priešpastatyti tuos reiškinius, žinoma, galima. Bėda, kad niekam to nekils daryti, kas yra matęs betarpiškai…
Manau, kad tie, kas eina į Laimą, Laimos ir tikisi. Kaip ir tie, kurie eina į „Bendžaminą Batoną”, tikisi „Bendžamino Batono”. O kai nenori to, ko gali tikėtis, tai ir neini :)
Tikrai taip. Vaikulės koncerte nesu buvęs…
Beje, dėl Bendžamino Batono, kas nėra priklausomi nuo reklamos, visgi ne. Aš konkrečiai ėjau tik dėl David Fincher ir tik dėl jo, nes dar nebuvo jokių rimtesnių nuomonių.
Neretas atvejis, kada iš gerai pažįstamo kūrėjo nesulauki to, ko iš jo reikėjo sulaukti…
Sakai nematęs, bet esi tikras, kad mačiusieji nebandytų priešpastatinėti? :) O apie Butoną reikia kalbėt iš masių pozicijų, kurios girdi, jog bus miailie ir Bradas Pittas.
Suprantu, kur suki – aprašinėju masinius produktus. Įsiklausyčiau, jei būtum pabuvojęs jos koncerte…
Su Vaikule kiek kitaip – nori nenori esi užmetęs akį ir pakišęs ausį per jos show per TV. Gal tai ir ne tas pats kaip salėje, bet ne blogiau nei teigti, kad matei filmą, jei pasižiūrėjai per PC.
Esu taip ne kartą užmetęs akį į Patricia ;)
Kaip bebūtų, ši programa dar nėra nufilmuota.
Dainavimo lygių tarp latvės ir prancūzės skirtumą turėjai pajust.