Modernios apeigos spektaklyje „Šventasis pavasaris“

Praėjus daugiau nei šimtmečiui jaunosios kartos choreografai, urbanistinės subkultūros atstovai Laurynas Žakevičius ir Airida Gudaitė, dar žinomi kaip kūrybinis tandemas „Low Air“, įkvėpti kompozitoriaus Igorio Stravinskio kūrybos, kviečia į modernią klasikinio baleto „Šventasis pavasaris“ premjerą. Gegužės 28 d. sostinės Menų spaustuvėje bus pristatyta bene pirmoji Lietuvoje urbanistinė šio kūrinio interpretacija.

I. Stravinskio kūrinio partitūroje panaudota daugybė lietuvių liaudies melodijų. Vienas iš pagrindinių spektaklio autorių tikslų – išryškinti tamprų I. Stravinskio muzikinio teksto ryšį su Lietuvių liaudies muzika, atnaujinti ir aktualizuoti kūrinį šių dienų žiūrovui, parodant, jog tradicijos visada gyvos. Spektaklio scenografija ir choreografija – pripildytos lietuviškų tradicijų elementų – kabantis sodas, atpažįstami folkloro judesiai, kurie supinami su šiuolaikinio ir gatvės šokio choreografija.

Spektaklio kūrėjai siekia pažinti kompozitoriaus kūrybą, ruošdamiesi spektakliui analizuoja įvairias kūrinio „Šventasis pavasaris“ versijas, gilinasi į aukojimo ir pasiaukojimo tradicijas, bei šiuolaikinėje visuomenėje vyraujančio narcisizmo apraiškas. Spektaklio idėjinė atrama – aukojimo ir aukojimosi ritualai. Aukodami naikiname, aukodamiesi – naikinamės.

Kūrėjai atkreipia dėmesį, kad dabar tradicijos kitos, nors vis dar tokios pat šventos ir svarbios. Šiandien mes stengiamės dėl kitų vertybių, aukojame save kitiems dievams: vartojimui, masei. Spektaklyje „Šventasis pavasaris“ rodoma ir tuo pačiu stebima, kaip mes elgiamės, kai galvojame, jog esame laisvi rinktis ir nuo nieko nepriklausome, siekiama pažinti, kokio dydžio iš tiesų tie mūsų „nepriklausomybės“ rėmai.

„Spektaklyje mes žvelgiame į įvairias gyvenimiškas situacijas, perkaldami sceną į gyvenimą, o gyvenimą į sceną, keliame klausimus, kas šventa ir svarbu šiandien ne tik šokėjui, bet kiekvienam mūsų. Nusilenkiame prieš bendrumo jausmo formuojamus rėmus ir patys save į juos talpiname, darome tai, kas mums primetama iš šono, nes esame priklausomi nuo nuomonių. Bet ar tampame dėl to tušti ir banalūs?“ – klausia spektaklio choreografai Airida Gudaitė ir Laurynas Žakevičius.

Šokiu spektaklyje apmąstoma, kad ritualas – tai patirties forma, skirta individualybei niveliuotis, sutapti ar pritapti. O pritapti – tai nebelikti. Net kai manome, kad turime asmeninių ritualų, įsteigiančių mus, tai tik iliuzija. Nes jau vien tai, kad ieškome ritualo, rodo, kad tiesiog būtis mums nepakankama. Iš čia paradoksas: bet koks siekis suteikti papildomos prasmės būčiai – rasti pašaukimą, eiti į vakarėlį, pirkti kostiumą, pritapti prie minios ar siekti nuo jos atsiskirti – naikina pačią būtį. Ritualas visada perteklius. Dažniausiai trūkumo perteklius.

Naujojoje spektaklio „Šventasis pavasaris“ versijoje susilieja šiuolaikinis ir įvairūs gatvės šokio stiliai. Kartu su 2014 m. už geriausią metų choreografiją apdovanotais A. Gudaite ir L. Žakevičiumi scenoje vienas talentingiausių M. K. Čiurlionio menų mokyklos mokinių Lukas Karvelis, specialiai spektaklio premjerai atvykęs iš Roterdamo, kur šiuo metu studijuoja prestižiniame Codarts menų universitete. Bene pirmą kartą profesionalioje teatro scenoje vogue šokio stiliaus puoselėtojas Lietuvoje, žymiausias šio stiliaus šokėjas ir mokytojas Raidas Petrauskas bei viena pirmųjų waacking šokio puoselėtojų šalyje Brigida Gruodytė. Šiuolaikiniam šokiui atstovauja šokėja Agnietė Lisičkinaitė,  spektaklio režisūriniais sprendimais rūpinasi vienas populiariausių šių dienų režisierių Vidas Bareikis.

Gatvės ir šiuolaikinio šokio spektaklio „Šventasis pavasaris“ premjera Menų spaustuvėje gegužės 28 d. 18.00 ir 21.00 val.  Bilietus platina Tiketa.

fb-share-icon

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.